Idee voor marktplaats

misschien handig om marktplaats niet meer via threads te doen?
dan ben je van al dat gesodemieter af en dan word het voor alle partijen ineens veel makkelijker...

enfin, dit is al een paar keer eerder door iemand (ik zal geen (eigen) namen noemen) gezegd nateluurlijk™

..en toen is je voorstel ook netjes beantwoord, dat geldt nog steeds. We klussen binnenkort weer verder aan verbeteringen voor de Marktplaats :)

(overigens de beide draadjes even samengevoegd voor de volledigheid)

We hebben inmiddels verschillende modules getest die geschikt leken voor onze Marktplaats. Helaas zat er een hoop ongeschikte meuk tussen en zijn we zover dat we met het bestaande aanbod de oorlog niet gaan winnen.

Als tussenoplossing hebben we nu een optie om het aanbieden van je spullen gemakkelijker te maken, zie ook bijgaande screenshot. Ook al hebben we hier niet alles mee opgelost, we hopen dat dit een stapje in de goede richting is.

Hoe vind je het er tot nu toe uitzien?

Laatst gewijzigd:
Mooi, overzichtelijk...lijkt me een goed begin.....

ps schrijf Friesland dan wel even normaal het is tenslotte gewoon Nederland. ;)

Mogen de invoerveldjes dichter bij de omschrijving, of onder de omschrijving? (of gaat die selectbox dan ruzie krijgen met het omschrijvingsveld?)

Verder, keep it simple, daar houd ik wel van.
Misschien 1 veldje voor link naar plaatje? Dan kan dat ook automatisch.

Ziet er al goed uit, copini! :okdan:

Keep up the good work!

Is het veldje voor 'bedrag' enkel geschikt voor getallen, of kunnen slimmerds ook n.o.t.k ofzo invullen?

De echte paranoïd-freaks zullen uiteraard stug 'elders' invullen, maar goed..

Yep, ziet er in principe goed uit! :)

Twee puntjes:

- Is het de bedoeling dat je ook nog meer items kunt gaan toevoegen? Op deze manier wordt het namelijk een advertentie per verkoopitem - wat natuurlijk erg overzichtelijk is, maar wel het aantal marktplaatsthreads flink zal doen toenemen.

- Waarom staat er bij de Belgische provincies 'België' bij? Ik zou zeggen dat je dan óf ook 'Nederland' erbij zet, of het gewoon weglaat. Ik bedoel, zowel Belgen als Nederlanders zullen wel herkennen waar iets is. En als je als Nederlander niet precies weet waar Namen ligt, dan weet je toch minstens wel dat je het niet in Nederland gaat vinden. :) (wat me trouwens bij het puntje brengt dat de Waalse provincies niet in het lijstje staan)

nogal een beetje overdreven voor een aanhangseltje van het forum. ik had altijd begrepen dat de marktplaats een extraatje was, waar het hier eigenlijk niet om ging. bovendien krijg ik het benauwd van vaste formaten, fijn voor de kleine geest misschien, maar vaak alleen maar een beperking. je mag en kan toch ook van mensen vragen dat ze zelf nadenken bij wat ze aan een ad toevoegen. werkt mogelijk stimulerend ook.
ik vind het dus een slecht idee.

Nou ik ben meestal wel voor creativiteit en vrije expressie en dergelijke, maar of de marktplaats dat nu nodig heeft... wat een advertentie nodig heeft is een omschrijving, een plaatje (of meerdere) en een richtprijs, wil je origineel zijn hier, zorg dan dat je kekke plaatjes hebt een een creatieve omschrijving. Het doel is uiteindelijk dat je wat verkoopt, en sorry dat ik het zo moet zeggen, maar best veel mensen hier zijn daar niet zo goed in. Dus als het in goede banen leiden van een advertentie zorgt dat a) de moderators minder werk hebben en b) mensen beter hun spullen kunnen verkopen, dan ben ik er alleen maar voor.
Ik wil bovendien helemaal niet nadenken (en aan de advertenties te zien, veel anderen ook niet ;) ), ik wil het liefst zo snel mogelijk een advertentie kunnen plaatsen die er bovendien een beetje overzichtelijk uitziet.

Nou ik ben meestal wel voor creativiteit en vrije expressie en dergelijke, maar of de marktplaats dat nu nodig heeft... wat een advertentie nodig heeft is een omschrijving, een plaatje (of meerdere) en een richtprijs, wil je origineel zijn hier, zorg dan dat je kekke plaatjes hebt een een creatieve omschrijving. Het doel is uiteindelijk dat je wat verkoopt, en sorry dat ik het zo moet zeggen, maar best veel mensen hier zijn daar niet zo goed in. Dus als het in goede banen leiden van een advertentie zorgt dat a) de moderators minder werk hebben en b) mensen beter hun spullen kunnen verkopen, dan ben ik er alleen maar voor.
Ik wil bovendien helemaal niet nadenken (en aan de advertenties te zien, veel anderen ook niet ;) ), ik wil het liefst zo snel mogelijk een advertentie kunnen plaatsen die er bovendien een beetje overzichtelijk uitziet.

dus omdat jij niet wil nadenken, mág ik niet meer nadenken ;)
joh da's een maatschappijbreed verschijnsel.

ik dacht ook niet zo aan vrije expressie, maar wel aan creativiteit, bv als het om package deals en zo gaat. ik lig er verder ook niet wakker van, maar triest is het wel, dat voor alles een vakje of hokje moet zijn tegenwoordig, omdat het anders niet zou lukken. ik vertrouw van nature die hokjesmakers niet zo.

meeste werk voor moderators in dit verband is de vraag om een richtprijs, als die niet vermeld staat. tja, waarom moet dat eigenlijk ? ik heb er zelf helemaal geen moeite mee maar als iemand nou geen zin heeft om de prijs erbij te zetten, in de hoop een klapper te maken, of gewoon om een andere reden, is toch geen punt? ook weer zo iets dat aan een hokjesmakersbrein is ontsproten, om wat voor reden dan ook, waar dan aan moet worden vastgehouden. en o o, wat hebben we er extra werk van, en o o, wat doen we ons best de kwestie te borgen door een fijn formulier.

maar wat ik al zei, ik gaf even mijn mening, maar ik lig er ook niet wakker van verder.

dus omdat jij niet wil nadenken, mág ik niet meer nadenken

Jawel, als je belooft dat je het ook doet :D
En als iedereen dat dan ook doet...

Ik zie niet in hoe je nu niet alsnog package deals kunt maken, het omschrijvingsveld is immers nog steeds vormvrij. En om hier nu meteen hokjesmakers te gaan wantrouwen vind ik ook nogal wat, het is gewoon een forum hoor. Deze mensen doen ook alleen maar hun best om een dienst te leveren.

Een richtprijs is iets waar ik zelf dan toevallig voor ben, mede omdat het een mate van transparantie aanbrengt waardoor mensen kunnen vergelijken en waardoor een verkoper met de billen bloot moet als ie een absurd hoge prijs vraagt (of absurd laag). Dit komt vooral voort uit persoonlijke ervaringen, ik geef het toe, maar meer dan eens heeft iemand iets aangeboden, waarna ik op internet ga speuren naar wat een faire prijs is, vervolgens stel ik dat voor aan de verkoper, waarop hij met een prijs komt die bijv. 2x zo hoog is, waardoor we dus nooit bijelkaar komen. Het heeft mij dan tijd gekost, de verkoper is geirriteerd omdat hij een in zijn ogen belachelijk laag bod krijgt, vervolgens krijg ik dat te horen en ben ik ook geirriteerd omdat ik verwacht had een eerlijke deal te maken. Was de prijs hier vooraf duidelijk geweest, dan was door niemand tijd verspild.

Nu, als je graag extra drempels mogelijk wilt maken om creatieve expressie te garanderen, dan is dat je recht, maar ik zie het als verkeersregels: ze zijn gewoon nodig om het verkeer in goede banen te leiden en zo snel mogelijk door te laten stromen. Vind jij dat niet, dan hebben we blijkbaar een verschillend doel voor ogen wat betreft de marktplaats.

Bovendien snap ik niet hoe je je ooit thuis kunt voelen op een medium als een forum, want ik zie eigenlijk alleen maar hokjes ;)

Zoals ik het voorbeeld begrijp zijn er wat extra verplicht in te vullen velden om een advertentie (post) te kunnen plaatsen.

Lijkt er op dat het vervolgens alsnog een thread ontstaat die in het forum terecht komt.

Volgens mij is dat ook niet te voorkomen zonder ingrijpende wijzingen te maken in de php-code van het forum, dat zie ik ook niet echt gebeuren eigenlijk.

En hoe werkt het dan als je je advertentie wilt aanpassen, komen daar dan rechten voor of moet je een nieuwe post plaatsen (in je thread), en als je een nieuwe post moet plaatsen, komen de verplichte velden dan weer in beeld of dan niet meer..

hehe, listig allemaal.. :D

met 'niet meer in een thread' bedoel ik dus 'niet meer als discussie thread'

en de aanbieder moet uiteraard kunnen editten nutuulk... en dus niet dat het weer een thread word met tig posts, dan ben je weer terug bij af...

het gaat er dan ook verder niet meer om dat er een oog mee kijkt om te boel te sturen want dat is dan immers al in goede banen. alles word dus verplicht netjes ingevult maar wat de aanbieder er dan nog allemaal mee wil doen moet hij/zij zelf weten...

Verplichten is wel leuk. Maar denk ook even na dat mods hier dan op moeten toezien en nog meer tijd kwijt zijn met controleren. Want er zijn altijd wel sukkels (deze keer even recht voor z'n raap) die of te lui,dronken,stoned of te dom zijn om aan deze verplichtingen te voldoen.

Dan hoop ik toch eens stiekem weer dat die volgens jou dronken/stronken/stonede/incapabele apen mij een koopje aanbieden.

;)

Het probleem is toch met een peebeetje opgelost?

"Waar woon je?" is dan toch niet zo'n rare vraag?

Je kan ook de naam van het apparaat niet vermelden. Het probleem is toch met een peebeetje opgelost?

"Wat is het?" is dan toch niet zo'n rare vraag?

:stupid

Ja, laten we een thread uit 1894 erbij halen :P. Ik voeg dit toe aan de bestaande discussie over de marktplaatsaanpassingen. :)

Back