De grote Cubase 4 draad

Hey Chris, kan/mag je al een indicatie voor de prijs van de CC121 / MR816 CSX / MR816 X geven?

Ik ben na het zien van de Messe filmpjes wel erg nieuwsgierg geworden :) Vooral in de No Latency claim van Steinberg

Over smaak valt niet te twisten. Maar om te zeggen dat het allemaal slecht is vindt ik toch een beetje te ver gaan. Ik ken veel producers/muziekanten/post pro mensen die de nieuwe plugins erg gaaf vinden en hun "professionele" plugins niet meer gebruiken.

Dat is leuk voor ze maar ik blijf bij m'n mening. Ben dan ook wel erg kritisch maar wat dat betreft kijk ik ook goed om me heen qua andere produkten. En wat dat betreft zou ik liever met Logic werken want die heeft voor de prijs van dat pakket een hele goede serie plugins. Alleen vind ik de Logic soundengine niet weer mijn ding.
Heb me er al lang bij neergelegd dat als ik goede plugins wil daar ik voor in de buidel moet tasten. Het zij zo.

Fuse : Het gaat er niet om wat je hebt. Maar wat je ermee doet. :D

Maar in grote lijnen geef ik je gelijk...vind de kwaliteit van de bijgeleverde plug-ins een tikkeltje achterlopen bij veel concurrenten,en zelfs bij veel gratis software ook...

Aan de andere kant zie ik Cubase als een sequencer pakket en die plug-ins slechts als een bonus...het boeit mij echt niet wat voor plug-ins ze bijleveren,ik heb toch genoeg andere (betere) opties...

Iets anders wat mij wel dwarszit : waarom heb je bij 'bounce selection' niet de optie om meteen de gebruikte plug-ins op die audio file mee te bouncen ? Nu moet je of 'offline processing' of 'export audio mixdown' gebruiken,die allebei omslachtiger werken en meer tijd kosten (en bovendien andere resultaten geven)....of is er een andere work around ?

Iets anders wat mij wel dwarszit : waarom heb je bij 'bounce selection' niet de optie om meteen de gebruikte plug-ins op die audio file mee te bouncen ? Nu moet je of 'offline processing' of 'export audio mixdown' gebruiken,die allebei omslachtiger werken en meer tijd kosten (en bovendien andere resultaten geven)....of is er een andere work around ?

Wellicht dat de free routing v/d mixer hier uitkomst biedt.
Hetgeen je wil bouncen route je naar een group waar je de gewenste inserts maakt, vervolgens kies je op een audiotrack als input die group.

Wellicht dat de free routing v/d mixer hier uitkomst biedt.
Hetgeen je wil bouncen route je naar een group waar je de gewenste inserts maakt, vervolgens kies je op een audiotrack als input die group.

Dat is niet wat ik bedoel...ik heb het over de functie 'bounce selection',waar je een aantal audioparts met hun fades en edits kunt bouncen naar 1 audiofile..

Ja, dit werkt zeker met UAD spullen wat omslachtig, ik heb zelf ook niet kunnen ontdekken hoe dat sneller/effectiever gaat. Verder zou ik graag bij offline processing/überhaupt een functie zien zoals in Soundforge 9

De Plug-In Chainer waarin ik diverse zaken kan automatiseren, diverse plug-ins "modulaire" kan gebruiken en dat vervolgens "printen" of bouncen naar een wav file @ project bitrate.

soundForge7-10-PlugInFX.jpg

:okdan:

2de tooltje wat ik graag zou zien een BPM/Tap functie die je kan inladen als VST, kan toewijzen aan een midi input device zodat ik vanaf bv. mijn padkontrol tempo's kan uittappen ! Ik zoek hier al jaren naar, maar er is niks wat dit kan.

Laatst gewijzigd:
Vraag over Cubase Essentials ,

betekend die "no evelope filers" nou dat ik bepaalde tracks , daar de volume niet van kan automaten ?
dat zou toch verdomd jammer zijn aangezien je ook wel is wil dat een geluid van die track langzaam wegebt ipv abrupt eindigd !

Lijkt me heel vreemd als dat nou mogelijk zou zijn , maar als dat wel mogelijk is dan denk ik er zeker over na om die Essential pakket aan te schaffen !

Misschien dat Chrisbeuermann hier een antwoord op heeft ?

2de tooltje wat ik graag zou zien een BPM/Tap functie die je kan inladen als VST, kan toewijzen aan een midi input device zodat ik vanaf bv. mijn padkontrol tempo's kan uittappen ! Ik zoek hier al jaren naar, maar er is niks wat dit kan.

Om jullie evt. voor te zijn, ik weet dat er een beat calculator met tap funtie inzit alleen; beats uittappen met je muis is a-relaxed en omdat ik het nogal veel gebruik is uit tappen op mijn designer aluminium toetsenbordje ook geen optie!

Als Steiny dit nou weet om te zetten zodat we er een willekeurig midi input device aan kunnen plakken :okdan: :luv:

Hoi allemaal,

Weten jullie mischien hoe je oude songs van Cubase VST in Cubase Studio 4 kunt openen?
In SL3 kon je de oude Files die eindigen op arr. of all. gewoon importeren maar in Studio 4 kan dat niet meer.
Weten jullie een oplossing?Je zou mij er erg veel mee helpen want ik wil ongeveer 100 oude tracks nieuw leven inblazen,ik had ze ook bewaard met het idee om ze weer eens te gaan gebruiken maar dan moet ik ze natuurlijk wel in Studio 4 kunnen gebruiken.

Het zijn trouwens alleen songs met midi tracks,dus geen audio of plugins e.d. en alles op p.c.
De enige omweg die ik weet is alle midi tracks exporteren en importeren in Cubase Studio 4 ,maar dat is nogal veel werk!!

Maw success met het omzetten van je honderden muziekjes. :D

Niet dat ik ook nog heel veel ouwe meuk van 10 jaar oud maar heb er zelf nooit meer naar om gekeken.

Wauw!!
Dank je Chris!!
Bedankt voor je snelle reactie en de mooie oplossing!

Maw success met het omzetten van je honderden muziekjes. :D

Niet dat ik ook nog heel veel ouwe meuk van 10 jaar oud maar heb er zelf nooit meer naar om gekeken.

Hoi Fuse,
ik kan je aanraden om toch eens die oudere tracks (waar je mischien gewoon niet meer aan toe bent gekomen en per ongeluk helemaal bent vergeten)toch nog eens te bekijken/beluisteren.

Een goede compositie kan je altijd wel weer aanpassen of verbeteren.Of je gebruikt alleen die vette riff en bouwt er een nieuwe track omheen.
In het "slechtste" geval kan je zien hoe je gegroeid bent.

Zelf heb ik toen veel schetsen gemaakt die ik gewoon nog steeds moet uitwerken maar niet aan ben toegekomen.

Maakt Cubase 4 eigenlijk wel goed gebruik van een Quad core systeem ?

dus maakt ie gebruik dan van alle core's ?
of is het verstandiger om voor bijv de E8400 te gaan van Intel , 2 x 3,0 ghz dual core dus

Laatst gewijzigd:
Wat ik me al een tijdje afvraag: Is Cubase 4 het enige pakket waarmee je fatsoenlijk je externe synths en FX mee kan automaten?

Ik weet dat Cubase 4 als enige van de andere pakketten Device Panels ondersteunt. Dus dat je grafisch je externe synths kan zien en automaten, net een VSTi, heel handig.
Kan dit bij Cubase Studio 4 helemaal niet? Is de enige andere manier dat je dan de controller lane moet opzoeken van een bepaalde cc en dan moet intekenen? Dat is echt een ramp en zeer onoverzichtelijk als je bijvoorbeeld 10 verschillende knoppen tegelijk wilt automaten. Dan moet je dus ook onthouden welke knop welke cc heeft en de hele tijd switchen van controller lane. Heeft Cubase Studio 4 geen eenvoudigere automation methodes ondanks dat het geen Device panels heeft? Want ruim 200 euro meer betalen enkel vanwege de automation vind ik nogal wat...

Back