alternatief voor sherman filterbank?

hmm ik vind dat maar een saai filmpje hoor, gebeurd weinig in waarvan ik zeg wauwwww =)

kvindt wel een aardig filmpie - zekers door de txt watie doet en uitlegt
dnk idd dat t een tegen schreeuwerig filtertje is
dus niet in de ranges - van sherman
khebter een tje geregeld de m resonater
die t lijkt me leuker ja
hoef geen digi fx erin

dit filmpie gaat over de jomox t reso nator

hier filmpie met een filtered cofee[ms20 clone]
en niet xtracting / ,maar geluid opwekkend [dus resonantie gebruiken volgens mij ] lol movie

k denk dat een sherman koop je niet aleen voort geluid maar ook voor de specs dat je er avonden nieuwe sounds mee kan maken .../patchen / tweaken ...een audio story op zich
en idd ....zoon akai ding is egt aleen een filter met precies wat ie moet doen -karrakter

er zijn egt idd tientallen filter units op te noemen
daarom benk ook met een doepfer case bezig
en ga ik div filters erin plaatsen wasp staat hoog op mn verlang lijstje as ook t morphing filter
rest weet k nog
sherman 2 blijft 450a500 en daarvoor heb starks meerdere modulaire filters
en is WEEEEEEEEEEEER geen vergelijk weet k anders dus !!

ook anders =
bittcrushing analogdistortion filter unit

denk asjer t goed koop wil houden - zijn die frostwave dingen erg leuk
http://www.frostwave.com/theresonator/
begrypk nou dat die beste man ...rust nodig heeft ,...hmmm
wordt nog wel verkocht deze ms20 clone

ontopic sherman
setup shippman / sherman + nogwat

hebeen keertje een sherman 2 gehad - met xplosive uitleg
van de meester [herman] zelf ...was egt lol
@ bass ...;de sherman 1 heeft wat sync/ trigger functies en sync een paar oct meer dan de oude versie d8ik
check anders de sherman site

deze gast heeft een iets betere demo ;

zitten ook een paar youtubes by ????????????
klinken egt nergens naar

ask zou kunne kiezen ; een stuk goedkoper, maar dan wel model 1
nam ik die :okdan:

sherman komt pas tot zn recht asje denk ik m optimaal gaatgebruiken ..dus al zn in/outs ook ! in een smi mod setup bv .........
simple filter unit zou k de jomox / frostwave spul ff checken

en zou de Electrix Filter Factory geen valabel alternatief kunnen zijn? vermoed dat die wel wat cleaner klinkt en minder mogelijkheden heeft, maar wat is de sound? hoeveel mag ik daar tweedehands voor betalen?

die tidals zijn ook overal te verkrijgen.....

ik zou gewoon een FB1 of 2 nemen.
voor die cheapass filters, neem volcano of frantic ofzo (vst)

Klinkt allemaal tof, maar laten we eerlijk zijn: KLIK.

Dat doe je gewoon neit zomaar na. Vind wel dat ze in de demo teveel met distortion doen terwijl dat met de sherman helemala niet perse hoeft.

Tidal quad filter............

[URL="http://www.synthshop/]luisterrr[/URL]

http://www.synthshop.nl/public_html/view_product.php?product=tida001
moet wel zeggen looks good
specs zijn leuk wave shapers in bv een modulair setje doen egt wel iets heftigs
dus distorted sherman klank moet lukken
div modulatie routings
2x lfos
en 4x filters

denk inderdaad een leuke tegenhanger vd sherman

t blijft denkik toch een persoonlijke keuze
heb aleen de 2 gehad en vondt m snel te heftig / vies
voor t betere studio werk ;afstellen opnemen en weer gebruiken istrie erg karakterestiek,
voor beetje freewheelen / live vindikm te ...dik !
nooit ge !
kwil graag meerdere filters gebruuiken ...in verschillende standen
en dus er ook mee kunne freaken ...sherman is egt een slopert asje te "wijd" gaat met die knobbies
by de sherman ben je met de eerste filter best gebonden aan hoe t er uitkomt/ biinnen komt by de tweede ; dus niet egt twee losse filters
kan wel .....maark zou liever een los filtertje hebben voor wat bassline/ synths sounds
en een sem alike filters voor drums ....http://noisesource.blogspot.com/
ff scrollen tot onder,
200 $ is ook geen vergelijk met sherman weetik ...
maar welmn favo nu ! so :stupid

koop maars los aan modules watr allemaal in de tidal/ sherman filterbank zit

Attachments

• QUAD1_360.jpg
    QUAD1_360.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 92
Klinkt allemaal tof, maar laten we eerlijk zijn: KLIK.

Dat doe je gewoon neit zomaar na. Vind wel dat ze in de demo teveel met distortion doen terwijl dat met de sherman helemala niet perse hoeft.

Erg vet en eigenlijk moeten ze zo'n stroboscoop er bijleveren/integreren. Alleen al erg vet om te zien.

Kent er hier iemand de T-Resonator of heeft iemand hier er mee gespeeld.

Ik zit te twijfelen tussen de M-Resonator en de T-Resonator. Ik vroeg me af hoe ernstig de digitale effecten op de T-Res de sound beinvloeden. Bijv. Zijn de AD/DA converters wel redelijk en komt de sound er niet te lo-fi eruit na de digitale effecten? Of zijn ze juist goed? Ik heb al digitale delay/reverb effecten maar als die op de T-Res goed klinken is dit wel makkelijk in een live-situatie.

ik heb de Sherman in mijn bezit , en heb de MFC gehad, en ik vind deze twee niet echt te vergelijken.
De Akai, is meer om 'proper' te filteren, de Sherman is bijna een extra geluidsbron/synth.
Akai is stereo+1 mono, Sherman is Mono dus als als je stereo wil filteren kan je de Sherman geeneens gebruiken.

Dus mij lijkt het dat je , als je bekijkt wat een Sherman (niet) kan, de MFC niet als goedkoper 'alternatief' kan voorstellen.
Als de Topicstarter énkel het 'filteren' wil, kàn MFC een alternatief zijn.
Maar ik vermoed dat de meeste Sherman gebruikers hem niet gebruiken om geluidjes zo proper mogelijk te filteren maar eerder om er 'speciale' geluiden mee te maken. Dat kan met de MFC helemaal niet. Dus als de Topicstarter dit element aan de Sherman zoekt in een goedkoper alternatief, is de MFC al zeker niet van toepassing.

Maw, wat zoekt de Topicstarter eigenlijk ? Welke functionaliteit van de Sherman wil hij in een goedkoper alternatief terugvinden ?

Erg vet en eigenlijk moeten ze zo'n stroboscoop er bijleveren/integreren. Alleen al erg vet om te zien.

:D je bedoelt zeker oscilloscoop?

@ Terra Pee: Mij lijkt die T-Resonator echt interessant. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van sommige filmpjes op Youtube was ik wel onder de indruk. Ik denk dat je de digitale effecten niet echt los moet zien, maar meer als onderdeel van het geheel. Het klooien met bijvoorbeeld de feedback van de delay voor het filter maakt zo'n ding leuk.

Of de digitale effecten op zichzelf ook zo goed zijn vraag ik me af, en ik denk dat je ook niet te veel moet verwachten van de converters.

Op een MFC42 zit in elk geval geen bioscoop, dat weet ik zeker.

de tidal wordt toch niet meer gemaakt
ik dacht dat ik de laatste, de 15e had

vroeg ik mij ook af, Synthshop voor gecontacteerd, Tidal-kerel was ziek, filterbank was best rechtstreeks met Tidal na te vragen , bellen dus en gezien ik geen beller ben LOL

heft zo'n Tidal per bank een in/out of hoe zit dat juist.....google toont enkel de voorkantjes lol

Moog Filter pedaal en een behringer mixer voor je distortion en je bent klaar. :D

vroeg ik mij ook af, Synthshop voor gecontacteerd, Tidal-kerel was ziek, filterbank was best rechtstreeks met Tidal na te vragen , bellen dus en gezien ik geen beller ben LOL

heft zo'n Tidal per bank een in/out of hoe zit dat juist.....google toont enkel de voorkantjes lol

ja per filter een in en out en een env follower(zit daar niks in dan kan ie je gewone in env volgen) ingang en een cv voor je freq
2 filters delen 1 lfo
je kan je filter je env laten volgen maar ook een simpel minienvje instellen..
per filter schakelbaar HP BP LP met reso en een lekker gruizige waveshaper

1 nadeel is dat je signaal vrij zacht moet zijn wat erin gaat, anders pruttelt ie alleen maar of klapt ie dicht

zeker geen mooi filter, vooral gruizig.. erg fijn spul

kom ik door de bocht na talloze discussies over vergelijken/vervangen/alternatieven/.../...
ik heb geen sherman en geen resonator maar wil wel even meepraten :)
morgen komt bij mij de peavey spectrum binnen en ben heel benieuwd hoe die klinkt.
ik heb eens mogen spelen met een akai mfc42, was leuk maar was niet echt overtuigt. zeker omdat het eigenlijk niet veel meer is dan een simpel filter met een lfo. dat kan dus ook met iedere modular en met veel synths. maar goed ik wilde ook een filter om live synths en drums mee weg te duwen om zo een ruimtelijkere mix te krijgen. mijn favoriet was de electrix en ik heb daarom ook de filtequeen en de filterfactory. en op dit moment gebruik ik de filterfactory voornamelijk in parralle lijn met mn dx200 om gesyngroniseerde bliepjes te maken door de lfo op "random" te zetten. heerlijk spacy gebliep :P
mn peavey wil ik denk ik op drums gaan inzetten en de filterqueen op casio keyboards.
maar als instrument lijkt mij de sherman heerlijk... maar ook de resonator hoewel deze natuurlijk weer net wat anders is.
heb ook de mam resonator gehad. weggedaan omdat ie naast matig muziekaal nogal een bron van ruis was.

Back