Goldfrapp Studio video

Ik zie nu trouwens ook dat Sonic State een online videosharingdinggeval heeft.

Sonicstate.tv

Heb daar hier op Synthforum nog niets over gelezen.

Zonde altijd die synths die amper gebruikt worden :(
Naja, ik wist niet dat MOOG 2 eigenaren had??

Inderdaad, die gewoon een beetje decadent op de grond laten staan....

Dat van Moog vond ik ook een raar verhaal. Een Engelse en Amerikaanse Moog?

Hier op Sonic State.

Ik zou wel willen ruilen hoor.....

(Absoluut ook de moeite voor niet-Goldfrapp-fans)

Haha, als je hem op 7:30 blijft klikken, dat ie steeds ernaar herhaalt. Maakt ie wel een dolle beweging met zijn handen:P

Ahum... Die synthex is wel vet, nog nooit van gehoord gehad:o

Inderdaad, die gewoon een beetje decadent op de grond laten staan....

Niks raars aan zo een mini heeft zelfs nog te koop gestaan hier.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=93269&highlight=welsh+minimoog

En ik vind het ook niet vreemd dat spullen soms in een hoek staan zonder gebruikt te worden.
Soms heb je een bepaald instument gewoon een tijd niet nodig.
Dat heb ik hier ook wel.

.
Moog Music is toen failliet gegaan of verkocht geloof ik en een Engelsman had zijn naam overgekocht en bracht de laatste versie van de minimoog uit. Ik dacht dat de model E de zogenaamde "Welsh Moog" is (correct me if i'm wrong).
Vandaar ook dat hij een tijd onder de naam "Big Briar" dingen heeft gemaakt, totdat hij de naam Moog weer kon overnemen.

Er staat trouwens ook een Studio interview van Adrian Utley op, van portishead
http://tv.sonicstate.com/play.php?vid=189

En ik vind het ook niet vreemd dat spullen soms in een hoek staan zonder gebruikt te worden.
Soms heb je een bepaald instument gewoon een tijd niet nodig.
Dat heb ik hier ook wel.

Ik noem het ook niet vreemd, ik noem het decadent. En wellicht had ik mijn expressieloze tekst kunnen verlevendigen met een ;).

Het luxeprobleem van te weinig ruimte voor teveel apparatuur is geen verwijt waardig, afgunst hooguit. Ow ja.... ;)

.
Moog Music is toen failliet gegaan of verkocht geloof ik en een Engelsman had zijn naam overgekocht en bracht de laatste versie van de minimoog uit. Ik dacht dat de model E de zogenaamde "Welsh Moog" is (correct me if i'm wrong).
Vandaar ook dat hij een tijd onder de naam "Big Briar" dingen heeft gemaakt, totdat hij de naam Moog weer kon overnemen.

Er staat trouwens ook een Studio interview van Adrian Utley op, van portishead
http://tv.sonicstate.com/play.php?vid=189

Jeps de Welsh Moog was een bijnaam voor de Minimoog Model E die werd gemaakt door Alex Winter.

Die andere rare vogel in de US heette Don MArtin en zijn minimoog had als bijnaam de DoniMoog. Hij heeft de rechten van Moog USA gehad totdat Robert deze weer terug wist te winnen net voor de productie van de Voyager

Leuke kijk heeft die man erop, grappig figuur. Vind het echt nog wel meevallen qua aantallen synths als we het over decadentie hebben.. ik vind het nog altijd minder onzinning dan werkende synths in een museum te zetten, of mensen die maar verzamelen om het verzamelen zonder er wat mee te doen !!

Zal hiermee misschien wat mensen tegen de schenen schoppen maar het is gewoon echt zonde. Daarnaast, iedereen moet gewoon lekker zelf weten verder wat-ie met een synth doet, of niet, maar de cult- of "vintage-status" van een collectors-item ligt toch vaak ten grondslag aan het feit dat er mensen zijn geweest die er wel degelijk iets mee hebben gedaan!?

Ik wil ook zo'n Korg :{

Tof filmpje, ik vroeg me altijd al af wat voor gear ze gebruiken, veel dus...

Ik vind het altijd zo vreemd dat dit soort oude vintage synth studio's er nooit uitzien als een studio.

Het is meer gewoon een kamer met een hele hoop mooie gear erin.

Waarom is dat?
Interesseren deze muzikanten / producers zich niet in akoestiek, goede ruimte om in te mixen, een mooie ruimte qua belichting met mooie houten vloer, hetgeen ook juist inspirerend kan werken...?

In de jaren waaruit de meeste van deze gear stamt had je immers ook hele mooie studio's, maar dat waren meestal de grote recording studio's.
Is er geen combi dan, van een uiterlijk zeer mooie studio vol met klassieke analoge dikke bakken?

Ik heb wel eens in een interviewtje gehoord dat ze het juist fijn vinden om in een niet studio achtige omgeving te werken. Kan ik me wel iets bij voorstellen, kan je tenminste ook een beetje chillen tussen het produceren door zonder dat je klauwen met geld moet betalen voor de huur van die studio.

Het gaat ook nergens over om voor een thuis studio in al die akoestiek etc te inversteren
Ik ken geen een persoon in mijn kenissen kring die dat wel doet.
En ik ken best veel vintage freaks.

Ik vind het altijd zo vreemd dat dit soort oude vintage synth studio's er nooit uitzien als een studio.

Het is meer gewoon een kamer met een hele hoop mooie gear erin.

Waarom is dat?
Interesseren deze muzikanten / producers zich niet in akoestiek, goede ruimte om in te mixen, een mooie ruimte qua belichting met mooie houten vloer, hetgeen ook juist inspirerend kan werken...?

In de jaren waaruit de meeste van deze gear stamt had je immers ook hele mooie studio's, maar dat waren meestal de grote recording studio's.
Is er geen combi dan, van een uiterlijk zeer mooie studio vol met klassieke analoge dikke bakken?

Kijk eens wat er zoal aan het plafond en de muren hangt...;)
En ik vind dit echt wel een mooie ruimte op zichzelf, alleen wat rommelig, dat wel.

Haha, als je hem op 7:30 blijft klikken, dat ie steeds ernaar herhaalt. Maakt ie wel een dolle beweging met zijn handen:P

hehehe

zo was het toch nog de moeite waard om het filmpje te bekijken

Back