Idee voor marktplaats

misschien is het een goed idee, om de hele marktplaats hier te laten vervallen. wat ik begrijp van de HH moderators is het toch maar een service-gericht aanhangsel, dat ook nogal eens het minder goede in de forumleden naar boven haalt, wat weer tot onheuse bejegening en ruzies leidt.

mensen die zo nodig iets te koop willen zetten, of die iets te koop zoeken, kunnen prima terecht op andere sites die daar speciaal voor bestemd zijn.
de discussies en relaties hier blijven dan wellicht een stuk leuker en voor het forum an sich verandert er weinig als dit wormvormig aanhangsel verdwijnt.
bovendien is er een moderatorstekort en de moderators besteden nu relatief veel aandacht en tijd aan geneuzel, dingen als svp richtprijs vermelden, of het blussen van brandjes die hun oorsprong vinden in gedoe over dingen die hier te koop staan of gewijsneus over prijzen waarvan aspirant kopers of verkopers schrikken.
wellicht kunnen de moderators zich dan gaan richten op een kwaliteitsverbetering qua moderaten, zodat het alleen maar beter wordt.

als er al iemand op bezoekersaantallen zou kicken, om wat voor reden dan ook, dan zullen die toch niet echt veranderen met het sluiten van de marktplaats.

misschien een goed idee mods?

Laatst gewijzigd:
Een synthforum zonder marktplaats lijkt me zo gek nog niet :D

Je voorkomt dan niet alleen dit geneuzel maar verhoogt mogelijk ook de kwaliteit van het forum. Moderators krijgen meer tijd om zorg te dragen over de grote hoeveelheid informatie en de overgebleven leden zitten hier met hetzelfde doel: informatie uitwisselen.

je kan toch ook gewoon niet posten?

Van mening veranderd?

Van mening veranderd?

ja, dwz, dit is ook een oplossing, lost veel op.

noem het voortschrijdend inzicht: ik vond (en vind nog steeds) dat je kwalijke dingen precies daar meot aanpakken, maar dat lukt de moderators niet is echt gebleken. dan werkt misschien alleen de plug eruit.

en het is ook een beetje, heel eerlijk: ik heb de laatste tijd weer zulke achterlijke dingen meegemaakt met moderators, dat ik dit zeg om ze te sarren, want ze willen de marktplaats (en de bezoekers ervan) echt niet kwijt ;)

ik zal nog even snel wat posten op de mp, voor het niet meer kan !

Laatst gewijzigd:
Synthforum ergernissen

Synthforum ergernissen

Iedereen weet dat synthforum een geweldig forum is, maar af en toe erger je je zelfs aan iets dat zo perfect is. Waar ik me weleens aan erger hier op SF is:

1) Meer dan eens per dag te koop spul omhoog schoppen, soms door nog even iets te melden, soms door nog een fotootje toe te voegen of op wat voor manier dan ook
2) 15 synths tegelijk te koop aanbieden in even zovele draadjes
3) Zie je wel, ik kom niet eens tot drie op dit moment. Voor de rest super toch? :okdan:

Ik voeg dit even toe aan de bestaande discussie over de marktplaats..

..en goed te horen dat je voor de rest tevreden bent :)

Het was niet specifiek voor marktplaats bedoeld maar mijn ergernissen richtten zich daar in dit geval wel op.
Fijn dat je het goed vindt om te horen dat ik voor de rest tevreden ben :)

misschien ipv een gewone berichtvorm in het verkoopforum een soort van "template" voor de starters van drgelijke verkopen. Hierbij dus wat plaats voor tekst en een foto, vervolgens een apart hokje voor de richtprijs en een ander voor de afhaallocatie. Net zoals bij quotes kan je dan ook verschillende van deze invoeren wanneer je verschillende objecten verkoopt.

Wellicht dat postcount niet mee laten tellen (net zoals bij welkom) ook helpt tegen overmatig schoppen..

dus jij denkt dat er mensen zijn die een extra post willen verdienen door een schop tegen een verkoopthread te geven?
misschien heb je gelijk, maar het idee lijkt me net zo onwaarschijnlijk als dat iemand zoiets zou vermoeden. gaat het wel goed met jou? je maakt je de laatste tijd zo druk over dit soort dingen terwijl ik je altijd zo nuchter en relaxed vond.

Met mij alles prima zelfs. Ik constateer ook heel nuchter dat ik vaak veel nieuwe verkoopdraadjes zie die even zo vaak omhoog worden geschopt of voor elk item een nieuwe te koop draad maken.
Ik denk niet dat dat zo is, maar het zou zo kunnen zijn. En als die mensen die extra post niet willen verdienen door er een schop tegenaan te geven, hoeven ze zich ook niet druk te maken.

Ik doe dat ook altijd in een paar etappes, eerst de draad, daarna nog wat plaatjes toevoegen, en vervolgens nog even aangeven wat de verzendopties zijn, zodat de gearjunks een paar keer kort achter elkaar de zelfde advertentie onder hun neus krijgen.

Vervolgens is hij na drie dagen een keer denkbeeldig gereserveerd, na vier dagen kwam hij niet opdagen, en na zeven dagen mag ik al weer een keer schoppen :okdan:

Ik doe dat ook altijd in een paar etappes, eerst de draad, daarna nog wat plaatjes toevoegen, en vervolgens nog even aangeven wat de verzendopties zijn, zodat de gearjunks een paar keer kort achter elkaar de zelfde advertentie onder hun neus krijgen.

Vervolgens is hij na drie dagen een keer denkbeeldig gereserveerd, na vier dagen kwam hij niet opdagen, en na zeven dagen mag ik al weer een keer schoppen :okdan:

lol. zo gaat dat dus. :D

...voor elk item een nieuwe te koop draad maken....

En toch heb IK dat wel liever. Vind ik net wat overzichtelijker.

..hoewel,..sommigen verkopen inderdaad wel ineens een complete megastudio.. :erm:

Maar voor een stuk of 2-5 dingen zou IK het liefst aparte draadjes maken. Maar goed, dat vind ik dan he.. :D

Ik weet niet of ik het hier moet posten, maar bij marktplaats aanbod kan ik geen replies posten. Ik vraag me af waarom dit niet kan. Is dit bewust (om discussies te voorkomen) of zit er ergens een fout?

Back