Patsen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door richard2000
5 Miljard en alleen 1 BMW?
Valt me een beetje tegen Fjoesz...

ja idd, moet toch maar eens een grotere garage kopen
met 12 ferrari's, 20 lambo's, wat porsches en nog wat exotische bakken is ie gewoon vol! pauperbende

heb de thread niet helemaal gevolgd .... maar wat ik ff kwijt wil ....

patsen is in mijn ogen ergens super trots op zijn en dat graag aan andere willen laten zien

soms is iemand gewoon erg succesvol of heeft geluk gehad in t leven ...
iedereen zou daar trots op zijn .... stel dat die persoon eens trots zn nieuwe sportauto komt laten zien, of een studio die vol staat met synths en apparatuur van 2000 euro per stuk ...
tja je kan t patsen noemen en diegene een zielig figuur noemen

je zou t echter ook van de andere kant kunnen bekijken .... en zijn wij gewoon stiekem erg jaloers?

jaloers zijn is niks om je voor te schamen, is heel erg menselijk ...

valt me op dat mensen nogal snel met hun vooroordelen klaar staan en iemand zielig en patserig vinden ..
terwijl ze stiekem en misschien onbewust gewoon razend jaloers zijn ...

waarom mag je wel pronken met een golf gti'tje en niet met een dikke ferrari?
omdat mensen dan jaloers worden? volgens mij ligt t probleem dan niet bij de ferrari bezitter

patsen is iets menselijks, iedereen doet t, de een meer als de ander maar vergeet niet dat je pas effectief aant patsen bent als de andere partij jaloers is :)
dus in hoeverre iemand aant patsen is ligt toch echt aan jezelf, op mensen die t allemaal zelf goed voor elkaar hebben zou 'patsen' niet eens opvallen ...

En trots zijn op jezelf en dat willen uitstralen is ook niks mis mee, dat willen we eigenlijk allemaal toch?

jaloezie is eigenlijk net als patsen een een taboo, vaak maken mensen dan liever iemand uit als patser of zielig figuur ipv dat ze zelf toegeven stiekem jaloers te zijn :)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Okay, we patsen aardig en maken grappen, maar daar gaat de eerste vraag eigenlijk niet over.

Wat is er nou mis als je ergens erg enthousiast over bent om dat in het algemeen te uiten?
Je hebt een te gekke synth weten te scoren, al heb je er jaren voor krom moeten liggen, en het is een duur en zelfdzaam apparaat, waarom mag je dan niet jubelen? Wat is daar mis mee?

Ik durf gerust en blij te uiten:

IK HEB EEN FANTASTISCHE VROUW!

Is dat nu triest?
Mag alleen zij dat weten of hoogstens de naaste familie?

Ik durf nog veel verder te gaan!

IK HEB HEERLIJKE SPRUITJES GEGETEN!!!

Wout
die geleerd heeft dat vrolijke mannen eerder een leuke vrouw krijgen dan sacherijnige

Alles wat je hier noemt valt wat mij betreft niet onder asociaal patsen hoor.

Wanneer het triest wordt: als je de indruk wekt dat je pronkt omdat je eigenlijk niet zo blij met je leven bent, en je heil zoekt in statussymbolen e.d. om tegen jezelf (en de rest van de wereld) te kunnen roepen: ik ben *wel* gelukkig en succesvol! Kijk maar naar al mijn mooie spulletjes! Door flink met oppervlakkige zaken te patsen bewijs je dan eigenlijk de leegheid van je leven.

En afgezien van puur materiaal patsen: als je hard te koop gaat lopen met je eigen geluk dan is dat ook vaak een beetje jammer voor mensen met wat minder geluk. Het kan natuurlijk dat jij gewoon heel blij bent dat je prima ogen hebt, maar ga jij dan in een gezelschap van blinden lopen roepen hoe geweldig het is om te kunnen zien?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
heb de thread niet helemaal gevolgd .... maar wat ik ff kwijt wil ....

patsen is in mijn ogen ergens super trots op zijn en dat graag aan andere willen laten zien

soms is iemand gewoon erg succesvol of heeft geluk gehad in t leven ...
iedereen zou daar trots op zijn .... stel dat die persoon eens trots zn nieuwe sportauto komt laten zien, of een studio die vol staat met synths en apparatuur van 2000 euro per stuk ...
tja je kan t patsen noemen en diegene een zielig figuur noemen

je zou t echter ook van de andere kant kunnen bekijken .... en zijn wij gewoon stiekem erg jaloers?

jaloers zijn is niks om je voor te schamen, is heel erg menselijk ...

valt me op dat mensen nogal snel met hun vooroordelen klaar staan en iemand zielig en patserig vinden ..
terwijl ze stiekem en misschien onbewust gewoon razend jaloers zijn ...

waarom mag je wel pronken met een golf gti'tje en niet met een dikke ferrari?
omdat mensen dan jaloers worden? volgens mij ligt t probleem dan niet bij de ferrari bezitter

patsen is iets menselijks, iedereen doet t, de een meer als de ander maar vergeet niet dat je pas effectief aant patsen bent als de andere partij jaloers is :)
dus in hoeverre iemand aant patsen is ligt toch echt aan jezelf, op mensen die t allemaal zelf goed voor elkaar hebben zou 'patsen' niet eens opvallen ...

En trots zijn op jezelf en dat willen uitstralen is ook niks mis mee, dat willen we eigenlijk allemaal toch?

jaloezie is eigenlijk net als patsen een een taboo, vaak maken mensen dan liever iemand uit als patser of zielig figuur ipv dat ze zelf toegeven stiekem jaloers te zijn :)

Wat een hoop woorden om te verbergen dat je gewoon een kleine pik hebt en jaloers bent!

Origineel geplaatst door Alexander
Wat een hoop woorden om te verbergen dat je gewoon een kleine pik hebt en jaloers bent!

toevallig had ik wel jouw posts gelezen op de pagina hiervoor,
ben erg blij voor je dat je op je pik kan staan ... en ook snel op je pik bent getrapt 8)

Origineel geplaatst door j0ris
Alles wat je hier noemt valt wat mij betreft niet onder asociaal patsen hoor.

Wanneer het triest wordt: als je de indruk wekt dat je pronkt omdat je eigenlijk niet zo blij met je leven bent, en je heil zoekt in statussymbolen e.d. om tegen jezelf (en de rest van de wereld) te kunnen roepen: ik ben *wel* gelukkig en succesvol! Kijk maar naar al mijn mooie spulletjes! Door flink met oppervlakkige zaken te patsen bewijs je dan eigenlijk de leegheid van je leven.

En afgezien van puur materiaal patsen: als je hard te koop gaat lopen met je eigen geluk dan is dat ook vaak een beetje jammer voor mensen met wat minder geluk. Het kan natuurlijk dat jij gewoon heel blij bent dat je prima ogen hebt, maar ga jij dan in een gezelschap van blinden lopen roepen hoe geweldig het is om te kunnen zien?

nu laat je t net zo lijken alsof mensen met een hoop status symbolen niet gelukkig kunnen zijn?
de 1 zoekt zn geluk misschien in materiaal de ander in wat anders .. en stel dat iemand een hoop duur spul heeft dan moet ie toch wel een beetje succesvol zijn lijkt me? dingen komen niet uit de lucht vallen ... en zelfs als ie t gejat heeft was ie kennelijk erg succesvol in jatten :P

waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon in hun waarde laten ... en zich eens met zichzelf bemoeien ipv zich druk te maken of iemand wel of niet patst ...en zich druk maken waar iemand anders zich wel of niet gelukkig mee voelt?
ik krijg vaak eerder t idee dat dit soort mensen een bepaalde leegte hebben in hun leven, dat ze zich zo erg moeten bemoeien met iemand anders leven ....

en mensen met minder geluk kunnen ook heel gelukkig zijn hoor .. vaak zijn dit soort mensen misschien nog wel gelukkiger als mensen met een hoop (materieel, of materialistisch - moeilijk nederlands) geluk ... omdat ze sneller gellukig zijn met de kleine dingetjes in t leven ..... en roepen hoe geweldig t is om te zien in gezelschap van blinden vindt ik een beetje een rare vergelijking :confused:

Laatst gewijzigd:
@reso: No offense hoor, maar je hebt niet zoveel begrepen van m'n post geloof ik.

Wat betreft mensen in hun waarde laten: ik leg op verzoek van Wout het verschil uit tussen gewoon trots zijn en asociaal patsen, om het begrip patsen helder te krijgen... het hele doel van deze thread volgens mij. Ik veroordeel volgens mij verder niemand en maak me ook niet druk hoor, maar jij wel lijkt het?

Overigens zou de wereld er wel iets beter van worden als mensen zich minder met oppervlakkige dingen en persoonlijke rijkdom bezig zouden houden, en meer voldoening zouden halen uit bijv. het helpen van anderen, dus vind ik eigenlijk toch wel dat je hier iets van mag zeggen.

Over geluk en succes kunnen we volgens mij wel een hele andere thread vullen, dus daar hou ik verder even m'n mond over.

Maar nog even on topic: imo kan je niet echt van patsen spreken als je dure spullen koopt omdat je ze gewoon mooi vindt, en je er een gelukkig gevoel van krijgt. Pas als je dingen koopt om te laten zien dat je lekker meer geld hebt dan anderen, ben je een echte (materiele) patser.

Misschien zou je patsen kunnen definieren als jaloezie proberen op te wekken bij anderen over iets wat jij wel hebt maar zij niet? Met deze definitie is het wel een beetje suf als patsers dan gaan klagen als er inderdaad jaloers gereageerd wordt natuurlijk :)

Origineel geplaatst door MindBleep
Ik heb ,,het'' Zwitserleven gevoel!!:D 8o)

maar ik heb 'n Moog...;)

... maar ga jij dan in een gezelschap van blinden lopen roepen hoe geweldig het is om te kunnen zien?

Misschien vind je het een gek antwoord, maar JA, dat doe ik!
Ik ga ieder jaar mee met een fietstocht voor blinden. De zienden voorop en de blinden achterop de tandem. Geloof me, de blinden gunnen ons het licht in de ogen op zeker. Als je iets moois ziet, dan willen ze erg graag in je enthousiasme delen. Ze maken ook grappen over hun handicap. Zo nam ik een blinde man mee naar een ijssalon en ik had hem eerder al verteld dat ik een schoolmeester was. "Kijk eens," riep hij in de volle zaak: "Mijn nieuwe geleidehond en hij is nog lief voor kinderen ook."

Veel gehandicapten vinden het vervelend dat anderen niet met hun handicap kunnen omgaan. Zo ervaren zij zich als de paria's van onze samenleving, want niemand durft hen recht in de ogen te kijken. Soms vinden ze het heerlijk als een kind roept: "Mama, wat loopt die man raar!"

Wout

Laatst gewijzigd:
Misschien zou je patsen kunnen definieren als jaloezie proberen op te wekken bij anderen over iets wat jij wel hebt maar zij niet? Met deze definitie is het wel een beetje suf als patsers dan gaan klagen als er inderdaad jaloers gereageerd wordt natuurlijk :)

Hetgeen ik in het begin van de thread al opmerkte: om te kunnen patsen heb je publiek nodig dat de 'pats' als 'pats' kan verstaan. Een Ferrari bij de Pygmeeën? Die denken alleen maar hoeveel familie in die auto past en dat zal wel veel zijn :)

Dit forum is perfect om te kunnen patsen, want wij weten de Moog te taxeren. Of we dat ook kunnen omtrent de lengte van geslachtsorganen, Alexander, dat betwijfel ik. Om echt te kunnen patsen wil ik foto's zien, het liefst te samen met gelijke organen van andere soorten, bijvoorbeeld een Duitse herdershond en een Fries stamboompaard :D

Wout

Laatst gewijzigd:
@reso: No offense hoor, maar je hebt niet zoveel begrepen van m'n post geloof ik.

Wat betreft mensen in hun waarde laten: ik leg op verzoek van Wout het verschil uit tussen gewoon trots zijn en asociaal patsen, om het begrip patsen helder te krijgen... het hele doel van deze thread volgens mij. Ik veroordeel volgens mij verder niemand en maak me ook niet druk hoor, maar jij wel lijkt het?

Overigens zou de wereld er wel iets beter van worden als mensen zich minder met oppervlakkige dingen en persoonlijke rijkdom bezig zouden houden, en meer voldoening zouden halen uit bijv. het helpen van anderen, dus vind ik eigenlijk toch wel dat je hier iets van mag zeggen.

Over geluk en succes kunnen we volgens mij wel een hele andere thread vullen, dus daar hou ik verder even m'n mond over.

Maar nog even on topic: imo kan je niet echt van patsen spreken als je dure spullen koopt omdat je ze gewoon mooi vindt, en je er een gelukkig gevoel van krijgt. Pas als je dingen koopt om te laten zien dat je lekker meer geld hebt dan anderen, ben je een echte (materiele) patser.

sorry had t niet allemaal gevolgd....
kreeg een beetje t idee alsof je iemand die patst in een hokje wou duwen als iemand die verder geen geluk kent in zn leven ... terwijl ik me juist aan dat soort mensen erger, die denken te kunnen bepalen wanneer iemand wel of niet gelukkig kan zijn ... en juist die mensen zeg ik: bemoei je eens met jezelf ipv zo over andere te oordelen en maak je niet zo druk .

volgens mij heeft trouwens ook iedereen een weer wat ander beeld van patsen ...

volgens de van dale betekend het: opscheppen ....
wat dus totaal niet mijn beeld is van patsen maar meer in t hokje: liegen valt ...

Hetgeen ik in het begin van de thread al opmerkte: om te kunnen patsen heb je publiek nodig dat de 'pats' als 'pats' kan verstaan. Een Ferrari bij de Pygmeeën? Die denken alleen maar hoeveel familie in die auto past en dat zal wel veel zijn :)

Dit forum is perfect om te kunnen patsen, want wij weten de Moog te taxeren. Of we dat ook kunnen omtrent de lengte van geslachtsorganen, Alexander, dat betwijfel ik. Om echt te kunnen patsen wil ik foto's zien, het liefst te samen met gelijkstoortige organen van andere soorten, bijvoorbeeld een Duitse herdershond en een Fries stamboompaard :D

Wout

volgens mij gaan we straks een van het internet geplukte foto zien met een pik van halve meter ofzo :D

"Mama, wat loopt die man raar!"

Maar jij loopt toch helemaal niet raar? ;)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
volgens de van dale betekend het: opscheppen ....
wat dus totaal niet mijn beeld is van patsen maar meer in t hokje: liegen valt ...

Liegen is de werkelijk bewust verdraaien, in verleden, heden en toekomst.
Patsen maakt juist gebruik van die werkelijkheid, want je moet het natuurlijk wel hebben, waar je ook mee patst.

De vraag is natuurlijk wanneer iemand patst en wanneer niet. Waar is de scheiding tussen enthousiasme en proberen de ander de ogen uit te steken.
(Kunnen ze gelijk achterop de tandem... :)

Wout

Een leugenaar moet een goed geheugen hebben, want hij moet wel onthouden 'wat' hij tegen 'wie' gezegd heeft!

Origineel geplaatst door fuse
Maar jij loopt toch helemaal niet raar? ;)

Nou, Fuse, ik zit op het moment behoorlijk lastig: artrose in m'n linker heup en vorige week zaterdag m'n rechter kleine teen gebroken. Huppelt verdomt slecht...

Maar we zullen doorgaan :)

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back