Loveparade 2010 GAAT DOOR !!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou en?
er lijken veel mensen behoefte te hebben aan dance feesten
lijkt mij weinig mee mis
over de wansmaak van de massa kunnen we het best eens worden
maar laat die lui lekker naar een feessie gaan

Ah, daar gaat het mis bij mij. Totaal geen copieerdrang... eerder wangedrag.

Ik ga me vriendin dan maar effe het IKEA idee uut de kop meppen!

Misschien moet hier maar 'n slotje op... het gaat al lang niet mer over het onderwerp, en ook niet meer over het tragische gevolg ervan.

t lijkt mij dat t gros van de festivalgangers gewoon wat rond wil banjeren, sfeertje proeven, beetje losgaan.. ook op wat muziek her en der
tis gewoon entertainment, niks mis mee toch
zowiezo is er natuurlijk geen reet mis met strakke kontjes in korte rokjes
dat ik liever naar een intiem concert ga vind ik nog geen reden om het maar ok te vinden dat eoa bellenblazer dancefeesten wil afschaffen

zowiezo is er natuurlijk geen reet mis met strakke kontjes in korte rokjes
dat ik liever naar een intiem concert ga vind ik nog geen reden om het maar ok te vinden dat eoa bellenblazer dancefeesten wil afschaffen

met stip op nmmer 1 voor "opmerkingen van de dag", naar mijn mening !

Zoveel drugs heb ik er ook niet gezien, ik liep rond met 2 flessen cb in me tas beetje raar om het daar op af te rekenen, en ook kom ik genoeg op feesten waar wel drugs word gebruikt door mensen en ik zie zo goed als nooit problemen, waar ik wel problemen zie is op feesten waar flink drank geschonken wordt en de organisatie laat afweten en ook dat is een cliche, want vorige week heb ik 3 dagen op de zwarte cross gezeten en als er ergens veel drank geschonken word is het daar wel, en niets geen problemen dan zou je denken ja dat zijn toch alleen maar boeren, maar ik heb nog nooit zoveel diverse groepen mensen gezien op 1 festival als daar. Top organisatie dus.

Erg jammer hoe het gelopen is en nog meer jammer dat het nu afgeschaft word, zoals al veel andere mensen zeggen voetbal schaf je toch ook niet af na problemen, of een vliegtuig crash? Het had gewoon anders georganiseerd worden dat was me al duidelijk toen ik nog maar een half uur in de stad was, als ik van te voren had geweten dat de parade nu op een afgezet terrein was met plek voor een half miljoen man, dan waren wij niet eens gegaan omdat je weet dat er toch zoiezo al een man of 1 miljoen op afkomt. Ik heb zelf maar 1 wagen gezien en ook al waren we er een uur of 2 s'middags het feest terrein zelf zijn we nooit meer opgekomen. Buiten het terrein was het ook dikke chaos. Mensen die probeerden door de hekken te komen waar de stroming mensen juist naar huis liep. ME achtig volk erop af met knuppels etc.

Achteraf was ik blij dat we er nooit zijn ingekomen en ik heb van alles wat zich er binnen afspeelde niks mee gekregen. Ook meerdere malen aan politie agenten op paard gevraagt wat er aan de hand was maar die hielden de lippen stijf dicht.

Toen we het opgegeven hadden en op een terrasje in de stad zijn gaan zitten werd ik gebeld door familie die blijkbaar al een half uur heeft zitten proberen te bellen of alles goed was met ons omdat er al 10 doden waren gevallen, ik dacht eerst dat ze een grapje maakten, ik zag wel zo af en toe een ambulance maar met meer als een miljoen mensen leek me dat toen nog niet zo raar. Het lullige was nog dat me ouders heel tijd verschillende duitsers aan de lijn kregen die alleen dingen kon zeggen als, een momentje nog, wacht u even alstublieft. En omdat me ouders op de achtergrond ook een mensen massa hoorden, dachten ze dat er met ons ook wat gebeurt was. Maar blijkbaar gaan de duitsers zo om met een overbelast netwerk.
Toen we naar huis gingen werd de omvang echt duidelijk. We zijn zeker een 15 ambulances tegen gekomen, trauma helikopters die af en aan vlogen.

Al met al was het wel gezellig in de stad en ben ik zoals ik al zei blij dat wij er niets van hebben mee gekregen ook al is het misschien lullig zeggen.

yup, een excuus om andere dingen te doen, de muziek zelf is maar bijzaak...

Er kunnen weer fotootjes op hyves geplaatst worden, hoe "hot" ze zijn en welke party ze nu weer hebben bijgewoond. Over de doden niets meer dan goeds, maar "gelukkig hebben we de foto's nog". En uiteraard het beeldmateriaal van Youtube over "Hoe erg het wel niet was". Cool8)

Ik bespeur hier toch erg veel sneren (drugs, kuddegedrag, alcohol) naar de mensen die denken gewoon naar een groot evenement te gaan voor een gezellige dag uit. Tussen de regels door schrijven sommigen nog net niet dat het hun eigen schuld is :r
Ik ben van mening "ze hadden het kunnen weten" Vooral geen water meenemen, maar vooral veel bier en pillen. En dat met die hitte.
Neem nou die "onderkoeling" toen op dance valley. Logisch toch als je geen jas meeneemt! In Nederland wisselt de temperatuur nogal eens en kan het zomaar gaan regenen. Nee, het is altijd de schuld van de organisatie! het is een illusie dan men zich veilig waant, behoorlijk naïef. Gevaar schuilt in elke hoek. Als je nooit gaat autorijden, zul je niet snel een auto ongeluk krijgen.
Zelfde als die mensen pas met die caravans bij die wervelwind. Ze hadden beter in de auto kunnen schuilen. Vooral niet in een caravan die zo licht is als een houtje en onstabiel staat. Vooral geen tentstokken proberen vast te houden. Altijd berekend zijn op het onverwachtte, zonder neurotisch te worden.

en je moet dan ook niet met een ander meerijden nutuulk ;)

Nee dat ook niet. ALs het regent neem ik trouwens gas terug in de bochten. Doen jullie dat ook?

En het moet niet gekker worden "Er komt een onderzoek naar hoe die hoogvlieger vorige week kon verongelukken". Altijd weer die "waarom" vraag. Het gebeurt gewoon en hoort bij het leven. Degene die risico's neemt, moet ook de gevaren incalculeren.

het leven is vol met gevaren, uitdagingen etc.
tja als je je daar allemaal mentaal op wilt voorbereiden heb je wel een volle dagtaak denk ik.
natuurlijk is het niet "iemands eigen schuld" dat ie vertrapt is geworden of zo...
wel is het toch handig de aard van de uitdaging: "deelname aan een volksverhuizing", goed in te schatten

Je kan de Duitse regelgeving gelukkig niet vergelijken met de Nederlandse....ook het aantal dB's wat er in DE mag worden gedraait is vele malen harder dan hier in NL.

totale bullshit. de muziek stond helemaal niet hard tenminste niet waar ik was. ben jij wel eens naar zwartegross geweest dan piep(je oren)wel anders.

1,5 miljoen mensen uit hun dak is echt wel vet.... wat een energie als alles goed gaat!
Bedenk even het oranje museum plein, mensen hebben graag een leuke tijd met elkaar kennelijk. Als je niet van mensenmassa houd is het niks voor jou....

Het is jammer dat het terrein zich niet leende om te kunnen uitbreken oid. In Berlijn kan je alle kanten op

Er kunnen weer fotootjes op hyves geplaatst worden, hoe "hot" ze zijn en welke party ze nu weer hebben bijgewoond.
dit soort werk idd :D

ontdek1008.jpg

Domme vraag alert!

is die foto gefotosoept?

Hmja.. ff afwachten.. Er zijn vaak een berg 'spook verhalen' / meningen die gelijk als waar aangenomen worden..

'Eye of the beholder'..

Feit blijft natuurlijk de slachtoffers.. :( Gecondoleerd + sterkte voor de betrokkenen/familie/vrienden..

gelukkig kan het ook anders daar in duitsland.
dit festival was ook afgelopen weekend.
gelukkig blijft deze muziek stroming mer voor de echte liefhebbers en freaks
de maanden juli en augustus is er iedere week wel zo,n festival ergens daar
als ze dat ook ooit gaan verbieden is het hek van de dam

Ik vind het aantal bezoekers niet eens zo relevant.,Er werd blijkbaar iets "op slot" gezet aan de ene kant, terwijl er aan de andere kant mensen binnen bleven stromen. Te veel mensen; en er geen nooduitgangen zijn. Er kan altijd iemand in zo'n mensenmassa onwel worden of een hartaanval krijgen, ook daar hadden geen hulpdiensten op tijd bij kunnen zijn. Dat zoiets in nederland niet kan gebeuren vind ik echt onzin. Wat is hier de afgelopen jaren wel niet gebeurd: hercules, enschede, schipholbrand, koninginnedag, 4 mei herdenking (geen doden aldaar maar er waren slechts lage hekken en ruimte zat). Wat meen je als in zo'n tunnel een of andere idioot bom bom vlucht had geroepen, dan waren en wellicht nog meer doden te betreuren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back