Moderaties en verdwijnen van berichten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door matt second
We hanteren allemaal dezelfde standaarden ......
Was dat maar waar. Het is vaak maar hoe de wind waait en natte vinger werk. Want anders hadden jullie er ook geen probleem om die standaarden duidelijk voor de leden aan te duiden in bijvoorbeeld een lijst met 'spelregels'.

Origineel geplaatst door Hanz
Is niet zo leuk, inloggen na een avondje 'vrijaf' en dan allerlei onjuiste verdachtmakingen lezen.
Als je problemen hebt met je tijd dan moet je er wat aan doen ipv er over te klagen dat het schuld is van anderen. Jij geeft je vrijwillig op en zal je ook mee moeten leven dat niet iedereen het met je eens is. Dat hoort gewoon bij het modereren. Hoeft niet te betekenen dat je alles moet welgevallen natuurlijk.

En in dit geval heb je gewoon halfslachtig gehandeld. Toch een draadje open laten terwijl je zelf al aangeeft dat het eigenlijk niet kan. En dan later toch die draad sluiten omdat het te gek wordt? Denk dan gewoon na en sluit hem meteen.

We gebruiken allemaal dezelfde natte vinger.

Fuse, ik raak helemaal in de war van jou. Je springt van een hak op een tak en je haalt iets aan waar je dan ook nog eens een onbegrijpelijk verkeerde reactie op geeft.
Ik wil best een discussie met je aangaan, maar dan moet je wel even moeite doen om te lezen wat er geschreven wordt.

Redhat was gewoon aan't trollen met z'n hardware is passé. Terrecht dat die draad dicht ging en dat had best wel wat eerder gemogen IMHO.

Zowieso raar dat je niet problemen met 1 moderator zou mogen hebben. Waar slaat dat nou weer op? Ik vind Hanz gewoon een slechte moderator, puur omdat hij vaak mensen over de flos helpt tijdens modereren terwijl het helemaal niet hoeft. En elke keer met dit soort gevallen wordt die mening alleen maar sterker. De 2 nieuwste moderators zijn bijvoorbeeld veel relaxter maar wel duidelijk wanneer het moet.

weet je de moderators hebben gelijk en ik begrijp hun reacties. probleem is dat ik twee keer kort naeen op een onprettige manier met Hanz in aanraking ben gekomen.

men hardware forum wordt gesloten... niet plezant, maar goed, ik heb een PM gestuurd, niks brutaals aan!

zit ik het volgende moment in een discussie ergens anders... wordt die thread gewoon voor men neus gedeleted, ok die thread was gestart als een grap, maar ze werd wel interessant, voor mij toch. en er was NIKS offtopic aan. heel mss had je kunnen argumeteren om de thread naar het software gedeelte te verplaatsen...maar nee, gewoon wissen!

en ik zeg u, daar ging helemaal niks verkeerd. was gewoon sensuur. kan zijn Hanz dat sommige onderwerpen voor jou al vaak gepasseerd zijn en JOU vervelen. voor sommige zijn dit zaken waar wel van tijd tot tijd even over mag gediscusieerd worden. vergeet niet, dat het vaak die hard H/w liefhebbers zijn die nogal vaak 'agressief' reageren, en ik zal je straks al zeggen waarom.

ik had nood aan een paar opinies, het ging mij om een specifieke invalshoek, nl de kostprijs... als daar al niet over mag worden gepraat... ik heb meer en meer het gevoel dat dit echt wel jouw vrije tijdsbesteding is, en dat je soms 'egoistische?' beslissingetjes neemt hier en daar? omdat het JOU niet zo aanstaat? terwijl er eigenlijk niks verkeerd werd besproken...

het is duidelijk ook een handige tactiek dus om gewoon te staan schelden in een thread zodat die gesloten wordt. ik begin te begrijpen waarom sommige mensen dus ook gewoon grof beginnen doen op zo'n thread... want Hanz sluit die dan gewoon... handig toch!

dus ok, ik heb ook gezien dat nogal heel heftig gereageerd werd op men thread, en dat ik het mss wat voorzichtiger had moeten formuleren, maar ik heb me denk ik toch aardig gedragen en geprobeerd het on topic te houden. pech voor mij.

en als je mij citeert, wat je wel eens zou durven doen, trek het dan niet uit context, aub, en laat het volledige plaatje zien, ok?

dagdag

Origineel geplaatst door sander
ja, je moet gewoon elke moderator aanwijzen, niet eentje :D

Hanz is toch mijn favoriete moderator om tegenaan te schoppen ;)

Mattsecond durf ik niet... die bijt terug :dubbel:

-C-

ff for the record: Die thread over hardware is passe is niet door Hanz verwijderd... Het is maar hoe je het zelf wilt zien.
Ik ben het met matt second en hanz eens, wij proberen dezelfde regels met dezelfde natte vingers te beroeren.
Zonder Hanz zou ik modereren een stuk vervelender vinden. Ik kan me momenteel geen beter moderator team voorstellen, serieus.

Redhat, je bent al 4 jaar lid, maar je hebt al je posts pas sinds juli gemaakt... En dan wil jij als lurker hier een discussie aangaan over de heersende cultuur, een beetje moderators bashen? Als je in die 4 jaar wat actiever was geweest, had je al gezien dat er tergend veel discussies zijn geweest over software vs hardware, incluis de prijs en al die onzin, en dan had je net als onze door de wol geverfde moderators geweten dat het niet alleen een oude koe was die je uit de sloot hebt opgevist, maar ook nog 'ns een dode koe...

Wat een gezeik zeg, laten we het gewoon gezellig houden en hier doen waar dit forum voor bedoelt is ok?:okdan:

uhu, en wat wil je daarmee zeggen?? what's your point...

over voetbal is ook alles al 1000 keer gezegd, maar iedereen praat erover.

over de buitenspel regel bv wordt ook nog steeds heftig gediscusieerd, maar ook daar is alles al geweten.

ik voel gewoon nattigheid in het systeem hier, en ik ben niet te lui of te verlegen om daar voor op te komen, punt.

soit, waar maak ik me druk om.

:Z

heb wel wat beters te doen... trouwens heb men ding gezegd. das al genoeg

doei.

delete maar verder, manne! en vooral met natte vingers verschillende mate en gewichten... goed bezig :okdan:

:doei: Houdoe, he

:engel: Muziek maken is inderdaad nuttiger dan hier te forummen..

Héél misschien ga ik daar ook eens een keer aan beginnen. :dubbel:

Origineel geplaatst door C738
Hanz is toch mijn favoriete moderator om tegenaan te schoppen ;)

Mattsecond durf ik niet... die bijt terug :dubbel:

-C-

percies, voor Matt Second moet je echt uitkijken, kijk maar:

matthr2k.jpg

onderandere Fuse komt toch wel met interresante punten aanzetten... Maak eens een duidelijke lijst met spelregels ed. want inderdaad er word hier gewoon te pas en te onpas dingen weggegooid of gedelete.

Om maar weer in dit zelfde forum te kijken. De topic van roel over dat de boel eruit heeft gelegen is zeker een week weggeweest na mijn reactie, opeens istie weer terug en zijn al mijn reacties en nog van onderandere Ramoonus er iig uit weggehaald.

Valt me ook op dat veel mensen het toch wel eens zijn met het volgende:

Sinds een aantal moderators dit board hebben verlaten of gewoon geen mod meer zijn en er een paar (en zeker met name 1 die ik niet bij naam ga noemen) ervoor in de plaats zijn gekomen is het forum erg achteruit gegaan...

Dat hier zogenaamd alles met dezelfde hand wordt gedaan lijkt me onlogisch. Alle moderators denken anders, allemaal hebben ze andere percepties en normen en dus zal geen enkele moderator op de zelfde manier handelen tenzij er echt een duidelijke richtlijn is. Maar goed die ontbreekt dus voorlopig geld bovenstaande...

En voor er moderators komen met "ja die zijn er wel", maak ze dan ook eens aan ons bekend. Zie daar de wisselwerking van in, wij nemen het in ons op en het gaat jullie daarmee werk besparen...

Owja, en voor het geval mijn post weer word gedelete... Erg onsportief als je totaal geen kritiek kan hebben...

Origineel geplaatst door Slipperman
Valt me ook op dat veel mensen het toch wel eens zijn met het volgende:

Sinds een aantal moderators dit board hebben verlaten of gewoon geen mod meer zijn en er een paar (en zeker met name 1 die ik niet bij naam ga noemen) ervoor in de plaats zijn gekomen is het forum erg achteruit gegaan...

Dat hier zogenaamd alles met dezelfde hand wordt gedaan lijkt me onlogisch. Alle moderators denken anders, allemaal hebben ze andere percepties en normen en dus zal geen enkele moderator op de zelfde manier handelen tenzij er echt een duidelijke richtlijn is. Maar goed die ontbreekt dus voorlopig geld bovenstaande...

En voor er moderators komen met "ja die zijn er wel", maak ze dan ook eens aan ons bekend. Zie daar de wisselwerking van in, wij nemen het in ons op en het gaat jullie daarmee werk besparen...

Owja, en voor het geval mijn post weer word gedelete... Erg onsportief als je totaal geen kritiek kan hebben...

Ten eerste staan wij als moderator-team altijd open voor kritiek en opmerkingen. Er wordt niet zomaar iets gedelete. Slip, als een van de oudste leden valt me deze post een beetje van je tegen. En als je wat langer op dit forum bent, zoals jij, dan zijn de do's en dont's snel duidelijk, hoor. Richtlijnen worden overigens duidelijk aangegeven in sticky-posts, bijvoorbeeld op marktplaats.

Alle moderators denken wellicht anders, maar als er twijfel is over een post weghalen, dan is het "common practice" tussen ons om dat eerst even te polsen bij een andere mod. Dus van willekeur is geen sprake. Ik wil daarom benadrukken dat posts en/of threads niet zomaar verwijderd worden. Dat gaat in overleg. Bovendien vergaderen wij als team regelmatig om met elkaar af te stemmen hoe met bepaalde situaties om te gaan, zodat zoveel mogelijk een eenduidige lijn wordt gevolgd.

Origineel geplaatst door Slipperman
Om maar weer in dit zelfde forum te kijken. De topic van roel over dat de boel eruit heeft gelegen is zeker een week weggeweest na mijn reactie, opeens istie weer terug en zijn al mijn reacties en nog van onderandere Ramoonus er iig uit weggehaald.

Dat zegt meer over je reactie dan over de moderators. Je bent hier te GAST, of betaal je vet mee aan dit forum?
't is ook een kwestie van aanpassen aan het cultuurtje op een forum. Op partyflock worden hele andere dingen wel en niet gepikt.. op Danceforumgroningen.com is het beleid weer anders.

Het meerendeel hier is 18+ en wordt volwassen geacht. Gedraag je dr ook naar dan (oei.. .da's glad ijs voor mij ;))

-C-

Al dat moderator gebash over deleten van threads komt meer op me over als stemmingmakerij dan als een serieus probleem.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Dat zegt meer over je reactie dan over de moderators. Je bent hier te GAST, of betaal je vet mee aan dit forum?
't is ook een kwestie van aanpassen aan het cultuurtje op een forum. Op partyflock worden hele andere dingen wel en niet gepikt.. op Danceforumgroningen.com is het beleid weer anders.

Het meerendeel hier is 18+ en wordt volwassen geacht. Gedraag je dr ook naar dan (oei.. .da's glad ijs voor mij ;))

Tsja, sinds die Google ads betalen we eigenlijk ook mee aan dit forum ja. Ook al is dit door onze strot heen gedrongen en blijkt de proef ineens permanent te zijn ook weer zonder medeweten van de leden.
Dan mogen we gewoon bescheiden eisen gaan stellen. Simpel zat. En niet dat we van alles en nog wat willen gaan eisen maar bepaalde basis zaken lijken me toch een absoluut minimum. Bijvoorbeeld die spelregels waar wij al meer dan 2 jaar naar vragen en al 2 jaar wordt afgewezen.

En cultuurtjes en/of stemmingmakerij is weer te overtrokken. Sinds dag 1 heb altijd al kritische oog op moderatie gehouden. In het begin was ik wellicht bezig over de grens van het toelaatbare te gaan maar wat dat betreft probeer ik zo netjes mogelijk te handelen. Ze te prijzen als ik het goed vind en vertellen wanneer ik ergens minder positief tegenover sta.

Het is allang geen dingetje die je ernaast doet maar een heuse verantwoordelijke functie die je aan het vervullen bent in opdracht van een stichting. En als een lid niet kritiek op het functioneren van zo'n persoon mag hebben dan zal die organisatie als geheel ook nooit optimaal kunnen functioneren. En al helemaal niet als iedereen binnen dat team elkaar de hand boven het hoofd blijft houden wat ten koste gaat van wat de leden ervaren op het forum. En als dit wordt aangekaart je hier over verbazen lijkt me dan ook wel redelijk naief eerlijk gezegd.
Wat dat betreft is het gewoon aan de moderators dat ze hierover nog beter nadenken om meer rekening te houden met wat de leden denken over het reilen en zeilen op het forum.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, sinds die Google ads betalen we eigenlijk ook mee aan dit forum ja. Ook al is dit door onze strot heen gedrongen en blijkt de proef ineens permanent te zijn ook weer zonder medeweten van de leden.
Dan mogen we gewoon bescheiden eisen gaan stellen. Simpel zat. En niet dat we van alles en nog wat willen gaan eisen maar bepaalde basis zaken lijken me toch een absoluut minimum. Bijvoorbeeld die spelregels waar wij al meer dan 2 jaar naar vragen en al 2 jaar wordt afgewezen.

En cultuurtjes en/of stemmingmakerij is weer te overtrokken. Sinds dag 1 heb altijd al kritische oog op moderatie gehouden. In het begin was ik wellicht bezig over de grens van het toelaatbare te gaan maar wat dat betreft probeer ik zo netjes mogelijk te handelen. Ze te prijzen als ik het goed vind en vertellen wanneer ik ergens minder positief tegenover sta.

Het is allang geen dingetje die je ernaast doet maar een heuse verantwoordelijke functie die je aan het vervullen bent in opdracht van een stichting. En als een lid niet kritiek op het functioneren van zo'n persoon mag hebben dan zal die organisatie als geheel ook nooit optimaal kunnen functioneren. En al helemaal niet als iedereen binnen dat team elkaar de hand boven het hoofd blijft houden wat ten koste gaat van wat de leden ervaren op het forum. En als dit wordt aangekaart je hier over verbazen lijkt me dan ook wel redelijk naief eerlijk gezegd.
Wat dat betreft is het gewoon aan de moderators dat ze hierover nog beter nadenken om meer rekening te houden met wat de leden denken over het reilen en zeilen op het forum.

oh, het google ads verhaal. non-argument nummer één. Het kost je volgens mij geen cent en betaal je dus ook niet direct en waarschijnlijk indirect ook niet mee aan het forum. Wederom het verhaal dat je hier te gast bent.

Bescheiden eisen stellen omdat er een verandering is op de frontpage. Whoohoo. Dus als er iets verandert in een openbaar gebouw mag je ook ineens eisen stellen? Stel het station wordt opnieuw geschilderd, ga je dan ook ineens eisen dat je kussens op de bankjes moet omdat dr geschilderd is? Je raadt het al: non-argument nummer twee!

"ze te prijzen als ik het goed vind en vertellen wanneer ik ergens minder positief tegenover sta." Ik hoor weer een flinke galm over je diepe donkere stem fuse, en het geluid komt ergens tussen de wolken vandaan! Kom op man.. zit je jezelf nu schoon te praten?

Kritiek is één ding, uitkafferen is iets anders. Ten koste van de leden vind ik trouwens ook wel erg overtrokken. Dr zijn een paar mensen ontevreden omdat de posts die ze zetten buiten het kader vallen of kwetsend / rellend zijn.

Wat denk je dat de oplossing is? In plaats van een track van 2006 contest de 'grote synthforum 2006 enquete'?
Tjeezis zeg dan gaan we wel heel erg de haagse kant op. Moeten dr dan ook moderators aftreden omdat er posts gedelete zijn wat niet gehoeven had? Vervolgens een werkgroep, een regiegroep en een klankbordgroep opzetten uit forumleden om een goed en neutraal rapport op te stellen over het incident (C738 heeft een atari te koop gezet... is die nu ten onrechte verwijderd? Het is wel een computer, maar wel een muziek-computer).
Vervolgens gaan we natuurlijk een heel traject in en in afwachting van het conceptrapport worden dr andere moderators ingesteld en externe mensen aangetrokken (ik noem partyflock-moderators en nog een paar mensen van grote fora) om de boel in goede banen te leiden (of lijden?).

Al met al een hele hoop stress weer vandaag voor diverse mensen...

Laat ik het zo zeggen: leun eens achterover en je ziet dat het gewoon internet is :)

'k Ga effe koken en dan een beetje bezig met mijn sociale leven ;)

-C-

Wat mij betreft mag deze thread trouwens gewoon weggeflikkerd worden en ik hoef daar ook geen melding over of reden voor te weten.

-C-

Origineel geplaatst door fuse
Ik snap niet helemaal wat de Google ads hier mee te maken hebben. Over de ads is nog niets besloten. Bovendien hebben de leden door deze twee linkjes op de voorpagina niet ineens meer of minder inspraak. Als je op alle sites met reclame inspraak zou hebben, dan zou je bij zo'n beetje iedere website bescheiden eisen kunnen stellen. Er is altijd al de mogelijkheid geweest tot inspraak, en ik vind het flauw om die google ads hierbij te betrekken.

Ik ben wel benieuwd wat voor extra transparatie je zou willen zien. Want volgens mij zijn de regels bij de leden toch wel bekend (bijvoorbeeld: geen warez, politiek, religie, sfeer verpestende threads enz). het gaat juist om de interpretatie van die regels. En dat wordt per geval bekeken. Zo'n interpretatie kun je niet in een aantal regels omschrijven, dat is meer een stukje 'gevoel'. Zie ook mijn post van een paar weken geleden in deze thread.

En dat laatste stuk, Fuse, over de functie van moderators: jij maakt er wel een heel officiële voorstelling van. In termen als "een heuse verantwoordelijke functie in opdracht van een stichting" herken ik me niet. Ik zie een mod meer als een gewoon lid die de boel wat bijhoudt. En nogmaals, voor kritiek op een mod is altijd ruimte: via PB, email, of 't feedbackforum.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back