TR-909 vs Machine Drum

Origineel geplaatst door Yoozer
Als 't alleen om de 909 en 808 gaat is een aparte CD eigenlijk overkill. Hyperreal.org heeft samples met elke setting van de knoppen van de 909. (Zie zipfile).

Daar zou je mee vooruit moeten kunnen...

Die samples van hyperreal gebruik ik ook al lange tijd. Ben er wel tevreden mee.
Ik pak meestal 909 kicks/hihats met korte attack en lange decay. In Battery kan ik makkelijk tone, attack en decay configggen zodat snel een eenvoudig je drums kunt editten.

Daar ben ik het wel met je eens DIVI maar als lowbudget alternatief, alsook om via de samples teweten te komen hoe een machinedrum klinkt of wat je er kan verwachten na die sample cd gehoord te hebben ga ik messchien the real aanschaffen :) wie weet.

thxs yoozer for the link :halleluja

Origineel geplaatst door divi
kan je doen, maar ik ben absoluut zeker dat die samples niet in de verste verte benaderen wat een MD met zn sequencer, parameter locks, LFO's etc. kan voortbrengen

Waarschijnlijk niet nee. Maar elk apparaat heeft zo weer zijn sterke punten. Mijn Rs7000 kan denk ik weer wat andere truukje waar de MD echt niet in de buurt komt.

Als het om de sound gaat kan een Sample Cd eventueel uitkomst bieden vindt ik. 8)

Origineel geplaatst door Acidfever
Waarschijnlijk niet nee. Maar elk apparaat heeft zo weer zijn sterke punten. Mijn Rs7000 kan denk ik weer wat andere truukje waar de MD echt niet in de buurt komt.
ongetwijfeld, maar het punt was enkel dat samples niet alle kwaliteiten van een MD kunnen vatten. en dat geldt waarschijnlijk voor elke synth/instrument..

Origineel geplaatst door Ken Waldek
Daar ben ik het wel met je eens DIVI maar als lowbudget alternatief, alsook om via de samples teweten te komen hoe een machinedrum klinkt of wat je er kan verwachten na die sample cd gehoord te hebben ga ik messchien the real aanschaffen :) wie weet.

thxs yoozer for the link :halleluja

Ik kreeg gratis een sample cd (M-Audio Pro Sessions 15: Elektron Machinedrum) bij mn machinedrum, Er staan wel wat leuke samples op, maar toch vond ik dat ze er veel meer uit hadden kunnen halen. En echt gefreakte sounds stonden er al helemaal niet op..... Maar goed... Ik meen me te herinneren uit een andere thread dat je ondertussen de MD al gekocht had..... Dus ik ben erg benieuwd naar je reactie :)

jawel deze komt deze week binne namelijk :) kan niet wachten. die sample cd ligt hier ook trouwens, deze heeft me trouwens overtuigd voor men aanschaf.
die diversiteit in sounds is wat ik nodig heb... niet zo standaard maar appart.

nu met samples kom je ook al een eind maar in real is toch ff beter, namelijk ik ondertussen ontdekt heb dat software producen niet echt men ding is.

Heb dan ook een hardware sampler gekocht + rm1x om 909 samples te triggeren. moest dit nodig zijn.

Kei hard voor de MD gaan !!!! 909 samples zijn overal te verkrijgen in welke vorm dan ook. En wil je een beetje orginele sound hebben dan laat de 909 maar snel gaan. Tevens de 808 is de techno bak niet de 909 !!

Hit It :D

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Kei hard voor de MD gaan !!!! 909 samples zijn overal te verkrijgen in welke vorm dan ook. En wil je een beetje orginele sound hebben dan laat de 909 maar snel gaan. Tevens de 808 is de techno bak niet de 909 !!

Hit It :D

Nah..sinds wanneer is een drum comp een technobak?
Mah goed,samples van een 909 werken echt niet,zul je toch echt de bak zelf moeten hebben.
En dat is geen snobbistisch geloel.
Mits je de power wil van een 909 natuurlijk.

Ik zelf heb de machinedrum mogen aanraken,maar raakte niet overtuigd.
Had zelf zoiets van,tja,leuk de seqenser,en dan houd het ook op.

mwa ik heb ze beide naast elkaar gehad samples vs de 909 in levende lijve (van nog een bekende ook) maar ik was nu niet meteen overtuigd! zeker niet voor de prijs van een 909, dan maar sampletjes veel eq's en compressoren!

ps las ergens in het begin van de topic dat de 909 DE techno bak was vandaar :D

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
mwa ik heb ze beide naast elkaar gehad samples vs de 909 in levende lijve (van nog een bekende ook) maar ik was nu niet meteen overtuigd! zeker niet voor de prijs van een 909, dan maar sampletjes veel eq's en compressoren!

ps las ergens in het begin van de topic dat de 909 DE techno bak was vandaar :D

Dan moetie op zijn duvel krijgen!:D
En als er het echt DE techno bak genoemd wordt,dan wordt dit gummen in de geschiedenis van de heden daagse electronische muziek.
Want geloof me als ik zeg dat alvorens de heer may,atkins,folwes,saunderson,deze gebruikte.
Deze al lang en breed door een nederlands duo gebruikt werd.
JA je leest het goed,techno komt dus uit nederland.

tv06.gif

Ben toch wel heel geintereseerd in die nieuwe Machinedrum sps-1uw! :P

Iemand een demo? ;)

PS: Sorry, misschien al geplaatst, maar ben een luie zoeker! :D

ja waar blijven die goede voorbeelden van de MD :) ik wil wel eens horen wat ie nou echt allemaal kan qua modulaties, lockfunctie, synthese en al die andere dingen die hem zo 'speciaal' maken. dus geen 4 on the floor of zo maarr echt to the max :duivels: . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . aub :engel:

Heb een 909 en een machinedrum....

De machinedrum maakt hele irritante klicks als je de locks gebruikt.
Staat hier ergens op het forum een stukje van die nieuwe machinedrum en daar hoor je het ook in.
De 909 kickt ass!!!

deze dus

Origineel geplaatst door brz
De machinedrum maakt hele irritante klicks als je de locks gebruikt

?
nog nooit gehoord

zeker alleen als je parameters veranderen terwijl je geluid nog 'loopt'

Er staat een TR909 op marktplaats nu voor 1100 Euro ....

Ik vind t een beetje sneu als dat er IDD nog steeds voor wordt neergelegd..

Back