Wat is je beroep of wat wil je worden???

Wat is je beroep of wat wil je worden???

• Ambtenaar (belastingdienst, ministeries, school, andere instanties)

Stemmen: 2 3,8%
  • Zorg (verpleging, kraamzorg, arts, ziekenbroeder etc.)

• Economie & HAndel (winkel bedrijf, groothandel etc.)

Stemmen: 3 5,7%
  • ICT (Systeembeheer, programmeur, database manager etc.)

Stemmen: 16 30,2%
  • Horeca/ voeding sector (voeding, cafe's, restaurants)

• Bank wezen

• Fabriek

Stemmen: 1 1,9%
  • Laboratorium/ andere testruimtes

• Iets anders nl.

Stemmen: 18 34,0%
  • Koos werkeloos

• Totaal aantal stemmers
    53
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ik doe iets met vlees.

Bwahaa, zie het al voor me: :D Yawgmoth Pimp Daddy :D

Business in alles wat maar de horeca te maken heeft. Onroerend goed, Advies, etc. Wie m'n baas is? M'n alter ego ;)

6Trak, tijd voor "Frank Marley Studios", te openen op de Bahamas :mexico:

Ikke doe iets met inpakken & versturen, al vindt m'n baas da'k dat wel meer mag doen..
Ach, ik zie dit maar als tijdvulling & "sparen" voor MEEER synth-spul..

Je moet 't toch van je hobby('s) hebben!!

HUH :confused: hoe kan dat??? Ik zou zweren dat ik juist muziek er bij had gezet... Juist omdat er denk toch wel wat mensen in deze branche actief zijn zoals bam bam (van hem wist ik het...)

maar goed. Ach dis gewoon een enquete. Niet synth gerelateerd nee maar dat hoeft niet. Algemene discussie overig... Past ie ook mooi in (al had ik em bij de enquetes gezet.). Tis gewoon voor de fun. Eens kijken wt andere mensen doen. Het valt me op dat er erg veel in de ICT bezig zijn hierzo...

Vroeger wilde ik altijd miljonair worden. Maar daar is geen opleiding voor. :)

Nu mag ik met computers spelen. Ook leuk. :)

Maar mixen, masteren, producen, sample CD's maken zou wel gaaf zijn als er nog wat mee te verdienen valt. :)
Ik weet in ieder geval wat je op dat gebied met computers kunt doen. Da's dan wel handig.

ik ben student Sound Design aan de HKU.
1 a 2 keer in de maand verdien ik wat bij samen met 2 vrienden, we zijn inmiddels al bijna landelijk bekende cabaretiers :okdan: (zei iemand Doosjeskikker?)

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik ben student Sound Design aan de HKU.
1 a 2 keer in de maand verdien ik wat bij samen met 2 vrienden, we zijn inmiddels al bijna landelijk bekende cabaretiers :okdan: (zei iemand Doosjeskikker?)

Heb ik daar ooit eens foto van gezien op dit bord??? Denk het wel???

Door de week zit ik op een piepklein studentenkamertje van 2,5 x 5 meter, in de hoop dat ik over een jaartje of 3 hier dokter voor m'n username mag zetten. Om de leefruimte op m'n kamertje op z'n tijd nog kleiner te maken door hem vol te stouwen met wat leuke apparatuur werk ik in het weekend in de verzorging op een psychogeriatrische afdeling (lekker woord, he) van een verpleeghuis.
Tot nu toe ben ik hier hoofdzakelijk ICTers tegen gekomen. Er zijn toch vast meer mensen in de zorg die muziek maken????

Hoewel ik met plezier MS patienten heb verzorgt had het ondernemerschap toch mijn voorkeur... Egoïstisch, ik weet het 8D

Ik ben Ingenieur (Ing.) in de Chemie. In de organische chemie om precies te zijn (de chemie die is gericht op medicijnen, oliën, geur-/smaak-/kleurstoffen, en deels met kunstoffen/polymeren en nog meer).
Ik werk in de research in een chemisch synthetisch laboratorium bij een bedrijf dat zich bezig houdt met het maken van (nog niet bestaande) chemische verbindingen die andere bedrijven (onze klanten, voornamelijk farmaceutische bedrijven) gebruiken voor de ontwikkeling van medicijnen (zij besteden werk uit aan ons, wij doen zelf verder geen onderzoek naar de werking van medicijnen, maar wel onderzoeken wel hoe we chemische verbindingen kunnen maken). Is echt heel erg leuk, lekker uitdagend!

Wat ik nog meer worden? Tja... misschien ooit nog wel eens fulltime muzikant, maar dat weet ik nog niet, ik heb nog geen flauw idee wat de toekomst gaat brengen. Eerst maar eens ervaring opdoen, aangezien ik net vorig jaar ben afgestudeerd. Muziek maken (alleen, en met band) is voor mij voorlopig een uit de hand gelopen hobby :)

Ben mijn serieuze carriere begonnen als geluidstechnicus na een Cum Laude afgesloten opleiding bij het NOB (Santbergen). Helaas mee moeten stoppen wegens gehoorproblemen (permanent...). Daarna maar de IT in gerold, technische hoek (reparatie hardware, beheer, windows & unix)

En nu binnen de IT "doorgestroomd" naar project management, wat mijn ex onlangs nog fijntjes de opmerking ontlokte:
"en nu ben je dus datgene wat je nooooit had willen worden". Achja, het kan verkeren.

Verder heb ik als hobby staatsloten kopen zonder positief financieel resultaat... :D

ik heb 10 jaar in de horeca gewerkt !damn wat was dat een k*t vak zeg.

nu zit ik al 2 jaar in de WAO

Maar ben nu weer aan het soliciteren.

vrijwilligerswerk wil ik ook wel doen hoor

Ik ben op zoek naar een baan die veel verdient , relaxete werk tijden , met 50 vakantie dagen, veel vrouwlijk schoon om mij heen, auto van de zaak, synth prive project :D en die 5 minuten van mijn huis vandaan is.

damn , ik heb alle pagina's die op startpagina staat al gehad , maar heb nog geen baan gevonden.

hoe zal dat nou komen ??? :confused:
zijn mijn eisen te hoog ??? :confused:
komt het door de economie ??? :confused:

mm..volgens mij hadden we deze thread al een keer gehad, inclusief salarissen ;)

maargoed, ben zelfstandig ondernemer...klein internet-technologie bedrijf dat vnl voor de grotere reclame- en communicatie-bureaus werkt..we doen de techniek achter (meestal grote) websites zodat ze dynamisch, onderhoudbaar etc.etc. zijn..dat betekent dus scripten, programmeren, db design, security, server maintenance etc...... leuk om te doen...eigen baas zijn is eigenlijk bijna de enige optie voor mij omdat ik poep-eigenwijs ben..... hoop de komende tijd wat meer in de audio-hardware markt te kunnen gaan doen..gewoon voor erbij..kijken waar het schip strandt...

veel mensen in de IT op dit forum heeft volgens mij meer te maken met het feit dat deze mensen vaak toegang tot het internet hebben.

Origineel geplaatst door supermingwoe
ik heb 10 jaar in de horeca gewerkt !damn wat was dat een k*t vak zeg.
Ik zit zelf in de horeca, ik werk in een hotel-restaurant als eerste medewerker bediening... wat vond je er niet leuk aan dan? Oh ja, en wat ik wil worden is iemand die z'n geld verdiend met het maken van muziek :)

Origineel geplaatst door olafmol
eigen baas zijn is eigenlijk bijna de enige optie voor mij omdat ik poep-eigenwijs ben.....

maar ik ben eigenwijzer... 8)

Ik werk bij KPN Telecom als operationeel verkoop binnen mederwerker.
Ik ben op mijn 18de gestopt met MBO activiteitenbegeleiding. Toen ben ik een half jaar postbode geweest, daarna ben ik een half jaar gaan werken als advertentieverkoper bij een uitgeverij.

Daarna bij KPN terechtgekomen, waar ik nu al (dankzij reorganisaties) 6 verschillende functies heb vervult. Maar omdat kpn een erg goede werkgever is en mij 50 vrije dagen geeft per jaar en een goed salaris, hoor je mij niet klagen.

Ik wil wel graag binnen nu en een jaar of 5 een baan in de muziek branche vinden, dat mag dan ook bij een fabrikant / maker van apparatuur zijn. Het maken van muziek wil ik niet full time doen als werk, alleen als ik mijn eigen muziek mag maken !

Advocaat.

Vroeger wilde ik de ICT in. Eenmaal op de opleiding HBO Informatiekunde ontdekte ik dat het analyseren van informatiestromen en deze in kaart brengen niet mijn hobby was. Privaatrecht, een randvak tijdens de HBO-propedeuse, was daarentegen wel leuk. Bovendien waren er in die opleiding 3 vrouwen op 50 mannen in het eerste jaar. Ook niet echt een aanrader... Bij rechten was de verdeling M/V 40:60 ongeveer... een aanlokkelijke gedachte dus. In het eerste semester heb ik vervolgens besloten de P te halen en daarna over te stappen op 'Rechtsgeleerdheid'. En ik heb er geen dag spijt van gehad. Het studentenleven was relaxed! :biertje: Ik denk er met weemoed aan terug en heel af en toe laat ik met oud huisgenoten oude tijden herleven (which means: veel bier! :biertje: )

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back