Goldfrapp Studio video

Ja 1000-en aan aucoestiek uitgeven op 96khz 32 bit opnames maken etc.
En dan echt nog eens verschrikkelijke bagger muziek maken.
Doe mij maar muziek van muziekanten die een lekker rommelig hokkie hebben met een berg synths ongebruikt in een hokkie omdat ze momenteel niet nodig zijn.
Zonder al die troep voor een beter geluid etc.
De leukste muziekanten hebben niet zo een studio die zo steriel is als de IC van het Dijkzigt ziekenhuis.

I kvind het altijd zo raar dat studio's van urban-trance-boerelullen producers er uitzien als een distributiekantoor van een transport bedrijf op industrieterrein Dordrecht west.

Ik ken toevalig iemand die een hele mooie studio heeft in Dordrecht west.

Smackos schreef:
I kvind het altijd zo raar dat studio's van urban-trance-boerelullen producers er uitzien als een distributiekantoor van een transport bedrijf op industrieterrein Dordrecht west.
Ik ken toevalig iemand die een hele mooie studio heeft in Dordrecht west.

O da's toevallig, ik ken iemand die in een transportbedrijf werkt!

.
Het plafond hangt anders helemaal vol met accoustische traps e.d.

Daarnaast kan ik me prima voorstellen dat dit veel fijner werkt dan zo'n 'echte' studio omgeving. Hier krijg je meer inspiratie lijkt me.
Zo'n strakke studio is weer zo strak en minder motiverend imo.

Waarschijnlijk heeft ie ook een prachtig uitzicht op een bosrand ofzo, waar ze af en toe ff van een kopje hee kunnen genieten.

Volgens mij zijn dat geen traps hoor aan het plafond. Maar halve 'pijpen' die het geluid en reflecties wegketsen zodat je die niet 'mee' hoort op de ideale luisterpositie.

Een trap plaats je vooral in de hoeken om bass opstapeling tegen te gaan.

Maar ik ben geen expert.

Kruip jij maar terug je ei in.

Ik ben het wel helemaal met hem eens. Ik hoor het er ook niet aan af. Maar ik heb het sowieso niet zo op met goldfrap. Maar ik zie volgens mij ook een digitale yamaha tafel staan. :eureka:

En ik heb liever wel een goed akoestisch aangepakte studio. Voor een beetje simplistisch elektronisch geneuzel is dat idd niet nodig. Maar als je wat breder denkt dan is dat toch wel erg fijn.

Nou ik lach me eerlijk gezegd dood aan wat mensen hier zoal aan acoustiek uitgeven en wat ze dan maken.
De mensen die ik ken die wel lekker muziek maken hebben niet van die misselijk makende steriele ziekenhuis studio's met bijbehorende traps etc.

Dat werkt nou eenmaal stukken efficiënter dan een rommelig hok waar je amper lopen en/of zitten kan door alle meuk die er rond staat/ligt.

En als je in je studio moet gaan zitten wachten op een bron van inspiratie die uit die ruimte zelf zou moeten komen heb je imho een heel ander probleem ;)

Nou ik lach me eerlijk gezegd dood aan wat mensen hier zoal aan acoustiek uitgeven en wat ze dan maken.
De mensen die ik ken die wel lekker muziek maken hebben niet van die misselijk makende steriele ziekenhuis studio's met bijbehorende traps etc.

Dat heb ik niet alleen bij akoestiek hoor. :D

laten we er van maken :

"Nou ik lach me eerlijk gezegd dood aan wat mensen hier zoal aan gear uitgeven en wat ze dan maken."

ehmmm ik zeg niks...

ik lach me weleens dood in positieve zin om wat mensen maken met de schaarse middelen die ze hebben.

Kom op, wees nou eens eerlijk .. het is toch zo ?? Ik ben gewoon rechtvaardig hier, niks meer of minder.

Hoeveel gear, waar mensen misschien nog nieteens de luxe voor hebben gehad om naar te kijken uberhaupt, heb je verkocht zonder een track ermee te maken ??

Laten we mekaar gewoon in ieders waarde laten, ik vind dat er met die opmerkingen mensen worden afgekraakt die gewoon hun best doen.
En bovendien is "bagger" voor jou, "supervet" voor iemand anders.. dat is gewoon een kwestie van smaak (tot een zekere 'ondergrens' uiteraard)

Er is niks mis mee om aan akoestiek te werken, als 'pietje' denkt dat dat voor hem werkt, laat 'm dan ! is alleen maar goed voor de economie, en uiteindelijk bedenkt iemand zich misschien en dumpt 't op de 2e hands markt .. (en dan kan ik het kopen :D )

Kom op, wees nou eens eerlijk .. het is toch zo ?? Ik ben gewoon rechtvaardig hier, niks meer of minder.
:biertje:

Dat biertje kan je in je reet stoppen.
Ik maak genoeg dingen en heb zelf al wat dingen uitgebracht.
Je heb nog nooit op een muziek dingetje gereageerd die ik gepost heb.
En zo nu en dan kom je in de kroeg tof doen om samen wat te doen???
Je kan wat mij betreft dus lekker in de stront zakken en muziek maken doe je maar met een ander.

Laatst gewijzigd:
Hmmm...ik vermoed dat mono-poly en ik samen wel een track zouden kunnen maken....

En van mij hoeft een studio niet steriel te zijn, rommelig hoeft ook niet....zoals mijn studio momenteel is is het rommelig wat voornamelijk komt door ruimtegebrek.
Ook bij mij heeft er wel eens apparatuur op z'n zijkant op de grond gestaan of geruime tijd niet aangesloten.
Zelfs eens de vraag gehad waarom ik m'n drumtraks niet verkocht als ik er toch niets mee deed, maar dat was ook van iemand die zich afvroeg waarom ik bij de voorbereidingen voor een live optreden bepaalde apparatuur niet gebruikte. Dit terwijl ik had aangegeven dat ik niet alles wilde meenemen...

Tracks maken? Luister dan altijd eerst naar de Trackpolitie!

trackpolizei.jpg

Wat Een Geleuter Zeg

Wat Een Geleuter Zeg

ik ben zelf ook zo een rommelvreter (in elke hoek wel oude kast staan die je synthesizer kan noemen of eender wat ) maar als er mensen zijn die in een ziekenhuis studio willen werken laat ze maar doen elk doet wat hij wil ! de 1 met een pc de andere met de voorlopers ,als je maar uw zin doet
petje af voor mister goldfrapp hij doet zn zin dat zie je zo
groeten uit belgen land

Dat biertje kan je in je reet stoppen.
Ik maak genoeg dingen en heb zelf al wat dingen uitgebracht.
Je heb nog nooit op een muziek dingetje gereageerd die ik gepost heb.
En zo nu en dan kom je in de kroeg tof doen om samen wat te doen???
Je kan wat mij betreft dus lekker in de stront zakken en muziek maken doe je maar met een ander.

OK wat je wil, vind ik erg jammer Mono. Ik gaf alleen maar m'n mening op je eigen woorden.. jij zegt dat je je dood lacht om wat mensen aan gear uitgeven en wat ze vervolgens ermee maken, daar moest ik op reageren gewoon.. en je tracks heb ik allemaal geluisterd overigens en daar is niks mis mee.

:luv: sfeertje hier..

Enfin, 'k denk dat veel met smaak te maken heeft..

:erm: Eerlijk gezegd twijfel ik wat ik zelf 't prettigst werken vind:
Een mooie, net opgeruimde en strakke (steriel volgens sommigen) studio of een rommelige, knusse, overal-ligt-wel-iets rommel/gear zolder..

Heeft allebei wel wat.. misschien dan maar 2 studio's maken :dubbel:

Back