Nieuwe layout Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Buiten het feit dat ik moeite heb met het hemelse witte gebeuren vind ik de site ook erg traaaaaaaaaag. Ik vond het oude forum prima werken en dit veel onduidelijker.

In het verleden heb ik meerder malen mijn diensten aangeboden maar ben eerst aan het lijntje gehouden en daarna met een kluitje in het riet gestuurd.
En dan vind ik ook wel dat ik ongezouten mijn mening mag geven als er keer op keer zo zwaar gestunteld wordt.

Klopt ook. Als je diensten geweigerd zijn heb je tot op zekere hoogte het recht om je mening te geven, maar wat ik eigenlijk zeggen wil is: Het is maar een forum, ook al zit je hier 4 uur per dag te posten.
En de ene noemt het zwaar stuntelen, de ander valt het bijna niet op (alhoewel je moeilijk om die witte achtergrond heen kunt kijken).
Maak je niet zo druk Fuse, steek je energie in je muziek en mastering dat levert je uiteindelijk veel meer bevrediging (en wellicht een 1e plaats in de contest dit jaar) op, toch? :eureka:

Ten eerste bedankt voor alle inzet die bepaalde mensen erin hebben gestoken. En alle verbetering die er zijn toegevoegd.:okdan:

Ik ben het wel eens met veel mensen die de layout niks vinden.
Het lijkt nu op de zoveelste forum.;{ Terwijl daarvoor het een plezierige omgeving was om in te browsen. Grijs was het eerst toch.

Dit is alleen als je niet ingelogd bent. Als je ingelogd bent, dan kun je bovenaan meteen een zoekterm invullen. Je kunt ook zoeken in de huidige thread. Ook erg handig.

Is al opgemerkt en dit gaan we meenemen..

direct marktplaats in duiken werkt nu wel :okdan:
heel mooi.

Dus dit wordt definitief het nieuwe uiterlijk nu?

btw... Hey Alan, still alive and kicking my friend :doei:

mmmm

de vorige lay out heeft me voorkeur,
was rustiger en overzichtelijker.

maar alles went!

Buiten het feit dat ik moeite heb met het hemelse witte gebeuren vind ik de site ook erg traaaaaaaaaag. Ik vond het oude forum prima werken en dit veel onduidelijker.

Aan die 'lelijkheid' wordt gewerkt dus. Met de technische update van het forum kun je alleen maar blij zijn denk ik. In de oude situatie werden vaak verzoeken gedaan voor nieuwe functies die met de oude software gewoon lastig waren te realiseren (als ik het goed herinner).

Het oude forum vond ik nou niet bepaald mooi, wel overzichtelijker. Maar door gewenning lijkt het oude beter. Komt vast goed allemaal :)

Updaten gaat niet altijd vlekkeloos, maar wat verwacht je nou van de mensen achter zo'n forum. Dat het forum trouw bezocht wordt is hun schuld, dat maakt ze niet verantwoordingsplichtig naar leden.

Rest me alleen te zeggen dat de chat natuurlijk wél als de hazen gefixed moet worden :D

Maak je niet zo druk Fuse, steek je energie in je muziek en mastering dat levert je uiteindelijk veel meer bevrediging (en wellicht een 1e plaats in de contest dit jaar) op, toch? :eureka:

Maak me niet druk hoor. Vind het alleen jammer.
En contest doe ik niet aan mee want vind geen categorieen stom.
Maar lekker muziek maken en masteren is wel toppie natuulk.

ok wie betaald mij om het zaakje op orde te helpen ? :D:D

Maak me niet druk hoor. Vind het alleen jammer.

Ok. Begrijpelijk.

En contest doe ik niet aan mee want vind geen categorieen stom.

Je kunt toch in de categorie 'algemeen' meedoen, doet iedereen anders ook.
Ik vind het jammer dat je ons je creatie(s) laat ontgaan om deze reden.
Je doet toch niet alleen mee om te winnen :confused:

Maar lekker muziek maken en masteren is wel toppie natuulk.

:dj::okdan::dj:

Gerrie, waar op het forum merk je de traagheid het meest?

De code en database zijn dermate opgefrist dat juist het omgekeerde het geval zou moeten zijn..

(Dit staat dan nog even los van alle scripts die nu op de achtergrond draaien om de zoekmachine weer up-to-date te krijgen :) )

Ik begrijp echt niet waarom iedereen vindt dat de achtergrond te wit is. De meeste tekstverwerkers en spreadsheets hebben wit als achtergrond. Waarom zou dat denken jullie zijn? Zoals eerder genoemd zal er bij verandering altijd weerstand zijn maar dat is misschien toch wel vreemd in dit geval aangezien er onder ons veel ontwikkelaars zijn.
Van deze groep zou ik dat niet verwachten namelijk. Laten we eerlijk wezen, qua functionaliteiten is 2.0 er op vooruit gegaan en zolang je je informatie op eenvoudige wijze kan blijven opvragen zie ik het probleem niet. Probeer met het oude forum maar eens alle threads over een TB-303 op te vragen m.u.v. te koop aangeboden/gevraagd threads.
Ik vertrouw er ook op dat met 2.0 voorstellen tot wijzigingen minder snel afgekapt hoeven te worden aangezien deze makkelijker/veiliger realiseerbaar zouden moeten zijn. Het lijkt mij dat dit iedereen ten goede komt.

Synthforum 2.0 :okdan:

Functionaliteit is één ding, een mooi en gebruiksvriendelijk design waar iedereen tevreden mee is, is iets anders. En daar hebben ontwikkelaars (en veel designers) doorgaans weer geen kaas van gegeten.
Ik ben persoonlijk ook blij dat SF is overgestapt naar nieuwere forum software. Echter, als veel forummers klagen dat ze het te fel vinden, dan moet je niet zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen, maar dan moet je er wat aan doen. Er is op dit moment een overvloed aan witruimte, ik weet niet precies wat de vuistregels zijn maar reken er maar op dat er op dit moment veel te veel witruimte is op het forum. En MS Word heb ik altijd ingesteld zodat je de pagina op een grijze achtergrond ziet 'liggen', dus geen volledig wit scherm.

Functionaliteit is één ding, een mooi en gebruiksvriendelijk design waar iedereen tevreden mee is, is iets anders. En daar hebben ontwikkelaars (en veel designers) doorgaans weer geen kaas van gegeten.
Ik ben persoonlijk ook blij dat SF is overgestapt naar nieuwere forum software. Echter, als veel forummers klagen dat ze het te fel vinden, dan moet je niet zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen, maar dan moet je er wat aan doen. Er is op dit moment een overvloed aan witruimte, ik weet niet precies wat de vuistregels zijn maar reken er maar op dat er op dit moment veel te veel witruimte is op het forum. En MS Word heb ik altijd ingesteld zodat je de pagina op een grijze achtergrond ziet 'liggen', dus geen volledig wit scherm.

Er wordt ook iets te weinig met contrast gewerkt, dat gecombineerd met de onbegrensd brede vlakken maakt het een beetje moeilijk te volgen waar wat staat.

Maar volgens mij werkt de huidige software wel beter. En dat terwijl er nog steeds een gigantische database achter steekt.

Bericht door een moderator:
Mense, wel graag over de layout blijven praten ipv over contests.. Anders lijkt het net of we jullie klachten niet serieus moeten nemen.. ;)

Pleuris.........ik zit ff 5 minuutjes te kijken en ik krijg letterlijk pijn in m'n ogen.

Sorry hoor alle respect enzo, maar dit gaat echt nergens over.....

Het draait op een forum toch om informatie over te dragen en te delen...................hou het dan gewoon leesbaar.

Ik respecteer het feit dat men wil verbeteren, maar ik vind het er erg steriel uitzien nu, doet me een beetje aan een ziekenhuis denken en niet aan mooie synths enzo...

Wat meer kleur zou niet slecht zijn. De huidige versie doet wat pijn aan de ogen na een tijd en ziet er nogal doods uit (het moet wel geen explosie van kleuren worden, maar iets meer kleur is toch wenselijk).

En waar zijn de foto's bij de frontpage berichten (of zijn er bij de huidige nieuws items toevallig geen foto's)?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back