Origineel geplaatst door fuse
Tsja, sinds die Google ads betalen we eigenlijk ook mee aan dit forum ja. Ook al is dit door onze strot heen gedrongen en blijkt de proef ineens permanent te zijn ook weer zonder medeweten van de leden.
Dan mogen we gewoon bescheiden eisen gaan stellen. Simpel zat. En niet dat we van alles en nog wat willen gaan eisen maar bepaalde basis zaken lijken me toch een absoluut minimum. Bijvoorbeeld die spelregels waar wij al meer dan 2 jaar naar vragen en al 2 jaar wordt afgewezen.
En cultuurtjes en/of stemmingmakerij is weer te overtrokken. Sinds dag 1 heb altijd al kritische oog op moderatie gehouden. In het begin was ik wellicht bezig over de grens van het toelaatbare te gaan maar wat dat betreft probeer ik zo netjes mogelijk te handelen. Ze te prijzen als ik het goed vind en vertellen wanneer ik ergens minder positief tegenover sta.
Het is allang geen dingetje die je ernaast doet maar een heuse verantwoordelijke functie die je aan het vervullen bent in opdracht van een stichting. En als een lid niet kritiek op het functioneren van zo'n persoon mag hebben dan zal die organisatie als geheel ook nooit optimaal kunnen functioneren. En al helemaal niet als iedereen binnen dat team elkaar de hand boven het hoofd blijft houden wat ten koste gaat van wat de leden ervaren op het forum. En als dit wordt aangekaart je hier over verbazen lijkt me dan ook wel redelijk naief eerlijk gezegd.
Wat dat betreft is het gewoon aan de moderators dat ze hierover nog beter nadenken om meer rekening te houden met wat de leden denken over het reilen en zeilen op het forum.
oh, het google ads verhaal. non-argument nummer één. Het kost je volgens mij geen cent en betaal je dus ook niet direct en waarschijnlijk indirect ook niet mee aan het forum. Wederom het verhaal dat je hier te gast bent.
Bescheiden eisen stellen omdat er een verandering is op de frontpage. Whoohoo. Dus als er iets verandert in een openbaar gebouw mag je ook ineens eisen stellen? Stel het station wordt opnieuw geschilderd, ga je dan ook ineens eisen dat je kussens op de bankjes moet omdat dr geschilderd is? Je raadt het al: non-argument nummer twee!
"ze te prijzen als ik het goed vind en vertellen wanneer ik ergens minder positief tegenover sta." Ik hoor weer een flinke galm over je diepe donkere stem fuse, en het geluid komt ergens tussen de wolken vandaan! Kom op man.. zit je jezelf nu schoon te praten?
Kritiek is één ding, uitkafferen is iets anders. Ten koste van de leden vind ik trouwens ook wel erg overtrokken. Dr zijn een paar mensen ontevreden omdat de posts die ze zetten buiten het kader vallen of kwetsend / rellend zijn.
Wat denk je dat de oplossing is? In plaats van een track van 2006 contest de 'grote synthforum 2006 enquete'?
Tjeezis zeg dan gaan we wel heel erg de haagse kant op. Moeten dr dan ook moderators aftreden omdat er posts gedelete zijn wat niet gehoeven had? Vervolgens een werkgroep, een regiegroep en een klankbordgroep opzetten uit forumleden om een goed en neutraal rapport op te stellen over het incident (C738 heeft een atari te koop gezet... is die nu ten onrechte verwijderd? Het is wel een computer, maar wel een muziek-computer).
Vervolgens gaan we natuurlijk een heel traject in en in afwachting van het conceptrapport worden dr andere moderators ingesteld en externe mensen aangetrokken (ik noem partyflock-moderators en nog een paar mensen van grote fora) om de boel in goede banen te leiden (of lijden?).
Al met al een hele hoop stress weer vandaag voor diverse mensen...
Laat ik het zo zeggen: leun eens achterover en je ziet dat het gewoon internet is
'k Ga effe koken en dan een beetje bezig met mijn sociale leven
-C-