Nieuwe layout Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Fraai forum hoor.. Kleurig of niet, het maakt me allemaal niet zoveel uit. De navigatie is ok en de snelheid ook. Nou er nog voor zorgen dat ik zonder fatal errors een draadje kan posten en ik ben er helemaal blij mee.

Vreemd , er zit wel verschil in wat voor browser je gebruikt , met opera krijg je andere teksten als met de explorer:o::{

Als dat een leuk prijsverschil oplevert in de marktplaats afdeling is dat natuurlijk prima :)

Ik moet zeggen dat de layout minder is, maar de functionaliteit stappen vooruit gegaan is. Bij het zoeken wordt je aangevuld, je ziet onder een verkoopdraad alle draden die ook over deze bak spreken (ik pleit daarom voor 1-draad-per-apparaat verkoopdraden :))... dat soort dingen, erg fijn!

Die layout ach dat went wel.

Ik weet niet of hier al naar gevraagd is, in dat geval beschouw je dit bericht maar als ongeplaatst.
Je hebt van die fora waar je de layout zelf kan kiezen. Kunnen jullie dat hier niet realiseren??

heb inderdaad ook nog steeds last van pijn aan mn ogen als ik een tijdje heb zitten SF'en... blijkbaar went het toch niet zo

Is deze versie van de software al zo oud, dan? De uiteindelijke beslissing om over te gaan is een paar maanden geleden genomen, niet 2 jaar. Er was, zoals je weet, ook nog een testtraject, maar het is natuurlijk heel anders op het moment dat je daadwerkelijk alles om hebt gezet - no battle plan survives contact with the enemy.
Als je itt eens per paar jaar een simpele forumupgrade upgrade een handjevol enterprise web applicaties in produktie hebt gezet dan weet je wel beter.
Kwestie van goed testen dus. Maar itt wat iedereen denkt is ook dat een vak.
Maar goed, dit is dus het resultaat van jullie 2 maanden werk? Het installeren en configureren is een paar uur werk. (En de meeste mensen kunnen dat nog wel). Misschien dat het overzetten van de data wat langer duurt omdat het wel een miljoen posts zijn en er indexen opnieuw moeten worden aangemaakt. Maar een paar scripts aftrappen en een nachtje laten draaien is nou ook niet een echte uitdaging. Dus vraag ik me toch af wat jullie in de rest van de tijd hebben gedaan.
Nja, het werkt.

Maar wat ik eigenlijk liever wil weten, beste fuse, is waarom jij al niet 4 jaar eerder je eigen forum hebt gestart, want zo lang lees ik je opbouwende kritiek al. Ik kan me niet voorstellen dat je afgelopen tijd hebt verdaan met neuzelen :).
Ik heb al 6 jaar kritiek zowel op- als afbouwend vanaf dag 1 eigenlijk. Niet dat ik de illusie heb dat er vaak naar wordt geluisterd maar als er weer eens geblunderd wordt dan ga ik me echt niet inhouden.
En trouwens als je eigenlijk bedenkt dat er soms hier toch wel eens naar mij geluisterd wordt ook al willen de eigenwijsjes dat eigenlijk niet dan kan je eigenlijk ook zeggen dat tegen de schijn ik af en toe wel degelijk een bijdrage aan het forum heb geleverd ter verbetering.

Kijk ook eens op www.ex5tech.com en www.softsynthforum.nl waarbij ik mijn bescheiden steentje in bijdraag. Of als je wat over de chroma polaris wil komen weten is er een yahoogroups voor. En als ik dan na ga van wat ik weet van het bijhouden van een forum dan zie ik ook wel door jullie excuses heen dat het allemaal zo moeilijk is en zoveel tijd kost. Die spammers is dus technisch op te lossen, en dat zou nu wel veel minder moeten zijn. En modereren kost jullie zoveel tijd omdat jullie van die belachelijk 'regels' hebben opgesteld wat eigenlijk inhoud dat er in de waan van de dag wordt gemodereerd. En dan heb je wel meer moderators nodig maar ik vraag me nog steeds af wie er zin hebben om een paar uur per dag voor nop z'n vriendjes voor wil gaan lopen trekken en kinderachtig lopen te doen. Het zal wel iets met status en belangrijk willen zijn hebben te maken. Oh nee, moderators zijn ook maar mensen die het goed bedoelen.
En zie het resultaat wat dit tot nu toe heeft opgeleverd.

Nou weet ik dat JohnnyB. ook wel 'ns iets met enterprise applicaties doet voor z'n beroep ;) Is natuurlijk altijd de vraag of je priv&eaigu; dan nog de tijd en zin hebt, om alles wat je weet ook echt helemaal toe te passen. Dus ik vind het niet zo gek dat er nog wat puntjes overblijven, maar zolang deze op niet al te lange termijn gefixt worden, vind ik het nog best.

sorry dit forum ziet er gewoon niet uit, de oude layout was voor mijn gevoel 100X overzichtelijker. het ziet er ook erg scheef uit bij mijn resolutie. bijv bij synthhardware rare verspringingen, bij marktplaats ook. Verder vind ik het veel minder prettig dat de leden online niet meer bovenaan staan etc.

geen goede stap deze verandering ik wen er maar niet aan en zal dat waarschijnlijk niet doen ook.

So hé, Fuse in da house hoor! Welk been was dat vanmorgen? Dan kunnen we daar voortaan rekening mee houden... (natuurlijk wel netjes elke dag melden welk been het vandaag weer is, andes werkt het niet...)

In ieder geval: ik snap echt niet waar je je nou zo ontzettend druk over maakt, en waarom dat per se op deze toon moet (dat heeft natuurlijk al een paar jaar geschiedenis, maar het ging ook al op deze toon toen ik me net bij SF had aangemeld). Nu ben je vast ook geïrriteerd door en/of boos op mij omdat ik dit zeg, maar dat moet dan maar; ik vond dat ik hier toch wel even op moest reageren! Mod-bashing is namelijk erg populair sinds afgelopen maandag, dus ik denk dat het wel leuk is (en goed voor de beeldvorming) als de minder 'outspoken' leden die zich minder druk maken ook 's van zich laten horen. Nu is de nieuwe lay-out inderdaad niet perfect, maar mijn inziens wordt dat ook toegegeven en werken ze eraan. En daarbij zie ik totaal niet in wat er zo fundamenteel fout is aan het mod-team en het beleid. Zo lang ik hier zit heb ik er nog nooit problemen mee gehad. Vast wel discussies (ik heb ook mijn bemoeialperioden af en toe), maar niets waaraan ik me verschrikkelijk geërgerd heb. Waarom dan zo ontzettend hard op de man? (en toch ook wel vrij laag, wat de gordel betreft!)

Dus vooral daarom, maar sowieso: ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als al die kritiek hier wat netter geformuleerd zou kunnen worden. Zou iedereen dat ook zo doen als opmerkingen mondeling overgebracht zouden moeten worden, recht in iemands gezicht? Zoals dit:

Als je itt eens per paar jaar een simpele forumupgrade upgrade een handjevol enterprise web applicaties in produktie hebt gezet dan weet je wel beter. Kwestie van goed testen dus. Maar itt wat iedereen denkt is ook dat een vak.

(...)

En modereren kost jullie zoveel tijd omdat jullie van die belachelijk 'regels' hebben opgesteld wat eigenlijk inhoud dat er in de waan van de dag wordt gemodereerd. En dan heb je wel meer moderators nodig maar ik vraag me nog steeds af wie er zin hebben om een paar uur per dag voor nop z'n vriendjes voor wil gaan lopen trekken en kinderachtig lopen te doen. Het zal wel iets met status en belangrijk willen zijn hebben te maken. Oh nee, moderators zijn ook maar mensen die het goed bedoelen.

Zou je dat bij jullie op kantoor ook iemand in zijn gezicht zeggen? Of bij vrienden? Of bij medeleden van, stel, de voetbalclub? Ik niet in ieder geval. Toegegeven, het gaat hier (en overal op internet) veel vaker zo of op vergelijkbare wijze, maar dit vond ik toch wel een extreem geval (vooral ook omdat het zo totaal 'uncalled for' is) - dus vandaar deze post.

(met excuses voor het gepreek ;) )

Bericht door een moderator:
Ik snap waarom Cheimoon dit wil weten, maar misschien is het beter om dat in de chat of in het echt te vragen. Dat werkt 10 keer beter als via threads, die eigenlijk ergens anders over gaan.
Gelieve deze thread weer gebruiken voor op- en aanmerkingen mbt de layout. Wij zijn bezig met aanpassingen en willen dus van jullie weten wat we wellicht nog gemist hebben.
Sinds maandag worden niet alleen maar mods gebashed, ook veel leden worden gebashed en het is geen bashforum.nl, maar een synthforum.nl

@Cheimoon
Ik maak me niet druk hoor. Ik reageerde alleen op een troll van Yoozer.

En ja, zelfs op m'n werk ben ik direct. Zelfs tegen mij baas. Maar daar gaat het er ook veel professioneler aan toe. Logisch omdat er ook gewoon geld verdiend moet worden.
Maar laat ze maar boos worden. Laat ze maar na denken over wat ze aan het doen zijn. Waar daar schort het gewoon aan.

Iemand een troll noemen is zeker direct maar getuigt niet van professionaliteit dus waar heb je het over.

Denk dat Fuse zich meer stoort aan de vormgeving dan aan de functionaliteit van het Forum :)
En ja het oog wil ook wat ;)

het aankondigingsbericht opent als volgt:

er staat niet dat het een "tijdelijke" "default" layout is. als dat zo is kan het geen kwaad dat te vermelden lijkt mij.

Iemand een troll noemen is zeker direct maar getuigt niet van professionaliteit.

Maar is wel goed gevonden.
Fuse leest als een trein. Animo verzekerd.:peukie:

Bericht door een moderator:
Samengevatting openstaande opmerkingen:
  1. Het forum is te fel.
  2. Komt er ook een PDA versie van het forum?
  3. Plaatjes zijn nog niet allemaal terug.
  4. Plaatjes worden niet meer in de post weergegeven.
  5. De layout behoorlijk inspiratieloos... Het lijkt wel een standaard skinnetje (is het ook?). Je kan goed zien dat het forum een upgrade van mensen heeft gehad die meer met de techniek dan met de looks bezig zijn. Op zich goeie zaak dat je het technisch nu voor elkaar hebt maar het oog wil ook wat

De vorige lay was volgensmij ietwat Oberheimerish en dat staat een synthforum gewoon beter. Mijn input zou zijn: pak een synth en laat je door de looks inpireren iets te bouwen. Mogelijkheden te over: DSI/PPG (blauw/grijs/zwart), Nord (rood/zwart), Moog (bruin, wit, zwart).

Misschien leuk voor mensen oom een lay te bedenken voor het forum? De stichting kan de regels en (technische) voorwaarden bedenken. Lijkt me een leuke "competitie", een keer wat anders dan kutnummers knutselen
  6. Maximale breedte instellen.
  7. De vakken op de voorpagina duidelijker maken door contrast.
  8. Link naar FeedBack forum op de voorpagina.
  9. Synthforum logo lijkt een standaard button.
  10. Veel witruimte om posts heen.
  11. Geen sterretjes meer.
  12. Minimaal 10 tekens per post.
  13. Vage tijdsaanduiding bij posts.. '4 weken geleden'
  14. Chat moet anders.
  15. Navigatie balk mist.. Zit verstopt in menus.
  16. Er mist een ENTER onder het citaatblokje.
  17. Layout is wel snel op 9600 baud!
  18. Dichtklappen van blokken op de voorpagina is top!
  19. Het is onduidelijk of een thread gesloten is. Het icoontje is niet echt duidelijk verschillend.
  20. Nieuwe berichten lijst. Volgorde van kolommen. Forum naam en titel staan nu te ver uit elkaar.
  21. "Nieuwe berichten" en "Berichten van vandaag" in forum navigatie.
  22. Pagina's heten allemaal "Voorpagina"
  23. Je kunt je attachments beheren.
  24. De citaatboxen resizen niet mee.
  25. "Laatste discussies" missen.
  26. De niet-selecteerbare standaardavatar van Biebel is er niet meer.
  27. Mouse-over die bij de marktplaats zichtbaar zijn ook op de voorpagina zichtbaar maken.

Last edited by a moderator:
[Synthforum 2.0] Alle Gsus nog an toe

[Synthforum 2.0] Alle Gsus nog an toe

Ben ik een paar maandjes niet online, gooien ze het hele forum om!

Oké misschien is het wennen maar ik vind de nieuwe layout wat druk aan de ogen. (Heb nog niet gespiekt of je ook themes kan selecteren in je instellingen... ga ik zo doen).

De chat was al niet al te jofel maar op de leuke icoontjes na vind ik hem ook achteruit gegaan. Je kunt niet meer privé smoezen en je ziet niet of er iemand binnenkomt. Heeeeeeel lastig voor een hardcore chatbewoner als ik ;).Oh en als je een link post kun je die ook niet meer aanklikken.

:(

-C-

Shit! C heeft ons gevonden!!

Arme mods, nu moeten ze weer opnieuw beginnen..

:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back