Legowelt

tja, andere mensen vinden die 'vullers' juist tof. Vind het juist wel ok dat wat uptempo dingen gecombineerd worden met bijv low-tempo of beatloos.

Is hij zelf met iedere track even tevreden denk je? Volgens mij glipt er wel eens een 'mwoah past er op zich nog wel bij' trackje door.

Als ik aan een Gerald Donald denk is het allemaal altijd helemaal compleet qua thema, uitwerking en artwork. En dan zal hij misschien jaren later wel eens achteraf wat dingen minder vinden, maar op dat moment was het wel echt precies wat het moest zijn.

ik kan die "release all" benadering wel begrijpen, dan hoeven er over 25 jaar niet ineens, net zoals bij de beatles, ineens allemaal "lost tapes" te zijn...

Muslimgauze bijv. die nam ook alles op wat los en vast zat, zit ook echt wel minder spul tussen, maar door de bank genomen is het erg gaaf. En nu mis je niet die ene track die misschien maar 1 op de 25 leuk vindt...

En het is een wizzard met synths gewoon, als je hem een bak geeft van 150 euro en 2-3 schuifjes erop heeft ie binnen 5min een gave sound eruit met een arp erbij etc...Dat verklaard ook een hoop denk ik. Op IFMX doet ie weles demos met semi-goedkope ouwe bakken, en dat is gewoon erg gaaf...gewoon on the fly realtime :)

Ik werk vaak met 'm samen en kan je zeggen dat hij het allemaal niet zo nauw neemt. Hij schud het allemaal redelijk makkelijk uit z'n mouw, heeft truukjes die hij vaak toepast èn een gigantische dosis talent, gevoel, inspiratie, smaak en bovenal enthousiasme.

We hebben afgelopen weekend nog een track opgenomen hier in mijn studio. Er was een synth waarvan de noot bleef hangen en die door een effect nog op de mixer binnenkwam. Niet gehoord natuurlijk, pas tegen het einde. Dan zeg ik 'kom, we nemen 'm nog een keer op' en zegt hij 'welnee joh, nergens voor nodig' en we beginnen weer aan een nieuwe track... Op die manier nemen we dan een stuk of 6 tracks op op één dag, terwijl als ik alleen werk ik dagen over 1 nummer kan doen...

En natuurlijk brengt hij dingen uit die hij zelf niet helemaal geslaagd vind, maar zeker geen rotzooi. Althans, niet iets wat hij zelf rotzooi vind.

die ongepolijste aanpak is wat mij juist zo aanspreekt erin. :)

die helemaal doodgeprogrammeerde IDM en andere moelijke muziek is niks voor mij :)

Minder twijfelen en gauw de grote lijnen van een track neerzetten is wel de beste manier. Wordt het niet gauw iets dan wordt het met lang doorprutsen ook vaak niks. Maar wat je daarna doet is iets waar je wel over kunt debatteren.

Het lijkt mij vreemd dat Smack dingen uitbrengt waar hij niet achter zou staan.

Dat zeg ik ook niet. Maar hij behoort niet tot dat selecte groepje artiesten waarbij ik eerder aan mezelf ga twijfelen dan dat ik een nummer gewoon niet zo goed vind.

die 'japansynth' track die op zijn blog staat of stond nooit uitgebracht ben ik helemaal weg van.

die paar spacefunk tracks, die doffige stoffige funkende shizzl
die vind ik cool
waar staan die :D

:okdan::halleluja:okdan::halleluja:okdan::halleluja:okdan::halleluja:halleluja:okdan:

Attachments

• Smackos - Japansynthesizer.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 96
Ik hou heel erg veel van de muziek van Legowelt en zker de periode 2000-2004.

klinkt net oftie dxxd is ofso ???:D
hail 2 dutch electro sound [westcoastsound!]
schynt int westen beter te doen dan in ons oosten van t land ...twllooo:bekdicht::dubbel:...

maaruh legowelt gaat live optreden lask eregens op 030303utregt tsjek t ...

Laatst gewijzigd:
Q&A? Wat was dat ook al weer.

jawel goed, maar of ie daar ook zijn best voor moet doen zoals de gemiddelde SF-er hiero dat weet ik zo 1 2 3 nog niet... als je talent hebt en gewoon maakt waar je hart ligt dan scheelt dat al een hele slok op een borrel...

10 liedjes schrijven waarvan er 9 kut zijn is beter dan 1 liedje schrijven waarvan 90% kut is ;).

10 liedjes schrijven waarvan er 9 kut zijn is beter dan 1 liedje schrijven waarvan 90% kut is ;).
waarom Smack nog nooit een nummer heeft geplaatst in SF's meest popu thread is mij ook een raadsel :D

Hot%20Blood%20-%20Soul%20Dracula.jpg

DO IT! babyyyyy...

Back