ronnyvalder
Ouwe rot
Hallo,iedereen,na de al heftige M3 thread open ik zelf ééntje :-)
Wat hoop ik hiermee te bereiken,wel proberen een paar standpunten waar ik
100 % achter sta duidelijk te maken.
Nu voor men mij hier al bekogeld met vanalles,eerst dit :
1)ik ga van een soort wetenschappelijk standpunt uit,omdat smaak peroonlijk
is en iedereen heeft zo zijn synth waar ie het beste uithaalt en die voor hem het beste
werken is,dus geen punt om hier nu "1" synth aan te prijzen van eender welk merk,
want dat zou bullshit zijn.
2)ten tweede wil je akoustische instrumenten nabootsen,wel vanzelfsprekend dat plugins hier
tegenwoordig het beste in uitschijnen,daar met harddisk streaming deze nu GB
aan "Rom" materiaal hebben en daar kan niets tegen op om al de kleine nuances na
te bootsen van een akoustische klank
3)ik ga het ook over de engine"structure"hebben,die dus voor Roland en Korg verschillend
is,maar dus ook voor beide merken al een tijdje hetzelfde,ik zei dus "structure"
effe dit vast houden a.u.b.
4)ook wil ik hier zeggen dat deze thread alleen belang heeft,en zelfs dit is te betwisten
want ,het zou stupid zijn te zeggen dat deze thread nu alles op zijn kop zou zetten :-)
dus van belang hebben is een eigenlijk nietszeggend begrip,want wat is er aan synth's
levensbedreigend :-),buiten dan weer de Main power ;-)
maar dus dat deze thread gericht is aan mensen die op een hardware synth
qua sounddesign veel willen uithalen,bedoel ik dus echt synthklanken hé,
dus geen nabootsingen van akoustische instrumenten
5)en ik ook geen Korg synth's wil afbreken daar ik ook ga aantonen waarom de Korg
Wavestation nu een topper is
Dus mensen die zouden intresse hebben,ga hier dus effe mijn ding gaan doen
en yep er zullen veel monologen zijn,hopelijk zijn er die de rit gaan uitzitten :-)
Sterkte ;-)
Wat hoop ik hiermee te bereiken,wel proberen een paar standpunten waar ik
100 % achter sta duidelijk te maken.
Nu voor men mij hier al bekogeld met vanalles,eerst dit :
1)ik ga van een soort wetenschappelijk standpunt uit,omdat smaak peroonlijk
is en iedereen heeft zo zijn synth waar ie het beste uithaalt en die voor hem het beste
werken is,dus geen punt om hier nu "1" synth aan te prijzen van eender welk merk,
want dat zou bullshit zijn.
2)ten tweede wil je akoustische instrumenten nabootsen,wel vanzelfsprekend dat plugins hier
tegenwoordig het beste in uitschijnen,daar met harddisk streaming deze nu GB
aan "Rom" materiaal hebben en daar kan niets tegen op om al de kleine nuances na
te bootsen van een akoustische klank
3)ik ga het ook over de engine"structure"hebben,die dus voor Roland en Korg verschillend
is,maar dus ook voor beide merken al een tijdje hetzelfde,ik zei dus "structure"
effe dit vast houden a.u.b.
4)ook wil ik hier zeggen dat deze thread alleen belang heeft,en zelfs dit is te betwisten
want ,het zou stupid zijn te zeggen dat deze thread nu alles op zijn kop zou zetten :-)
dus van belang hebben is een eigenlijk nietszeggend begrip,want wat is er aan synth's
levensbedreigend :-),buiten dan weer de Main power ;-)
maar dus dat deze thread gericht is aan mensen die op een hardware synth
qua sounddesign veel willen uithalen,bedoel ik dus echt synthklanken hé,
dus geen nabootsingen van akoustische instrumenten
5)en ik ook geen Korg synth's wil afbreken daar ik ook ga aantonen waarom de Korg
Wavestation nu een topper is
Dus mensen die zouden intresse hebben,ga hier dus effe mijn ding gaan doen
en yep er zullen veel monologen zijn,hopelijk zijn er die de rit gaan uitzitten :-)
Sterkte ;-)
stap voor stap de uitleg van je standpunten proberen te volgen. Ben alleen nog wat groen dus zal er misschien af en toe een domme vraag tussen gooien.