Wat zal volgens jullie de invloed van drank en drugs zijn geweest?...
In Duitsland leggen bestuurders van voertuigen nog wel eens een zweettest af. Als deze ook maar een beetje uitslaat, krijg je een superzware boete opgelegd. Het duurt 3 weken voordat de thc van een enkel jointje volledig door je lichaam is afgebroken. Als dagelijkse blower, zal ik nooit zelf autorijden in Duitsland.
Al met al vind ik het zeer knullig van zowel de organisatie, Duitse politie en degene van de gemeente die de vergunning heeft afgegeven. Dit verhaal zal een Europees staartje krijgen. Het Nederlandse OM gaat in ieder geval inzetten op een onderzoek naar hoe het heeft kunnen gebeuren. Waarschijnlijk dat door het voorval Europese richtlijnen worden geschreven.
Nogmaals ik blijf van mening dat ze totaal geen rekening hebben gehouden met:
A) Grote toeloop van bezoekers, het terrein was berekend voor 500.000 bezoekers
B) Er ontbrak een apart afgebakend pad voor het vertrekkend publiek. De enig plausible manier om opstoppingen te voorkomen
C) Er is door de organisatie/toezichthouders niet adequaat gehandeld, doordat men de aanvoer naar de tunnel niet heeft afgesloten maar het eind van de tunnel. Terwijl dit de afvoer was.
@Bikkel:
Met mn vergelijking wilde ik aangeven dat bij grote mensenmassa's altijd iets kan gebeuren en zover ik heb vernomen moest je wel door de tunnel om het terrein op te komen. Er was geen andere mogelijkheid dan de uitgestippelde route. Grote (ongecontroleerde) mensenmassa's een tunnel insturen is sowieso nooit slim.
Volgens mij is er ooit in Amsterdam een skeelertour geweest wat totaal is misgegaan. Hier moest men ook door een tunnel, een tunnel werkt altijd als een flessenhals. Door het holletje af de tunnel in ging het fout. Niet iedereen is een even goed beoefend rijder en de gevolgen waren 14 mensen met botbreuken. De hoeft er maar 1 te vallen en het geeft een domino effect.
Mijn laatste Franse semi-legaal Teknival was in 2005. Dit begon op een donderdagavond tot maandagmiddag 12u. en zonder toezicht van politie op het vliegveld/festivalterrein. Wel waren er een EHBO-posten en ambulances aanwezig. Het aantal bezoekers zal gevarieerd hebben van 80-100 duizend bezoekers. Dat jaar zijn er 2 doden gevallen; te weten een meisje van 24 welke in de auto in d'r slaap is gestikt in d'r braaksel en een man van 47. De beste man is dronken/waus in de bosjes gaan liggen, in slaap gevallen en is aan de gevolgen van een heftige allergiereactie op de processierupsenplaag gestikt/overleden.
@Mario
Die voetbalhooligansdoodskoppen zijn er imo genadig vanaf gekomen! Ze hebben maar 1 doel en dat is de openbare orde verstoren. Aangezien terroristen dit ook voor ogen hebben, had ik ze als een terroristische organisatie aangemerkt en ook zo vervolgd! Aangezien deze varkens voor het onderbuikgevoel bij evenementen zorgen, dienden ze op zo'n zwaar mogelijke manier vervolgd te worden. De zwaartse uitspraak is tot nu toe 1,5 jaar celstraf en een evenementenverbod tot 2012! Overal is door die varkenskoppen het deurbeleid en/of security rondom evenementen aangescherpt en voor veel organisaties zo goed als onbetaalbaar geworden, maar de wetgeving schoot op dit gebied weer eens flink tekort. Ipv de 400 tot 800 man welke vaak bij justitie al bekend zijn uit te sluiten, vaardigt onze incompetente burgervader met gemak een decreet uit waar de hele stad onder moet leiden. Een ander gevolg is het huidige zero-tolerancebeleid wat door de politie wordt gehanteerd. Op elke melding waar enigzins aggressie in spel is worden direct minimaal 6 politiebusjes ingezet. Imo worden de middelen op een verkeerde manier en tegen de verkeerde mensen ingezet en zal de afstand tussen gezagdragers en burgers verder toenemen cq enigzins verharden.
Als onze (zich zelf graag profilerend en zijn eigen straatje schoonvegende) burgervader nou het echt het beste met de stad voor heeft....Dan moet ie het voortouw nemen met het isoleren van de 400 tot 800 man overlastgevende vootbalhooligans. Rotterdam heeft toch een voorbeeldfunctie qua beleid... Ongetoetst beleid wordt hier nog wel eens toegepast... maar nu durft ie het niet
Edit:
Met 40.000 handtekeningen is het mogelijk om een bindend referendum te laten plaatsvinden. In Rotterdam wonen ongeveer 650.000 tot 700.000 personen.... Als onze incompetente burgervader met dit beleid doorgaat, overweeg ik om te starten met het verzamelen van de vereiste 40.000 handtekeningen.