Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Maar heb nu nog steeds wel een aardbrommetje als ik een analoge bak erop aansluit.
Had ook al chassis met elkaar verbonden, maar dat hielp niet echt veel.
Nee op de spirit. Dus dan krijg ik weer loop tussen mixer en synth.Origineel geplaatst door FrankH
Brom wanneer je een analoge bak aansluit op de FW410? Dan is het gebruik van een DI een goed idee.

Nee op de spirit. Dus dan krijg ik weer loop tussen mixer en synth.
Tis niet zo veel, maar ja ben nu toch bezig![]()
Uiteraard!Origineel geplaatst door FrankH
De Spirit Live zit wel met de geaarde stekker aangesloten op het lichtnet en de synth ook?

Uiteraard!
Dat is nu de bro(m)n van alle ellende toch hehehe![]()
Nagenoeg niet. Helpt wel iets hoor.Origineel geplaatst door FrankH
Inderdaad!
Helpt een extra draadje van chassis naar chassis?
Origineel geplaatst door radiance
Hier een voorbeeld van de aardlus die je krijgt als je twee "correct" gebalanceerde apparaten op elkaar aansluit met de aarde aan twee kanten vast.De groene lijn geeft aan waar de aardlus zich bevind.
Hiermee krijg ik dus af en toe WEL brom en nee, de apparaten zijn wel goed geaard en zo....
Dit vormt toch écht een aardlus of ben ik nou achterlijk?!
Toch nog een onduidelijkheid van mijn kant:
Waarom niet toch aarde van een appraat afhalen, als het echt een loop betreft zit dit apparaat nog steeds aan aarde via een andere omweg?
Nou dat vraag ik me nu dus af.Origineel geplaatst door Acidfever
Het gaat erom dat je 2 apparaten niet vanaf verschillende bronnen moet aarden.
DUs stel dat apparaat 1 zijn voeding krijgt via groep A apparaat 2 via Groep 2. ALs je deze apparaten nu middels een audioaansluiting op elkaar gaat aansluiten kun je last krijgen van een aardelus.
Dit is in principe op te lossen door de aarde van 1 van de apparaten los te gooien maar dit is niet echt de veiligste oplossing natuurlijk!
Nou dat vraag ik me nu dus af.
Als je een apparaat hebt met alleen 220v en aarde en verder niets, dan is het niet echt veilig.
Maar als je nu een aarde loop hebt, dan is elke apparaat verbonden middels aarde door 2 verbindingen.
Dus haal je van 1 kant de aarde eraf dan zou hij toch nog steeds via een omweg aan aarde vastzitten?

Ik snap je punt, ikzelf zou ook niet zo snel aarde eraf halen.Origineel geplaatst door Acidfever
Ehm ja, maar stroom kiest de weg van de minste weerstand. Normaal is dat de aarde van je voedingskabel. Maar neem jij het risico dat de mantel/aarde van je audiokabel nog steeds minder weerstand geeft dan je lichaam?
![]()

Ik snap je punt, ikzelf zou ook niet zo snel aarde eraf halen.
Maar wat op zich nog een mogelijkheid is, om dus niet van gare stekkers afhankelijk te zijn, is diezelfde verbinding met een dikke kabel als extra zekerheid aan te brengen.
Dan zou je ook van je loop af zijn en toch aarding hebben.![]()

Helaas...Origineel geplaatst door Acidfever
[Bmakkelijker is gewoon zorgen dat je de 2 apparaten vanuit hetzelfde stopcontact voedt. Dan heb je namelijk nooit een aardelus!
[/B]