Idee voor marktplaats

Ik snap niet helemaal waarom je dat stil wilt houden. Tenzij je in Zwolle of Apeldoorn woont natuurlijk :D
LOL duidelijk!
wat dacht je van katwijk? :D:D

Lijkt me bijzonder lastig te realiseren binnen het huidige forum, ook omdat het verplicht is om al je waar in één thread aan te bieden: hoe sorteer je een verzameling van prijzen überhaupt, op een voor iedereen zinnige manier?

Als je dit echt wilt (en ik vind het helemaal geen slecht idee!), dan praat je feitelijk over een aparte site naast sf.nl die je apart moet bouwen, als Web app. Zou helemaal niet moeilijk moeten hoeven zijn en zou een groot deel van de bestaande infrastructuur (Web server, file server voor foto's, accounts) van sf.nl gebruik kunnen maken, maar is nog wel het één en ander aan werk.
het lijkt mij ook verdomd lastig, al was het maar omdat ik hier compleet geen verstand van heb hoe je dat zou moeten doen.. maar het lijkt mij nog steeds wel heel handig..

Voor over een tijdje staan wat aanpassingen voor de marktplaats op de rol. We zijn nu aan het kijken wat er mogelijk is met software zodat het voor iedereen (kopers, verkopers en ook zeker de moderators) nog leuk en beheersbaar blijft..

Ik neem de suggesties mee en kom er nog op terug :)

Ik heb de discussie nog eens goed doorgelezen en kom verschillende ideeën tegen als het gaat om locatie bij de Marktplaats. Aangezien we als beheerders weer wat meer tijd hebben om zaken op het forum aan te pakken, lijkt het me goed om :verkoght:eens overleggen over de mogelijkheden (mompelt iets over democratie ;))

Ik ben het met kaftoeter eens dat een veld met vrije tekst niet altijd even gewenst is (mensen hebben nogal eens de neiging om onzin in te vullen). Ik zat daarom te denken aan een bijvoorbeeld kiezen uit een vooraf geselecteerde lijst. Denk aan bijvoorbeeld een indeling op basis van:

• Provincie
  • Regio (Noord, Zuid, West, Oost)
Hebben we / jullie een voorkeur voor een bepaalde indeling? En hoe delen we dan onze vriendelijke zuiderburen in?

Ik hoor het graag!

Ik heb de discussie nog eens goed doorgelezen en kom verschillende ideeën tegen als het gaat om locatie bij de Marktplaats. Aangezien we als beheerders weer wat meer tijd hebben om zaken op het forum aan te pakken, lijkt het me goed om eens overleggen over de mogelijkheden (mompelt iets over democratie ;))

Ik ben het met kaftoeter eens dat een veld met vrije tekst niet altijd even gewenst is (mensen hebben nogal eens de neiging om onzin in te vullen). Ik zat daarom te denken aan een bijvoorbeeld kiezen uit een vooraf geselecteerde lijst. Denk aan bijvoorbeeld een indeling op basis van:

• Provincie
  • Regio (Noord, Zuid, West, Oost)
Hebben we / jullie een voorkeur voor een bepaalde indeling? En hoe delen we dan onze vriendelijke zuiderburen in?

Ik hoor het graag!

Zelden legde een moderator een bal beter op de doellijn, hulde!:mexico:

Kom maar door met de bloedgroepen!

Last edited by a moderator:
En snel on topic terug, je hebt volgens mij tal prachtige tabelletjes waar heel mooi postcode-ranges koppelen aan steden(en dorpen), hoef je nergens meer over na te denken. Maar of die gratis voorhanden zijn weet ik niet eerlijk gezegd.

Iets van een richtplek zou wel fijn zijn in de marktplaats....meestal geef ik zelf aan omgeving Amsterdam......ben wel een A'dammer (geboren en getogen) maar woon nu ergens wat ik liever niet deel met de rest van de wereld.:D
Bij serieuze interesse etc gaat het dan toch via de PB.......
Maar ik vind niet dat het verplicht moet worden dat het onder je naam MOET staan....ik woon nl echt in een grote subwoofer.....de indeling van mijn huis is 1 grote bandpass speaker:P

Maar ik vind niet dat het verplicht moet worden dat het onder je naam MOET staan....ik woon nl echt in een grote subwoofer.....de indeling van mijn huis is 1 grote bandpass speaker:P

"verplicht" en "moet" vind ik ook een groot woord. maar er zijn toch wel behoorlijk wat mensen die het (ook ik) ERG op prijs stellen.
die bandpass speaker zou ik wel eens willen horen, maar denk dat die nog moet worden uitgevonden. zal meer iets met het filter te maken hebben denk ik ;)

tsja so wie so...

tsja so wie so...

Zoals het nu gaat is het altijd via een thread waarin mensen iets te koop aan bieden.
Eigenlijk is deze manier van doen heel vreemd als je er goed over nadenkt want een thread is by default voor discussie.

Want hoe stel je bijv. regels op omtrent hoe men iets te koop aanbied? Men moet dat op de huidige manier er maar een beetje gemakshalve bij vermelden en iedereen doet dat weer op een eigen wijze. Maar er zijn ook mensen die dat makkelijk vergeten en dan moet een moderator weer met reminders komen als "richtprijs vermelden" etc... zeer onhandig.

Nu dan, wat veel handiger is voor alle partijen (de verkoper, de potentiele koper en de mods) is dat men middels een formulier de boel gaat invullen. Zodoende voorkom je dus dat bepaalde verplichte zaken niet worden ingevuld.
Daarnaast zat ik te denken aan een geheel andere presentatie van alle te koop aangeboden artiekelen middels een aparte page waar men kan zoeken.

Het kicken van een thread hoeft op deze manier ook niet meer, en het tijdsbestek waarin dat wel of niet mag dus ook niet (want voorheen moest een mod dan weer roepen van "1x per X dagen schoppen is meer dan genoeg" nonsense)

Het kicken van een thread hoeft op deze manier ook niet meer, en het tijdsbestek waarin dat wel of niet mag dus ook niet (want voorheen moest een mod dan weer roepen van "1x per X dagen schoppen is meer dan genoeg" nonsense)
Kicken is ook niet verplicht nu. Verkopers doen het zodat hun te verkopen waar bovenaan de op de eerste pagina komt van het forum, en ook op de voorpagina.

Aangezien veel mensen niet graag hun woonplaats vermelden (laat staan hun postcode), lijkt provincie me wel okee. Regio maakt het meteen weer érg groot. Provincie in sommige gevallen ook nog best wel, maar toch niet snel meer dan een uur met de auto - en je moet toch ergens voor kiezen.

Kicken is ook niet verplicht nu. Verkopers doen het zodat hun te verkopen waar bovenaan de op de eerste pagina komt van het forum, en ook op de voorpagina.
pcies, DAT hoeft dan dus niet meer (wie heeft trouwens ergens gezegd dat het wel/niet verplicht zou zijn?) omdat het DAN niet meer kan/hoeft omdat de potentiele koper in een compleet andere omgeving (aparte sectie) kan zoeken zonder dat hij/zij allerlei discussiethreads tussen de verkoopthreads mag gaan staan/zitten/liggen filteren.

een thread is dus gewoon niet geschikt voor verkoop (voor bepaalde andere zaken ook niet maar ter zijde)...
mocht er toch wederom worden terug gegrepen op de welbekende phrase "maar de marktplaats is iets wat we er maar ff gemakshalve 'bij' hebben op dit forum" dan moet je het ook niet gaan hebben over eventuele 'verplichte zaken' en er een (halfgebakken)handje in willen hebben.

Ik ben het met je eens.. een aparte sectie zou het leven voor iedereen best prettig maken. Inmiddels staat het onderwerp hoog op de lijst (iets onder "chatbox fixen") van mogelijke verbeteringen aan het forum.

Dat betekent dat ik / we gaan kijken naar de mogelijkheden voor een 'apart' marktplaatsonderdeel bij het forum..

Wellicht kunnen we in de tussentijd kijken naar het toevoegen van "Provincie" bij het maken van de thread. (Minder werk dan een hele nieuwe sectie opzetten, dat zul je snappen ;))

Wordt vervolgd!

kicken verkoop topics

kicken verkoop topics

misschien handig om eens een kickverbod in de stellen?
als je niet 3x per dag kicked sta je de laatste tijd zo weer op pagina 3 of verder omdat een aantal malloten het nodig vinden om hun handel soms tot 10x per week te kicken........ levert onnodige vervuiling op.

Ik stel voor: kick alleen toegestaan met minimaal 10 euro prijsverlaging

Dus iedere kick is voortaan 10 euro extra korting op de aangeboden prijs
3x kicken is dan 30 euro korting... zal ze leren......... :duivels:

misschien handig om eens een kickverbod in de stellen?
misschien handig om marktplaats niet meer via threads te doen?
dan ben je van al dat gesodemieter af en dan word het voor alle partijen ineens veel makkelijker...

enfin, dit is al een paar keer eerder door iemand (ik zal geen (eigen) namen noemen) gezegd nateluurlijk™

Back