Nieuwe layout Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nou.. Zoals altijd bij veranderingen: Weerstand.

-Het ziet er qua layout een beetje LEEG uit nog.
-Geens sterretjes bij namen, vind ik toch wel erg handig om 1 oog opslag te zien wie er reageert in een draadje.
-Te weinig recente topics op de voorpagina! Ik werk voornamelijk daarmee. Ik zal nu dus een heleboel draadjes gaan missen.... :smeris::smeris::smeris:

Voor de rest: Serieus TOP dat jullie zoiets gewaagds hebben gedaan!!!

greetz Arnaud

op de eerste plaatst complimenten om het forum weer zo snel online te brengen :okdan:
verder is het idd even wennen wat betreft de lay-out, het moet nog wat aangekleed
worden en mensen hebben al laten blijken dat de winterschilder even langs moet komen :D

+De snelheid is echt top :halleluja

-De zoekfuntie is ook wennen en ik krijg nog niet
de goede resultaten.

-Plaatjes achter een link is jammer en ik hoop dat er
nog wat veranderd kan worden.

:peukie:

Ik wilde net ergens een smiley plaatsen zonder verdere text er bij, toen kreeg ik te horen dat er minimaal minimaal 10 tekens in een post moeten staan.

Mischien kan dit teruggezet naar minimaal '1' worden?

Ook vind ik het vreemd dat je eerst op reply onderaan een compleet willekeurige post moet klikken voordat je quick-reply kunt gebruiken! Waarom kun je niet meteen daar in beginnen te typen?

Kinderschoenen ;)

Het hele 'post reply' en 'snel rageren' is een beetje raar: van deze layout op andere forums ben ik gewend dat ik in de box 'snel reageren' m'n text al kan typen, maar hier lijkt dat anders te gaan? Of ligt dat aan mij, of misschien aan IE?
Verder zie ik wel wat vooruitgang, vind 't meeste wel okay eigenlijk. Alleen de kleurstelling en de lappen wit bij korte replys is wat mij betreft storend. Wat ik ook jammer vind is dat er geen datum bij de recente posts staat, maar simpelweg '4 weken geleden'.

En de chat hè, die moet echt anders :D

Ik wilde net ergens een smiley plaatsen zonder verdere text er bij, toen kreeg ik te horen dat er minimaal minimaal 10 tekens in een post moeten staan.

Mischien kan dit teruggezet naar minimaal '1' worden?

.............:D

Allereerst bedankt voor al het harde werk! Hoewel ik het met de meesten eens ben dat er nog het een en ander beter kan, ben ik blij dat er vernieuwing is.

Enige wat mij op dit moment stoort is het gebrek aan contrast, het groen, en de breedte van de paginas. De berichtjes rekken erg ver uit op hogere resoluties, en dat leest minder prettig.

het is natuurlijk ook makkelijk om te zeike hoor

maar onoverzichtelijker is t wel, en dat groen doet idd pijn

verders kan het me eigenlijk bar weinig schelen. als ik iets moet weten kan ik het vinden en als ik ergens fuse wil trollen kan dat ook best nog wel

dus chapeau voor al het werk, op een paa puntjes na prima lijkt me

alsof mn mening er ook toe doet hehe

Ik heb niet zoveel tegen de nieuwe layout, wat ik alleen zou veranderen is het gebruik van de kleur groen in combinatie met de kleur blauw.
Niet omdat het niet smoelt, of om welke design reden dan ook, maar puur omdat kleurenblindheid bij mannen het meeste voorkomt en in 90% van de gevallen gaat het dan om de combinatie van blauw en groen.
heee ik zie een bug, hieronder.

Goed werk mannen! :okdan::halleluja

Layout is vaak smaak en evenzo met kleurtjes!
De kleurtjes zijn niet mijn smaak, maar ik kan er wel aan wennen...

Wat de leesbaarheid echter niet ten goede komt is de breedte van de pagina! Ik zou die beperken met 'harde' pixels (wat was de breedte van het oude top-plaatje/menu? die was okay...) en niet met 'zachte' procenten...

Eerste indrukken

Eerste indrukken

Laat ik beginnen dat ik het geweldig vind dat de mods überhaupt onderhoud plegen aan een forum en daarbij ook vernieuwingen doorvoeren. Complimenten.

Wat kleine opbouwende punten van kritiek mijnerzijds.
- De layout doet ruimer aan, maar het biedt minder overzicht. Het zou van mij wat meer compacter hebben gemogen. De lijst met lopende discussie is veel korter waardoor je nauwelijks genoeg tijd hebt om te lezen wat er leeft. Dat is jammer. Ik vond de oude situatie met een langere lijst van topics waarop gereageerd werd leuk.
- De overzichtelijkheid vind ik minder. De oude layout bood dat wel door duidelijke 'vakken' te bieden. Die indeling vind ik minder duidelijk in de nieuwe situatie.
- Lettertype is mooi maar volgens mij groter dan de oude situatie. Dat gaat ook ten koste van je ruimte.
- Een direct link naar de marktplaatspagina is er niet meer. Dat lijkt me hele erg zinvol om weer terug te krijgen.
- De Persoonlijk Berichten pagina vind ik er wel op vooruit gegaan.
- Ik mis echt een navigatiebalk of tool op de startpagina. Ik zie dat die nu is ondergebracht bij 'directe links', maar feitelijk is het minder direct dan de navigatiebalk die we hadden.

Kortom, ik vind het ondanks de rustige kleuren wat onrustig aandoen. Natuurlijk zal iedereen er uiteindelijk wel aan wennen, ik ook wel, maar ik hoop dat een aantal terugkerende punten van kritiek opgepakt worden door de mods.

Succes!

OJ

}:|

Jongens, no offense, ik weet dat jullie er allemaal ontzettend veel tijd in stoppen en dat we van geluk mogen spreken dat we zo'n mooi forum hebben voor onze hobby, maar ik vind de nieuwe layout echt VERSCHRIKKELIJK.

Op mijn laptop is het wit met blauw en groen echt om hoofdpijn van te krijgen. Alle lettertjes beginnen gewoon voor mijn ogen te dansen. Het is 1 grote brei van tekst geworden zo waarin de verschillende "segmenten" van de forum layout echt volstrekt onzichtbaar zijn geworden. Ik dacht eerst even dat mijn browser weer CSS kuren had, maar kwam pas zojuist tot mijn grote verschrikking tot de ontdekking dat het zo hoort :(

Is er een mogelijkheid voor gebruikers om zelf kleuren te definieren?

Het zal allemaal wel wennen... maar ik vind het toch wel jammer dat er zo weinig berichten in Recente Discussies op de voorpagina staan. Meestal was dat hetgene waar ik naar keek op het oude synthforum. En Snel Reageren werkt niet bij mij. Er kan niets in het tekstblokje geschreven worden.

Het rare is die gifgroene kleur voor de topics/forums...dat is heel slecht leesbaar of in ieder geval niet fijn om te zien...krijg je inderdaad rare ogen van :D

Kan je dit ergens instellen ofzo?

Of in ieder geval even veranderen ofzo, Degen die dat gedaan heeft///heck ook even een boekje over kleuren theorie/design etc. dat heb je wel nodig volgens mij :D

En even iemand inhuren die er verstand van heeft anders

Aiaiai

Aiaiai

Ik pas op om gelijk veel kritiek te gaan spuien omdat ik weet hoeveel tijd (vrijwillig!) er in zo'n verandering gaat zitten.

Maar ik vraag me toch echt af "waarom" ?!
Waarom iets veranderen dat door de gebruiker als plezierig ervaren werd.
Ik snap wel dat de vorige layout op sommige punten gedateerd was zoals de vaste afmetingen (wie heeft er tegenwoordig nou nog 800x600), maar het is er niet bepaald fijner door geworden. Laat daarom a.u.b. de gebruikers (wij) centraal blijven staan i.p.v. toe te geven aan de drift om web 2.0 te zijn.

Sorry het klinkt een beetje lullig maar zo bedoel ik het niet, heb echt respect voor de gasten die er zoveel tijd in steken. Maar in een democratie mag je je mening geven toch?:)

Het ziet er nu een beetje uit of er op een slechte manier één of andere template is overgenomen. Waarschijnlijk is het zo dat het technisch allemaal klopt nu, maar de layout is daarbij achtergebleven. Het lijkt me daarom zeker niet onmogelijk om op de fundering van techniek die er nu is een betere interface te bouwen. Zal alleen even tijd kosten, maar moet echt gebeuren voor de gebruikers. In de tussentijd zouden we dan nog even op het "oude" forum verder kunnen.

Tja, ze willen deze discussie ook niet op de hoofdpagina :(
Ik vind het gewoon rond uit kut. De vormgeving, de indeling, woordverandering.
Post reply??? waar is Antwoord gebleven,

Vrienden van mij zijn gebanned van dit forum omdat ze dingen in het engels vraagde. en nu is het halve forum engelstalig :stupid

vind het trouwens heel erg big brother dat iedereen kan zien waar je zit te lezen. had voor mij niet gehoeven. en dan ben ik toch redelijk open.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back