Goldfrapp Studio video

Ik vind het altijd zo vreemd dat dit soort oude vintage synth studio's er nooit uitzien als een studio.

Het is meer gewoon een kamer met een hele hoop mooie gear erin.

Waarom is dat?
Interesseren deze muzikanten / producers zich niet in akoestiek, goede ruimte om in te mixen, een mooie ruimte qua belichting met mooie houten vloer, hetgeen ook juist inspirerend kan werken...?

In de jaren waaruit de meeste van deze gear stamt had je immers ook hele mooie studio's, maar dat waren meestal de grote recording studio's.
Is er geen combi dan, van een uiterlijk zeer mooie studio vol met klassieke analoge dikke bakken?

.
Het plafond hangt anders helemaal vol met accoustische traps e.d.

Daarnaast kan ik me prima voorstellen dat dit veel fijner werkt dan zo'n 'echte' studio omgeving. Hier krijg je meer inspiratie lijkt me.
Zo'n strakke studio is weer zo strak en minder motiverend imo.

Waarschijnlijk heeft ie ook een prachtig uitzicht op een bosrand ofzo, waar ze af en toe ff van een kopje hee kunnen genieten.

Waarschijnlijk heeft ie ook een prachtig uitzicht op een bosrand ofzo, waar ze af en toe ff van een kopje hee kunnen genieten.

:D Dat had die Adrian Utley niet bepaald. Met zijn uitzicht op (waarschijnlijk) Bristol.

Bij de cd Felt Mountain van Goldfrapp zat een bonus-cd met video. Daarop zag je de omgeving van die studio en dat was echt fenomenaal! Dat was een gehuurde bungalow in het midden van een enorm dicht bebost bergachtig gebied.

De kans is dus groot dat ze dit voor de opname van hun andere cd's ook gedaan hebben, dus gewoon het hele boeltje bij elkaar pakken en ergens in een inspirerende omgeving gaan zitten.

:D Dat had die Adrian Utley niet bepaald. Met zijn uitzicht op (waarschijnlijk) Bristol.

Bij de cd Felt Mountain van Goldfrapp zat een bonus-cd met video. Daarop zag je de omgeving van die studio en dat was echt fenomenaal! Dat was een gehuurde bungalow in het midden van een enorm dicht bebost bergachtig gebied.

De kans is dus groot dat ze dit voor de opname van hun andere cd's ook gedaan hebben, dus gewoon het hele boeltje bij elkaar pakken en ergens in een inspirerende omgeving gaan zitten.

.
Jep, maar dat heeft dan ook wel weer wat vind ik. Die omgeving past ook wel weer bij de atmosfeer van de muziek van P'head. En ze zijn natuurlijk anderhalf jaar naar Australië gegaan om wat andere inspiratie op te doen in een andere omgeving.

Op één of andere manier krijg ik ook altijd veel inspiratie als ik door Parijs rij met een beetje grauw weer.

En die bonus video van Goldfrapp zou ik graag een keer zien, lijkt me idd een prachtige omgeing om je album voor te bereiden / op te nemen.

.
En die bonus video van Goldfrapp zou ik graag een keer zien, lijkt me idd een prachtige omgeing om je album voor te bereiden / op te nemen.

Dat is een mpeg van 80 mb. Ik weet zo even niet hoe ik die jouw kant op kan doen. Als je me een adres stuurt, wil ik wel een kopietje branden en opsturen.

Ik vind dit filmpje weer eens een klasiek voorbeeld van: Al draagt een aap een gouden ring...

Heeft ie al die vette bakken en dan hoort je het niet eens meer terug in de muziek.
Jammer joh.

.
Reken maar eens uit hoeveel we horen van alle vette bakken die alle mensen hier op het forum bij elkaar hebben :eureka:

Ook grappig dat je in het interview van Adrian Utley hoort dat hij de Arp2600 eigenlijk alleen (of bijna alleen) heeft gebruikt om een soort stoomtrein geluid te maken.

Ik persoonlijk maak muziek, of ben hier mee bezig, omdat IK dat leuk vind. Ook al heb al in tijden geen fatsoenlijk nummer af gemaakt, ik vermaak me prima, en daar doe ik het voor :biertje:

Ik vind dit filmpje weer eens een klasiek voorbeeld van: Al draagt een aap een gouden ring...

Heeft ie al die vette bakken en dan hoort je het niet eens meer terug in de muziek.
Jammer joh.

ghehe

Lijkt mij ook een duidelijke zaak. Ik moet wel zeggen dat (vooral op de latere albums) een hoop van die analoge synths bedolven zijn onder de (digitale) effecten. Maargoed, dat maakt het zeker nog geen vst...

Ik luister nu naar Oxygene van J.M.J. op plaat en dat is toch echt hele andere koek.
Ik moet toegeven dat ik nog niet heel veel van goldfrapp heb gehoord en dat ik deze conclusie waarschijnlijk een beetje te snel heb gemaakt. (gebeurd me wel vaker.)
Maar die apparatuur die die gast heeft kan echt veel vetter klinken dan dat het doet op de nummers van goldfrapp die ik heb gehoord.

Maar die apparatuur die die gast heeft kan echt veel vetter klinken dan dat het doet op de nummers van goldfrapp die ik heb gehoord.

En welke nummers zijn dat precies?

-Edit-
Ow ja, mijn hele relaas over JMJ als referentie heb ik maar weggehaald...

Laatst gewijzigd:
Ik wou dat ik niks gezegd had.
Ik ben uitgeluld.

Ik wil alleen maar zeggen dat die apparaten in mijn persoonlijke mening mooier kunnen klinken als dat ze in hedendaagse producties vaak doen.
Mijn excusses als ik mensen heb aangevallen of beledigd. Dit was niet mijn bedoeling.

Groetje,
Maarten

Ik wou dat ik niks gezegd had.
Ik ben uitgeluld.

Ik wil alleen maar zeggen dat die apparaten in mijn persoonlijke mening mooier kunnen klinken als dat ze in hedendaagse producties vaak doen.
Mijn excusses als ik mensen heb aangevallen of beledigd. Dit was niet mijn bedoeling.

Groetje,
Maarten

.
:biertje: proost! Niks meer aan doen!

Ik vind het altijd zo vreemd dat dit soort oude vintage synth studio's er nooit uitzien als een studio.

I kvind het altijd zo raar dat studio's van urban-trance-boerelullen producers er uitzien als een distributiekantoor van een transport bedrijf op industrieterrein Dordrecht west.

I kvind het altijd zo raar dat studio's van urban-trance-boerelullen producers er uitzien als een distributiekantoor van een transport bedrijf op industrieterrein Dordrecht west.

:okdan:

Back