pics studio in aanbouw

Vind je hok opzich wel okee gedaan.

"Meubel" zou ik zelf anders doen, maar goed. 'k Vind de gear achet/boven de mixer iets te ver weg. Zou ik niet echt prettig werken vinden; wil zelf meer alles bij de hand.

MAAR 't is jouw hok en petje af voor je werk eraan!

:biertje:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Vind je hok opzich wel okee gedaan.

"Meubel" zou ik zelf anders doen, maar goed. 'k Vind de gear achet/boven de mixer iets te ver weg. Zou ik niet echt prettig werken vinden; wil zelf meer alles bij de hand.

MAAR 't is jouw hok en petje af voor je werk eraan!

:biertje:

Er komt geen gear boven de mixer. Zoals beschreven komt daar een meubelpaneel en de synth komt ws op een standaard. de rack units zijn op de foto de enige goede.

:D Okee dan.. Heb niet zo héél goed gelezen..

Meer naar de foto's gekeken, en toen de conclusie getrokken dat 't spul (dat rood omcirkeld is) daar zou komen uiteindelijk..

Attachments

• voormans stuud.jpg
    voormans stuud.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 102
Damn, tot nu toe ziet dat meubel er erg strak uit hoor!! complimenten :) Benieuwd naar het eindresultaat

O la

O la

we laten de mackie verzinken. het oppervlakte komt schuin gelijk aan het 1e plateau van het rack te zitten. Het masterkeyboard is van emu. We zijn gek op emu omdat het van alle merken het snelste werkt> midikanaal> preset kiezen> preset totaal veranderen door layers of filters oid> output routen klaar. Aangezien het mini masterkeyboard met name gekozen ins als midi controller en we nog niet weten hoeveel we outboard aan sounds gaan gebruiken, heeft het nog geen vaste plek.

Verder heeft Bauhaus een week gedaan over de frequentie karakteristieken van het hok(alleen de theorie) maar we dromen van een mix die ook elders goed klinkt en wij zijn van mening dat akoestiek een enorm onderschatte post is. We hebben zoveel fun maar fun moet ook functioneel worden.

We posten zsm foto's van de resonators, abosorbers etc.

Nieuwe foto's!

De akoestiek is ff goed beetgepakt! Zie de akoestische panelen en de cornertraps, tevens is de apparatuur zo goed als geplaatst en gekabeld!
001s.jpg

Nog meer panelen!
003s.jpg

Het midden van het meubel, te zien is het achterwandpaneel. De openingen worden nog netjes afgewerkt!
006s.jpg

De diffuser! Vetvetvet!
007s.jpg

De diffuser hangt dus op de achterwand, met in de hoek een cornerbastrap
008s.jpg

Stutten die zooi! De akoestische panelen boven de luisterpositie.
014s.jpg

Weer een stappie verder; afwerking van de akoestische panelen
018s.jpg

Die groene kriebelzooi is netjes afgewerkt. De zijkanten van de panelen krijgen nog een likkie verf.
021s.jpg

Corners, moet ook nog een likkie verf op, diffuser laten we lekker "au naturel". Staat lekker warm
030s.jpg

Alles is op de foto lekker wit, in het echt valt het wel mee, tevens zijn hier de plafonddelen te zien.
032s.jpg

Detail van de wanden + plafond!
033s.jpg

Het begint er op te lijken!

mdf

mdf

Let er wel op dat je mdf rondom af moet werken ivm met de aanwezig giftige stoffen in de lijm, zeker in zo'n kleine ruimte...:z

Wat heb je precies met dat glaswol gedaan..? Laagje latex eroverheen ofzo..?

Re: mdf

Re: mdf

Origineel geplaatst door el secundo
Let er wel op dat je mdf rondom af moet werken ivm met de aanwezig giftige stoffen in de lijm, zeker in zo'n kleine ruimte...:z

is 't niet zo dat die er over het algemeen uitzijn op het moment dat het in de winkel verkocht wordt?

Origineel geplaatst door Jazper
Wat heb je precies met dat glaswol gedaan..? Laagje latex eroverheen ofzo..?

Ik heb een alternatief voor steenwol eroverheen gespannen, het zijn een soort van wollen harde plaatjes, maar met een geschikte half open structuur wat wel de steenwol tegenhoudt, maar ook lucht doorlaat. Het dempt tevens iets in het mid-hoog.

Re: Re: mdf

Re: Re: mdf

Origineel geplaatst door Hazes
is 't niet zo dat die er over het algemeen uitzijn op het moment dat het in de winkel verkocht wordt?

Dat valt tegenwoordig toch wel mee met die giftige stoffen in lijm? De geur is al zo goed als weg, moet ik me daar nog zorgen om maken dan?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
wat is het nut van die "diffuser" ?

Het is niet wenselijk om de gehele ruimte "dood" te laten klinken. In iedere ruimte heb je een kleine nagalmtijd nodig om goed te kunnen werken (lees: mixen). Dit is uiteraard per ruimte verschillend. Je wilt geen early reflections, waardoor bepaalde frequenties versterkt kunnen worden in je ruimte. De diffuser verspreidt als het ware de verschillende frequenties door zijn ontwerp (speciaal uitgerekend, met priemgetallen bijvoorbeeld) en kaatst zo dus de frequenties verdeeld over de ruimte terug, waardoor ze niet versterkt worden, maar meer voor een natuurlijke feel zorgen.

Zie voor meer over diffusers deze goede NL website: http://www.soundscapes.nu/rb_dif.htm

Oftewel je ruimte is niet helemaal dood.

En ik moet zeggen, wat ik tot nu toe gehoord is echt super. Het bekende probleem in het laag is ook weg (niet door de diffuser BTW!), oftewel als je een halve meter naar achter gaat zitten hoor je hetzelfde geluidsniveau in het laag als in de sweetspot (staande golf is goed aangepakt). In de hoeken kunnen de lage frequenties zich ook niet meer opbouwen door de cornertraps. Het mid-hoog klinkt prettig, strak maar toch natuurlijk. Verder is het detail in het stereobeeld fantastisch, zoveel detail in de posities heb ik nog niet in een van mijn studios gehoord. De eerste mixes in deze studio zullen wel doen blijken of het werkt!

De doos-in-doos constructie is ook bijzonder geslaagd; op werkvolume hoor je buiten de ruimte vrijwel niets, tenzij je stil staat en je flink op het geluid concentreert.

Kortom wij zijn erg tevreden met het resultaat (mag ook wel :))

Back