Persoonlijk vind ik het nog altijd de beste maatstaf voor electronische muziek/soundtracks dat iets 'goed' is als je door naar de track te luisteren je spontaan door die muziek een verhaal/een filmpje voor ogen krijgt ... Ok, misschien beetje gek, maar bij sommige dingen krijg ik als ik mijn ogen sluit en me helemaal overgeef aan de muziek een beeldensequentie voor ogen. Bij een soundtrack is het net andersom en wordt er muziek bij beelden gemaakt, terwijl ik het dus heb over de beelden die je krijgt bij het horen van muziek ...
Kben benieuwd of jullie dit herkennen en of jullie misschien eens kunnen vertellen over welke specifieke track een speciaal beeld heeft teweeg gebracht ...
Zal ik met eentje beginnen:
Aphex Twin, Selected Ambient Works vol. 2, Disc 1, track 4 ...
"Een groot, gehavend ruimteschip drijft stuurloos in de ruimte ... er is niemand aan boord buiten 1 man. De vluchtcomputer is uitgebrand en af en toe zie je een kortsluiting ... Hij zit op een gouden troon, in een grote donkere balzaal in het ruimteschip. Hij draagt een, scheefgezakte, koningskroon en zit triest onderuitgezakt voor zich uit te kijken. Hij beseft dat hij de allerlaatste mens in de kosmos is ... Je ziet het schip langzaam verder drijven in de ruimte, tot het een klein puntje is en het verdwijnt."
Kben benieuwd of jullie dit herkennen en of jullie misschien eens kunnen vertellen over welke specifieke track een speciaal beeld heeft teweeg gebracht ...
Zal ik met eentje beginnen:
Aphex Twin, Selected Ambient Works vol. 2, Disc 1, track 4 ...
"Een groot, gehavend ruimteschip drijft stuurloos in de ruimte ... er is niemand aan boord buiten 1 man. De vluchtcomputer is uitgebrand en af en toe zie je een kortsluiting ... Hij zit op een gouden troon, in een grote donkere balzaal in het ruimteschip. Hij draagt een, scheefgezakte, koningskroon en zit triest onderuitgezakt voor zich uit te kijken. Hij beseft dat hij de allerlaatste mens in de kosmos is ... Je ziet het schip langzaam verder drijven in de ruimte, tot het een klein puntje is en het verdwijnt."
.

Door een brakke computer en onwetendheid (niet perse in die volgorde) is het me echter helaas nog niet gelukt hier tracks of geluidsvoorbeelden te posten. Ik zou daar eens verandering in aan moeten brengen.