Idee voor marktplaats

Als er meer dat 1 synth in een thread verkocht wordt volstaat 1 invoerveld niet

Als er meer dat 1 synth in een thread verkocht wordt volstaat 1 invoerveld niet

Dat klopt, maar je zou ook kunnen denken aan een verplicht invoerveld met bedragen, maar ook de keus van bijvoorbeeld: Vaste prijs, Richtprijs of vraagprijs. Op die manier dwing je de verkoper om na te denken over de prijs en zal het minder vaak "vergeten" worden.......

Ik vind het goed klinken. Ik heb het voorgelegd aan de overige admins / moderators. Het valt of staat overigens wel met de uitvoerbaarheid (lees: is het enigszins zonder al te veel kunst- en vliegwerk in de forumsoftware te integreren.).

U hoort nog van mij :)

zie deze thread nu pas :) lijkt me inderdaad een goed idee

bijvoorbeeld drie vakken per item: titel (merk,type), richtprijs en opmerkingen wat betreft de staat

wel zien hoe je het gaat doen met schoppen en aanpassen van de prijs

Er lijken inmiddels softwareuitbreidingen te zijn waarmee je wat makkelijker de marktplaats kan inrichten. Deze staat inmiddels op de lijst met te testen uitbreidingen :)

Locatie opgeven in marktplaats forum

Locatie opgeven in marktplaats forum

Graag feedback van de moderators en medeleden uit België. Wanneer ik topics overloop merk ik dat nauwelijks wordt vermeld waar de verkoper woonachtig is, noch staat deze informatie op zijn profiel. Het is dan een lichte ergernis om telkens een bericht te moeten sturen om dit te vragen. Het zou wel leuk zijn voor degenen die enkel willen ophalen om dit snel te weten.

Het is maar een suggestie, zo lastig is het nu ook niet.

:( 'k Wou dat ik een euro kreeg voor elke keer dat dit gevraagd werd....

En ik steun deze vraag (wederom) 100%

Goed idee hoor, daar niet van, maar tsja...

Maar misschien dat het met de nieuwe build gemakkelijker is om wat aanpassingen specifiek voor de Marktplaats door te voeren? En dan bedoel ik natuurlijk paar verplichte velden per post, zowel in het algemeen (woonplaats) als per item (naam, prijs/ruil en indien mogelijk beschrijving en foto; dus dat je dan zoveel items kunt aanbieden als je wilt en per stuk deze velden moet invullen).

Zoals eerder gezegd leid dit tot invullen van onzin. En je kunt onmogelijk een database maken van onzinnige invulopties omdat die nog vele malen groter zou worden dan een database met alle zinnige opties. Dus moeten mensen (met schaarse tijd) dit weer gaan beoordelen.
Als ik ergens op internet velden verplicht moet invullen tegen mijn zin leidt dit meestal tot iets als;

Naam: Blaat
Adres: Blaatstraat 1
Postcode: 1234AB

Dus ja.....................

Dan zou ik eerder zeggen iets in de richting van bv drie maal de regels overtreden (geen prijs/ woonplaats vermeld oid) geen posten meer op marktplaatssectie mogelijk. Een soort ban dus. Kinderachtig, maar ja, je verantwoordelijkheid niet nemen is nog veel kinderachtiger.

Het vermelden van lokatie lijkt toch haast ook in het voordeel van de verkoper, en een tip zou dus theoretisch moeten volstaan? Sterker nog, je zou er toch haast vanuit moeten kunnen gaan dat mensen dit uit zichzelf wel bedenken? Zucht...

Hier zal vast al alles over gezegd zijn maar als woonplaats zo wenselijk is lijkt mij het geen probleem om dit in een apart (optioneel) veld op te laten nemen. Indien het niet wordt ingevuld verschijnt de melding "u heeft geen woonplaats ingevuld, weet u zeker dat u het bericht wilt plaatsen?" Als mensen dan ja klikken staat er geen woonplaats bij omdat het een bewuste keuze is. Hiermee wordt niets verplicht en is de kans dat een woonplaats wel wordt opgegeven groter dan nu. Als in het overzicht van de threads dan de kolom woonplaats zichtbaar wordt gemaakt dan kunnen kopers in 1x serieuze van de minder serieuze verkopers onderscheiden :D

Zoals eerder gezegd leid dit tot invullen van onzin. En je kunt onmogelijk een database maken van onzinnige invulopties omdat die nog vele malen groter zou worden dan een database met alle zinnige opties. Dus moeten mensen (met schaarse tijd) dit weer gaan beoordelen.
Als ik ergens op internet velden verplicht moet invullen tegen mijn zin leidt dit meestal tot iets als;

Naam: Blaat
Adres: Blaatstraat 1
Postcode: 1234AB

Dus ja.....................

Dan zou ik eerder zeggen iets in de richting van bv drie maal de regels overtreden (geen prijs/ woonplaats vermeld oid) geen posten meer op marktplaatssectie mogelijk. Een soort ban dus. Kinderachtig, maar ja, je verantwoordelijkheid niet nemen is nog veel kinderachtiger.

Uhm...waarom heel het adres? Enkel de woonplaats is al goed. En ik zie echt niet in waarom de meesten dat kleine veldje zouden spammen en de post zelf serieus houden.

Maar echt ideaal zou natuurlijk een meerkeuzeveld zijn waar je kan kiezen tussen België en Nederland. Eventueel een tweede meerkeuzeveld om de provincie te selecteren. Daar is spam niet eens bij mogelijk.

Maar meestal zie ik nog wel aan het taalgebruik of de topicstarter uit Nederland of België komt :P

Uhm...waarom heel het adres? Enkel de woonplaats is al goed. En ik zie echt niet in waarom de meesten dat kleine veldje zouden spammen en de post zelf serieus houden.

Maar echt ideaal zou natuurlijk een meerkeuzeveld zijn waar je kan kiezen tussen België en Nederland. Eventueel een tweede meerkeuzeveld om de provincie te selecteren. Daar is spam niet eens bij mogelijk.

Maar meestal zie ik nog wel aan het taalgebruik of de topicstarter uit Nederland of België komt :P

Maar als je uit, bijvoorbeeld, Lommel komt, dan is Zuidoost-Nederland dichterbij dan West-België...

Maar op zich zou het inderdaad al nuttig kunnen zijn als er, wanneer je op 'plaatsen' klikt bij nieuwe threads op de marktplaat, eerst een pop-up komt met iets als 'Controleer a.u.b. of belangrijke gegevens, zoals richtprijs, woonplaats, enz. vermeld zijn' (maar dat je daarna ook zonder aanvullingen kunt posten, als je per se wilt).

Dan is er toch geen probleem? Ik ga er toch vanuit dat de meesten hun geografie toch redelijk kennen. Het is alleen maar handig om te weten of de verkoper veraf woont of niet. Ik woon zelf vlakbij Antwerpen en ik zou Rotterdam nog overwegen, maar daarna is het al te ver.

Of je hebt meerkeuze tussen Noord-/Centraal-/Zuid-Nederland en Oost-/West-België/Brussel.

Ik ben ook wel voor het verplicht invullen van een plaats omdat ik dit ook al meerdere malen heb meegemaakt in een verkoop thread. Als erbij staat alleen "afhalen" mogelijk en dan geen adres opgeven haak ik al meteen af.
Dus voor de mods (helaas) de taak
if (zie onderstaande)
then (zie onderstaande)

VERWIJDEREN;

Zo moeilijk lijkt me dat niet. Mods controleren ook op vermelden van een richtprijs, dus ze bekijken de thread dus toch wel.

**offtopic** Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is een richtprijs te vermelden. Er is gewoon een vermelding van.
Ook hier vind ik gelden:
If geen richtprijs
then VERWIJDEREN == thrue

Ik denk ook dat je dit gewoon gelijk moet doen ipv alsmaar blijven vragen "graag richtprijs vermelden". Misschien leren mensen het dan meteen.

**offtopic**

Back