Synthforum radio

tjebbestorm

Storm op de maan
8D zit de hele tijd al muziek los van elkaar downteloaden maar zou het niet vet zijn als iedereen ze songs, tracks, jams,
op de synthforumradio for members zou kunnen zetten dit is er natuurlijk nog niet?
maar zat er aan te denken elke keer kom ik op de site maar er is geen livestream radio die je zou kunnen aan klikken ,
als je elektronica of what ever wil horen en het lijkt me leuk als dit related is tot de members die lid zijn van synthforum.
8D 8D kan heel leuk worden ! zou alleen niet weten hoe dat in zn werking gaat :misschien dat ieder die lid is een track kan poste en als iemand die leuk vind kan ie er op stemmen. zo kun je kijken wat de mensen wel en niet trekken kwa muziek en kan iemand eventueel een eerlijke mening van zn muziek verwachten!
maar je hebt dan wel muziek gerelateerd aan je members terwijl je aan het lullen bent over synths en shit(backgroundmusic)

would'nt that be cool!

groetjes tjebbe storm :okdan: :okdan: :yamaha: :yamaha:

Het is op zich een leuk idee, Tjebbestorm. Ik denk dat het probleem altijd is dat het uiteindelijk niet meer wordt bijgehouden en doodbloedt.

Vele dingen die op individueel , onbetaald niveau tot stand komen hebben weinig levens vatbaarheid. Is mijn ervaring.

Het vereist een commited, gepassioneerd persoon die het jaren lang kan bijhouden. En die ook de expertise er voor heeft. (en zonder salaris werkt).

......

Maar wellicht is het dus iets voor jou Tjebbestorm om dit op poten te zetten. Tenslotte is het jouw idee!

hehehehe das waar

hehehehe das waar

:D ik zou t doen als ik wist hoe.
maar ben op de computer nou niet echt een wizkid
ik dacht gewoon hee dat lijkt wel een geinig idee en had t geplaatst.

maar kun je daarvoor dan geen programma maken dan die dat allemaal doet,het verwerken van de songs doormiddel,
van herkenning forum leden naam+password dat laten verifieren of dat klopt, en dan gewoon de song plaatsen in een soort juke box>lange afspeellijst die gewoon random songs afspeelt?
en/of ze in een data bank gooit waar ze gerangschikt staan die je evt kan uploaden of alleen downloaden,
naar je computer?
zie je daar ga ik weer kan heel goed bedenken maar andere zullen t echte werk moeten uitvoeren! :D
zou wel vet zijn als je dat dan klaar heb hoef je niets meer te doen dan te wachten wie er een song plaatst.
en de puter doet de rest ! dream or reality it's up to you i'm just saying it! tjebbestorm.

Inderdaad, er zou een computer programma moeten zijn dat dit automatisch regelt. Interessante shit.

Met een moderator als diskjockey die de boel lekker aan elkaar ouwehoert?
Of misschien dat een bestaande omroep hier interesse in heeft, elke maandagavond van tien tot twaalf uur: Music from the SF

Synthforum Webradio?

Synthforum Webradio?

Is het wellicht een idee om een soort van Webradio te koppelen aan Synthforum? Een non-stop station waar je muziek kunt beluisteren van synthforum gebruikers. Misschien ook in verschillende categorieën (dance/trance, electro, synthipop, etc..).

Ik begrijp dat dit technisch / logistiek misschien erg ver rijkt om te realiseren. Ik heb zelf thuis al zitten experimenteren. Ik kan via XS4ALL webcast audio streamen, alleen op één of andere manier klonk het niet helemaal strak. Misschien is mijn oudere pc niet sterk genoeg. (hoewel...700mHz, moet toch kunnen?)

Ik ben ook van plan geweest om zelf een webradio te starten met electronische muziek, alleen ik laat nooit mijn pc dag en nacht aan staan. Beetje zinloos dus.

Iemand ideeën om zoiets te doen?

:dj:

Alles is mogelijk. De server van Synthforum.nl zou dit prima aankunnen.
Echter op dit moment zijn we er nog niet aan toe. Er zijn nog genoeg technische zaken met een hogere prioriteit, die nog aangepakt moeten worden.

Ook moeten we ons afvragen of we een dergelijk webradio wel willen, rekening houdend met onze core-business : discussieforum met als onderwerp Synthesizers en aanverwante apparatuur.

We zullen het niet uitsluiten, maar voorlopig zit het er nog niet in, denk ik.

Lijkt me ook kewl om een soort van jukebox systeem te hebben.

Kan ieder lid een mp3'tje in de qeue gooien..

Leuk idee, Heb zelf ook kort een webstationnetje gehad, gaat alleen veel tijd inzitten.
Mag ik mezelf al aanbieden als gast-webdj? :D

ja mijn idee was eigenlijk alsvolgt:

Een (non-stop) webradio station waar muziek van de synthforumers te horen is. Het liefst "echte" synth muziek (electro, ambient, synthi dingtjes, maar misschien ook wel dance/trance). Ik zie vaak bij het Tracks-forum mensen hun muziek posten die ze willen laten horen, dus misschien is dit wel een leuke oplossing. Het hoeft ook niet zozeer gekoppeld te worden aan het synthforum zelf. Misschien wel met een (voorlopig) kleine webpagina met playlist en info over de tracks.

't is ook vrij simpel te maken, zoals gezegd via shoutcast. Ik wil er zelf wel een beetje mee experimenteren, maar zoals al eerder gezegd, er gaat veel tijd in zitten en ik heb bovendien niet dag en nacht mijn pc aanstaan.

maar nogmaals. Ik ga er aanvankelijk een beetje mee experimenteren en ik weet niet of het gaat werken en of ik ermee door kan gaan / of ik er genoeg tijd voor heb. Maar misschien zijn er nog andere mensen die er iets in zien. Ik wil er best eens over brainstormen.

.. je moet wel een servertje hebben die wat upload kan trekken
een audiostreampje kost al gauw 128kbit/s upload, wat neer komt op zo n 15kb. Dit is per connectie (luisteraar)

Zelf ben ik meer een IceCast man, deze kan meer dan shoutcast

Vervolgens moet je nog mensen hebben die willen "draaien"

Ok. Mijn webstation is nu ON AIR!

Ik ga niet via shoutcast maar via XS4all personal Webcast. Ik heb net even een tijdje gedraaid en het blijft stabiel... Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoeveel luisteraars er maximaal kunnen luisteren. (dat merk ik vanzelf wel).

Op dit moment heb ik nog niet zoveel op de playlist. Een paar albums: Kraftwerk - Computer love, Jarre - Geometry of love, Art of noise - Daft, Brian Eno - Ambient 4, Kraftwerk - Elektric cafe. Ik ga er vandaag nog veel meer op zetten.

Het idee is om jullie je tracks naar mij te sturen (nu nog niet hoor!!!!!) zodat ik ze op de playlist kan zetten. Maar nog even geduld a.u.b.....

Je kunt nu al luisteren via: deze link
De stream zal vandaag ongetwijfeld nog een paar keer onderbroken worden. Ik laat het weten wanneer het station wel of niet online is...

Laat even weten hoe het bij jullie klinkt....

:dj:

Tenzij je een xs4all fast of ultra abbo hebt of business, lijkt het me iets te beperkt te worden. Er kunnen dan maar erg weinig mensen inluisteren, dus niet zo geschikt voor synthforum.

Er bestaan trouwens ook hosting servers, waar je wat meer luisteraars kunt hebben tegen betaling.

Deze bvb: http://www.dahhosting.nl/shoutcast/

Nogmaals, het is niet de bedoeling dat dit een onderdeel wordt van Synthforum. Het is gewoon een persoonlijk webstation waar muziek gedraaid kan worden van synthforum gebruikers, naast andere elektronische muziek.

Het XS4all personal webcast systeem gaat via de server van XS4all. Ik stuur er een stream heen die door meerdere mensen (ik weet dus niet hoeveel) beluisterd kan worden. Voor het streamen vanaf mijn pc naar XS4all heb ik niet zoveel bandbreedte nodig omdat ik dus maar één afnemer heb. Ik heb een upload snelheid van 768 kbps.

Ik weet ook nog niet of ik het ga doorzetten. Het is een experiment!!!!

Is dit niet iets dat hiervoor in aanmerking komt?
Probleem is natuurlijk de serverspace en de te verwachten bandbreedte. Plus iemand die regelmatig (1maal per maand of zo) de playlist moet aanpassen, al is dat niet echt moeilijk.
Maar het zou dus wel perfect op de hoofdpagina van dit mooie forum passen... EN gemaakt door een forumlid zelf!

Back