Teknival

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door omiel
Alle spullen worden meestal in beslag genomen. Maar dat maakt niets uit. Je laat hewoon een papiertje zien waarop staat dat je al de apparatuur van een vriend ofzo gehuurd hebt, en dan kun je het een paar dagen later weer ophalen (meestal duurt het wel wat langer helaas). Maas in de wet, zullen we maar zeggen.
En bedankt.... stomme idioot! Houd dit soort dingen nou gewoon voor je, niet iedereen hoft te weten dat JIJ zo een hardcore feestbeest bent... toch?

nou gezellige sfeer onderling op die teknivals ;)
hahaha...wel funny dit....alsof dit allemaal heel erg geheim is enzo....en de politie/wetgevers hier meelezen.....ik las het van dat feest nog eerder op teletekst dan op dit forum hahaha...

Origineel geplaatst door olafmol
mensen, iedereen die mij vertelt dat er achter zo'n teknival ook maar enige idealistime zit maakt een grap...net zoals in de krakers wereld is 99% er gewoon bij om los te gaan, geen huur te betalen etc. en is er precies 1% idealist.... zo'n teknival is toch gewoon zo goedkoop mogelijk uit je dak gaan? tja..dat kan je ook een idealistische instelling noemen natuurlijk ;)

Jij snapt er niks van.. ga maar lekker geld verdienen!

ja ga ik doen....zodat dat weer via belastinggeld gebruikt kan worden om dat natuurgebied weer een beetje kunnen opknappen daaro....

trouwens, je weet dat het internet oorspronkelijk een amerikaans defensie project is? wil je daar wel gebruik van maken? ;)

en waar snap ik trouwens nix van? is het nou wel of niet ideologisch zo'n teknival? ik krijg verschillende berichten door....en het feit dat iemand geld verdiend betekend dat ie dom is ofzo?

iemand hier ideeen hoe we verandering kunnen teweegbrengen in die slechtlopende podia trend?

Olaf

gewoon: DOE JE DING !

hoe ik het doe, hier in Venlo :

Ik ben zo'n 4 jaar geleden als geluidstechnicus vrijwiller begonnen bij Perron 55 in Venlo. Op een gegevn moment heb ik voorgesteld of ik niet eens een paar feesten zou mogen organiseren. Van het een kwam het ander en sinds 1.5 jaar heb ik nu mijn eigen party (Sonic Planet) en residency bij Perron 55. Voor deze feesten ben ik voordurend op zoek naar lokaal en nationaal talent (afgewisseld met zo nu en dan een bekendere naam), om zo mensen die het echt verdienen een outlet en podium te geven. Al het enthousiasme dat dat teweegbrengt is iedere keer weer goed merkbaar tussen de DJ's en artiesten en het publiek.

Verder ben ik laatst ook gewoon es naar een kroeg hier in Venlo gestapt met het idee: "feessie organiseren?". En dat bleek wonderwel ook allemaal erg goed te werken.

Dus...zelfst in een stad als Venlo schijnt het mogelijk te zijn...je moet er wel ZELF voor knokken, dat moet ik toegegeven. Maar het eindresultaat mag er dan vaak ook zijn.

equate

Hoe kan jij nou oordelen over iets waar je niet was? ZO kom je er nooit achter of de idiologie spreektaal is.... of reallity.

ik denk dat het *juist* in venlo misschien wel mogelijk is...in utrecht lukt het me echt niet ..maar misschien ben ik wel helemaal verkeerd bezig of heb ik net altijd pech.... we hebben wel 1 keer een feest in ekko georganiseerd wat erg leuk was maar eigenlijk wilden we daarna niet meer met die amateurs van de ekko samenwerken...was geen afspraak mee te maken etc. en we willen toch nog wel iets speciaals voor het publiek regelen...bv een bar waar je drank kan kopen enzo ;)

ik wil dus graag mijn ding doen, misschien dat de muziekstroming waar ik me mee bezig houd (house/deephouse/usgarage/brokenbeats) ook niet helemaal lekker ligt...niet commercieel genoeg zoals trance/hardhouse etc, maar ook niet underground zoals techno en acid....

maar je hebt gelijk hoor...ik blijf het proberen maar op een gegeven moment is het best wel frustrerend om weer een de vloer avond met 10 bezoeker mee te maken maar door de programmeur van de vloer keihard genegeerd te worden terwijl ik toch zeker 200 bezoekers kan optrommelen...

Olaf

ja ga ik doen....zodat dat weer via belastinggeld gebruikt kan worden om dat natuurgebied weer een beetje kunnen opknappen daaro....

En hoe weet jij of dat opknappen echt nodig is? Baseer je dat op je vers gearriveerde ochtendkrantje?

trouwens, je weet dat het internet oorspronkelijk een amerikaans defensie project is? wil je daar wel gebruik van maken? ;)[/B]

Als ik jou daar iets mee bij kan brengen, graag!

en waar snap ik trouwens nix van? is het nou wel of niet ideologisch zo'n teknival? ik krijg verschillende berichten door....en het feit dat iemand geld verdiend betekend dat ie dom is ofzo? [/B]

Het feit dat ie geld verdient kan ertoe leiden dat ie zichzelf onthoudt van allerlei leermomenten... die misschien nodig zijn om er achter te komen wat nou de idiologie van zo'n feestje is... net zoals een me-er die blij was dat ie een paar 100 euro ging verdienen omdat ie op zijn vrije zondag ons weg moest jagen... ik vroeg hem of zijn kinderen misschien niet liever naar het strand waren geweest met dat mooie weer.. but for some the money is all the counts huh?

Origineel geplaatst door hakkuhdan
Hoe kan jij nou oordelen over iets waar je niet was? ZO kom je er nooit achter of de idiologie spreektaal is.... of reallity.

ik mag toch wel een mening hebben? en waarom ga je ervan uit dat omdat mijn mening niet met die van jou overeenkomt, ik nog nooit bij zo'n soort tekno achtig feest geweest ben?

maar ik ben geinteresseerd: vertel me hier maar wat het idee achter zo'n feest is...sta altijd open voor goeie argumenten om mijn mening bij te stellen hoor....

Olaf

Het feit dat ie geld verdient kan ertoe leiden dat ie zichzelf onthoudt van allerlei leermomenten... die misschien nodig zijn om er achter te komen wat nou de idiologie van zo'n feestje is... net zoals een me-er die blij was dat ie een paar 100 euro ging verdienen omdat ie op zijn vrije zondag ons weg moest jagen... ik vroeg hem of zijn kinderen misschien niet liever naar het strand waren geweest met dat mooie weer.. but for some the money is all the counts huh?

ik snap wat je zegt, ken genoeg mensen die alleen maar werken werken werken..daar ben ik er niet een van (anders zat ik hier niet zoveel te posten haha) maar ik verdien wel mijn geld met mijn eigen bedrijf, doe de dingen zoals ik ze zelf wil, en pak zoveel leermomenten als ik zelf leuk vind....verder denk ik dat je me ook wel in woorden kan uitleggen wat het idee achter een teknival is..ik heb wel een idee, maar ik denk dat jij het me ook wel gewoon kan vertellen of proberen uit te leggen toch?

feit blijft dat iedereen z'n eigen mening en normen en waarden heeft....misschien vind de ME'er het wel helemaal niet leuk dat jij daar in een natuurgebied lawaai staat te maken, of vind ie het belangrijk dat er bepaalde normen en waarden overeind blijven....dat kan de reden zijn dat hij daar z'n werk doet....maar misschien ook wel alleen om het geld....maar maakt dat wat uit? omdat je het niet met elkaar eens bent hoeft de ene niet slechter of beter te zijn dan de andere...

Olaf

Kijk maar eens wat Oozi onder zijn berichten heeft staan....(free 4 the free) dat is voor mij in ieder geval waar het om draait.. exchange of energy . Zonder dat het onnodige energie kost..! Zoals moeten werken om een toegangskaartje te betalen.... of moeten werken om de juiste schoenen te kunnen kopen zodat je binnen mag van de portier....
Snappie?

ik denk dat het *juist* in venlo misschien wel mogelijk is...in utrecht lukt het me echt niet ..maar misschien ben ik wel helemaal verkeerd bezig of heb ik net altijd pech.... Olaf

Tja...hier is het voornamelijk het uitgaanspubliek zelf dat opgevoed of tegengehouden (uitgaan in een andere stad)moet worden...

Criteria voor het slagen van een feest zijn HIER volgens mij:

- goede afspraken tussen de organisatie: zorg er voor dat duidelijk is wie wat doet. Zet het desnoods op papier

- goede financiele afspraken, op papier

- goede promotie: leg je flyers en posters overal neer waar je denkt dat het zin heeft: maak een praatje met verkopers in winkels, probeer het te hypen, deel desnoods zelf met een klein teampje flyers uit (paar leuke meiden erbij en je hebt aandacht genoeg).

- decoratie van je feest....zorg dat mensen onder de indruk zijn, meteen als ze binnenkomen.

- en zo zijn er nog wel een paar dingen op te noemen ...

Is het probleem in Utrecht dan vooral de onwil en onbegrip van de podia zelf, zoals Ekko en de Vloer?
Misschien moeten we dan een van uitgaanspubliek wisselen?
hahahaha

equate

misschien vind de ME'er het wel helemaal niet leuk dat jij daar in een natuurgebied lawaai staat te maken, of vind ie het belangrijk dat er bepaalde normen en waarden overeind blijven....dat kan de reden zijn dat hij daar z'n werk doet....maar misschien ook wel alleen om het geld....maar maakt dat wat uit? omdat je het niet met elkaar eens bent hoeft de ene niet slechter of beter te zijn dan de andere...

Olaf

Helemaal waar! Maar het gaat mij erom dat je je werk op diverse manieren kan doen.. zo zijn er me-ers die ons alleen maar intimiderend en vuil aankijken (ok, misschien stonken we een beetje, ha ha !) en zo waren er ook die op een ok-e manier van gedachten wisselden zodat beiden probeerden om elkaars beweegredenen te begrijpen! En dat is ook een geval van energy exchange.. en hopelijk eentje waar 1 en 1 drie is geworden... synergetic effects...

ik snap wat je bedoeld.....zo goedkoop mogelijk feest vieren..DIY aanpak..vinnik mooi..... we zouden alleen ergens in NL dus ergens een plek daarvoor moeten zoeken...want in zo'n natuurgebied feestvieren is toch ook zonde? ik begreep dat het een soort stiltegebied voor beesten is..... ergens in de havens ofzo zou toch wel ruimte moeten zijn voor een goed gratis feest?

verder vind ik dat je ook wat moet proberen in te leven in mensen die in jou ogen wat minder "free" zijn...zoals ik hierboven al zeg: verschil van mening hoeft niet te betekenen dat iemand anders minder is .... dat zegt Nolet eigenlijk ook al over het ID&T publiek...

Helemaal waar! Maar het gaat mij erom dat je je werk op diverse manieren kan doen.. zo zijn er me-ers die ons alleen maar intimiderend en vuil aankijken (ok, misschien stonken we een beetje, ha ha !) en zo waren er ook die op een ok-e manier van gedachten wisselden zodat beiden probeerden om elkaars beweegredenen te begrijpen! En dat is ook een geval van energy exchange.. en hopelijk eentje waar 1 en 1 drie is geworden... synergetic effects...

duidelijk..dit geldt alleen denk ik ook net zo hard de andere kant op..de eeuwige medaille zeg maar...er zullen vast ook teknival gangers tussen zitten die niet zo fijn met de ME omgaan.....slechte ervaringen over en weer....

Origineel geplaatst door equate

Tja...hier is het voornamelijk het uitgaanspubliek zelf dat opgevoed of tegengehouden (uitgaan in een andere stad)moet worden...

Criteria voor het slagen van een feest zijn HIER volgens mij:

- goede afspraken tussen de organisatie: zorg er voor dat duidelijk is wie wat doet. Zet het desnoods op papier

- goede financiele afspraken, op papier

- goede promotie: leg je flyers en posters overal neer waar je denkt dat het zin heeft: maak een praatje met verkopers in winkels, probeer het te hypen, deel desnoods zelf met een klein teampje flyers uit (paar leuke meiden erbij en je hebt aandacht genoeg).

- decoratie van je feest....zorg dat mensen onder de indruk zijn, meteen als ze binnenkomen.

- en zo zijn er nog wel een paar dingen op te noemen ...

Is het probleem in Utrecht dan vooral de onwil en onbegrip van de podia zelf, zoals Ekko en de Vloer?
Misschien moeten we dan een van uitgaanspubliek wisselen?
hahahaha

equate

allemaal zinnige punten, en ook punten die de meeste organisatoren toepassen....maar volgens mij (mijn ervaringen dan) is het onwil en onbegrip van de podia zelf.... maar zoals gezegd kan het misschien ook aan het muziekvlak liggen dat ik aan de man probeer te brengen.... bij techno, acid, trance enzo kan iedereen zich wel wat voorstellen, maar house is vaak zo breed en wordt al snel met club en hardhouse enzo geassocieerd, of de andere kant op met loungen enzo...

Olaf

we zouden alleen ergens in NL dus ergens een plek daarvoor moeten zoeken...want in zo'n natuurgebied feestvieren is toch ook zonde? ik begreep dat het een soort stiltegebied voor beesten is..... ergens in de havens ofzo zou toch wel ruimte moeten zijn voor een goed gratis feest?

Helemaal gelijk in!

verder vind ik dat je ook wat moet proberen in te leven in mensen die in jou ogen wat minder "free" zijn...

Inleven ok, maar aanpassen no way!

zoals ik hierboven al zeg: verschil van mening hoeft niet te betekenen dat iemand anders minder is .... dat zegt Nolet eigenlijk ook al over het ID&T publiek...

Nolet heeft een aantal dingen gezegd in deze thread die ik zo stompzinnig vindt dat ik daar niet op reageer (behalve deze woorden dan!)

Ik moet nu weg.. maar kom zeker terug voor actie.. reactie

kweetnie wat het is maar je reactie en hoe je overkomt geven me geen goed gevoel..volgens mij gaan wij geen goeie energy exchange krijgen ;)

je hebt het over synergie en energie uitwisselen en allemaal mooie dingen maar ondertussen loop je hier iemand voor idioot uit te maken, ME'ers voor geldwolven, en maak je Nolet's (die a niet stompzinnig is, en b volgens mij behoorlijk veel van die festivals heeft meegemaakt) mening voor "stompzinnig" uit....

dus ik vinnet wel best zo.... vind het leuk om ideeen uit te wisselen maar wel op een positieve manier...

allemaal zinnige punten, en ook punten die de meeste organisatoren toepassen....maar volgens mij (mijn ervaringen dan) is het onwil en onbegrip van de podia zelf.... maar zoals gezegd kan het misschien ook aan het muziekvlak liggen dat ik aan de man probeer te brengen.... bij techno, acid, trance enzo kan iedereen zich wel wat voorstellen, maar house is vaak zo breed en wordt al snel met club en hardhouse enzo geassocieerd, of de andere kant op met loungen enzo...

Olaf

Misschien zijn die betreffende podia de afgelopen jaren wel te verwend geweest? Krijgen ze toch genoeg subsidie om de tent draaiende te houden...Dan kunnen goede idee-en en concepten, zoals die van jou, wel eens totaal niet gewaardeerd of nodig geacht worden....zonde.
Perron 55, waar ik de Sonic Planet feesten organiseer, moet juist opvallende en "nieuwe" dingen organiseren om de aandacht van het publiek te trekken en zijn bestaanrecht aan te ontlenen. Dat is inderdaad een zeer groot verschil !

Toevallig is de muziekstijl waar jij het over hebt hier momenteel erg geliefd (we zullen hier down south vast achter lopen....). Misschien moet je maar es een keertje hier komen draaien.

equate

Het is weer een mooie dag voor ramptoerisme! Ruzie!Ruzie! :duivels:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back