Vraagje over outputs

Frenkel

paars paard
Ik heb van de week van mijn oom een HP Function Generator gekregen, aangezien hij gaat verhuizen en hij enigzins aan het opruimen is..
Hij dacht dat ik er misschien nog wat mee kon, wat misschien ook wel waar is...
Voor zover ik zie is het eigenlijk gewoon een oscillator met blok, zaag en triangle.. Anyway, ik wil er dus wel even een keertje mee spelen, altijd leuk, en wie weet bruikbaar..
Probleem is nu dat ik niet weet hoe en of ik dit wel aan kan sluiten op mijn mengtafel..
Weet iemand hier wat voor uitgangen het precies zijn die erop zitten, ik kan namelijk vrij weinig aan specificaties vinden op internet ? En er staat bij de 2e output (niet de pulse output) dat het 600 ohm is.. Wat wil dit precies zeggen, en is het mogelijk dit op mijn mengtafel (mackie 32-8) terug te laten komen..??

Een link naar een plaatje van het beestje;

http://www.inxs-inc.com/images/prod_images/6774/HP_3311A_F.jpg

http://www1.mengr.tamu.edu/aparlos/MEEN364/Generator.pdf

Hier is in ieder geval meer info, één van de techheads hier kan je wel vertellen of het safe is om op je mackie te gooien. Het ziet volgens mij uit alsof ie stroompulsjes geeft in een bepaald pattern, niet direct sound. Maar er wordt wel gerept over een VCO, dus ja... Hoop dat je wat aan de link hebt.

Die HP functie generator is gemaakt voor een meet-opstelling in een werkplaats.
Een output van 600 ohm is laag, en betekent, dat het geen normale line output is, maar een veel sterker signaal heeft.
Zoals een speaker uitgang. (gemiddelde signaal-sterkte van bv cd-speler = 200 mV, en deze signalen misschien wel 10 V)
Dus voor het aansluiten op een sound-mixer moet je erg voorzichtig zijn, om niet te oversturen, of nog erger, de input op te blazen.
Dus beginnen met de amplitude knop (output level) op zeer weinig.

Je ziet aan de freq. range, dat het bereik veel groter is dan het hoorbare 20 - 20 kHz gebied.
Daar is het een meetinstrument voor.
Dat betekent, dat je er geluid uit kunt halen, maar ook, bv in het lagere gebied, 'LFO' signalen, om iets (analoog) aan te sturen.
En er is een hoogfrequent gedeelte voor andere modulaties.

De vier banaan outputs : De twee middelste zijn de gemeenschappelijke min. De buitenste twee de plussen.
Je zult daar dus het juiste kabeltje voor moeten hebben, dus van 2 banaan naar 1 tulp/jack/ of XLR.
De 600 ohm output rechts geeft de gekozen bron, dus blok, sinus, of driehoek.
Ik vermoed dat de 'pulse output' links een korte puls genereert bij elk begin van die blok, sinus, driehoek golfvorm.
Dat zou gebruikt kunnen worden als trigger-puls op bv een 'gate' input van een synth.

Als je dit ding puur als geluidsbron wilt gebruiken, zorg er dan in elk geval voor, dat de knop van DC offset op 0 staat.

Oke, thanks voor de reacties... Ik pas er denk ik dan maar ff voor om hem aan te sluiten op de tafel, is me teveel risico.. Ik laat hem dan maar fijn staan, wie weet komt hij ooit nog van pas.. *D

Back