TR-909 vs Machine Drum

Ik zal es even uitleggen waarom Roland geen 2e 909 uitbrengt. Roland doet het expres. Roland kent een soort van wishlist waar iedereen zijn/haar wensen mag doorgeven aan Roland. Roland verwerkt die wensen in zijn producte. Aan het eind van 1999 is een een soort van petitie aangeboden aan Roland (vele reacties) waarin ze Roland smeekten om een millenium-edition uit te brengen van de 909. Roland heeft dat niet gedaan. De reden hiervoor lijkt me duidelijk. Door de TR's en natuurlijk ook de 303 heeft Roland zijn megacultstatus te danken. Het merk Roland zal hierdoor in alle geschiedenisboeken terecht komen. De goodwill die Roland hierdoor heeft is enorm en daardoor zullen ze tot in de eeuwigheid hun producten kunnen verkopen. De naam is veel waard. Als ze een nieuwe 909 zouden maken dan worden de oude 909's inderdaad minder waard, maar daarmee ook het fenomeen. Daarom nooit een reissue. Gelukkig maar voor de bezitters van de original.

Yep, lees het interview met de oprichter van Roland maar in de (vorige?) Interface.

Hoi iedereen,

Toch ook even mee bemoeien hoor. Er zit soms meer verschil intussen verschillende originele 909's dan vergelijkingen met de "klonen".

zo is vanaf serienummer 381500 het basdrum voicing board vervangen. De kick heeft na dit serie nummer een groter tune bereik.

Na serienummer 415300 is de opwekking van de rimshot veranderd. Ook zijn de hihats veranderd. Door een andere weerstand te gebruiken zijn de lage tonen uit de high hat gehaald.

En na serienummer 426700 is te attack van de toms harder gemaakt.

Het is maar even ter info hoor.

Groeten

JazzyD

jongens ik heb hem binnen, en weet je wat nou het leuke is.ik maak de doos open, zit er een foto in van een zweeds moppie die een machinedrum vast houdt.

blijkt het de mijn te zijn. dit hebben ze gedaan omdat dit de 500st!!!!!! machinedrum is die ze hebben verkocht. dat vondt ik wel leuk. deze foto heeft een speciaal plekje in mijn studio gekregen.

ik verklaar iedereen voor gek, die na het horen van een MD en een 909 over een 3kw geluidset, nog durft te zeggen dat de 909 het helemaal is.

ik nodig iedreen uit die de 909 helemaal de hemel is prijst, om bij mij op het werk(in Utrecht,na 18:00.wel even een afspraak maken. 06-26360683) de 909 naast de MD over een PA set te vergelijken.

maar let op mijn woorden: " na het beluisteren van de MD, wil je ook een MD"

" i'm with machinedrum"

groet bass-molecules

Ik prijs de 909 alles behalve de hemel in maar een directe vergelijking zou ik best willen horen. Tis dat Utrecht zo ver weg is verdorie. En naar de DSF dag kan ik ook al niet :(

Origineel geplaatst door glennplumber
Hahaha .... goed zeg !!! Alleen durft niemand ....>:|
\

LOL!8D

Origineel geplaatst door bass-molecules
jongens ik heb hem binnen, en weet je wat nou het leuke is.ik maak de doos open, zit er een foto in van een zweeds moppie die een machinedrum vast houdt.

blijkt het de mijn te zijn. dit hebben ze gedaan omdat dit de 500st!!!!!! machinedrum is die ze hebben verkocht. dat vondt ik wel leuk. deze foto heeft een speciaal plekje in mijn studio gekregen.

ik verklaar iedereen voor gek, die na het horen van een MD en een 909 over een 3kw geluidset, nog durft te zeggen dat de 909 het helemaal is.

ik nodig iedreen uit die de 909 helemaal de hemel is prijst, om bij mij op het werk(in Utrecht,na 18:00.wel even een afspraak maken. 06-26360683) de 909 naast de MD over een PA set te vergelijken.

maar let op mijn woorden: " na het beluisteren van de MD, wil je ook een MD"

" i'm with machinedrum"

groet bass-molecules

en dan dit : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=5486&highlight=tr909 posten ?

:confused:

Geweldig man. Gefeliciteerd. En ook de 500e nog wel. Ik heb in mijn studio een Poster hangen van Machinedrum. Das een klein jongetje met een MD in zijn hand. Waarschijnlijk is dat ook dezelfde. Laat je je MD-spinsels ook nog horen op dit forum??

als die 909 die ik thuis heb staan,nou van mij was dan had ik hem zo geruild. meer helaas, hij is niet van mij.

maar ik zou de 2de MD dan als sequencer gebruiken, want de sequencer in de MD is ook modder vet.

maar het voorstel staat nog steeds, test 909 vs MD over een 3KW set PA set ofzo. wel even afspraak maken.zie bericht hiervoor.

groet bass-molecules

Origineel geplaatst door Luftmeister
Geweldig man. Gefeliciteerd. En ook de 500e nog wel. Ik heb in mijn studio een Poster hangen van Machinedrum. Das een klein jongetje met een MD in zijn hand. Waarschijnlijk is dat ook dezelfde. Laat je je MD-spinsels ook nog horen op dit forum??

de foto is een polaroid,ga hem wel meenemen naar de meeting.ik heb helaas geen internet thuis, alleen op het werk, dus inscannen of muziek hier op het forum plaatsen is helaas niet mogelijk. maar de MD spinsels zal ik op de meeting wel even tot gehoor brengen.

groet bass-molecules

Naast elkaar..

Naast elkaar..

Ik heb ooit het genoegen gehad de twee naast elkaar uit te proberen. En tja.. daar sta je dan met je 909. Die MachineDrum blaast 'm weg alsof het een veertje is.

Maar toch gaat het daar in mijn ogen niet om. Ik zal een MachineDrum écht gewoon een tijdje in onze setup moeten hebben, voor ik kan zeggen of en wat we er mee kunnen.

De RackAttack heeft ook een absurd goede sound.. en hier in de studio bleek het helemaal niets voor mij te zijn.

Als ik echt tussen die 2 zou moeten kiezen (liever niet) zou ik voor de MD gaan natuurlijk. cheaper and more creative...
tenzij je 909 geil bent en nog steeds die zelfde incompetente meuk wil maken die al jaren gaande is...

....ooops, ik liet me ff gaan geloof ik... :peukie:

mensen weest creatief en hebbe uw eigen ding!

Back