heb de thread niet helemaal gevolgd .... maar wat ik ff kwijt wil ....
patsen is in mijn ogen ergens super trots op zijn en dat graag aan andere willen laten zien
soms is iemand gewoon erg succesvol of heeft geluk gehad in t leven ...
iedereen zou daar trots op zijn .... stel dat die persoon eens trots zn nieuwe sportauto komt laten zien, of een studio die vol staat met synths en apparatuur van 2000 euro per stuk ...
tja je kan t patsen noemen en diegene een zielig figuur noemen
je zou t echter ook van de andere kant kunnen bekijken .... en zijn wij gewoon stiekem erg jaloers?
jaloers zijn is niks om je voor te schamen, is heel erg menselijk ...
valt me op dat mensen nogal snel met hun vooroordelen klaar staan en iemand zielig en patserig vinden ..
terwijl ze stiekem en misschien onbewust gewoon razend jaloers zijn ...
waarom mag je wel pronken met een golf gti'tje en niet met een dikke ferrari?
omdat mensen dan jaloers worden? volgens mij ligt t probleem dan niet bij de ferrari bezitter
patsen is iets menselijks, iedereen doet t, de een meer als de ander maar vergeet niet dat je pas effectief aant patsen bent als de andere partij jaloers is

dus in hoeverre iemand aant patsen is ligt toch echt aan jezelf, op mensen die t allemaal zelf goed voor elkaar hebben zou 'patsen' niet eens opvallen ...
En trots zijn op jezelf en dat willen uitstralen is ook niks mis mee, dat willen we eigenlijk allemaal toch?
jaloezie is eigenlijk net als patsen een een taboo, vaak maken mensen dan liever iemand uit als patser of zielig figuur ipv dat ze zelf toegeven stiekem jaloers te zijn