Howard Jones, toch ook een synthheld...

Fantastische muziek, ooit begonnen als pianoleraar.
Veel hits gehad, hoor er jammer genoeg nooit meer iets van.
Als er een tijdmachine bestond, dan ga ik weer terug naar de ''eighties'', maar neem dan wel m'n spullen mee die ik nu bezit.
Had toen helaas nog geen geld om me dure synths te kunnen kopen ;)

Ik las eens een interview met hem waarin hij zei zo te balen van al die jonge meisjes die zich aan hem opdrongen. Het is ook nooit goed. Hij vond het zo jammer dat hen niet om de muziek ging want die ging toch heel diep. Daar zal -ie nu wel spijt van hebben!

Muzikaal wel OK maar ik heb altijd gevonden dattie niet kan zingen.

Toe joh, hij heeft zo'n "knijpstem". Ik vind hem een beetje op hetzelfde niveau staan als Pete Shelley (Buzzcocks) en Bernard Albrecht (New Order). Niet bepaald personen die ik als zanger zou kiezen.

Er zijn zoveel hits die hij heeft gehad, die van jou 6 trak zijn idd zeer goed, Hide and Seek vond ik wel één van de mindere nummers.
New Song, Like To Get To Know You Well, Life In One Day, No one is to blame, Look Mama mogen er ook wezen :okdan:
Vaste gear, Roland Jup-8, SCI pro one, Moog Prodigy (2x), MemoryMoog, DX7II, Juno-60, TR-808.
Over zijn stem valt veel te zeggen maar slecht is het zeker niet, iig beter dan de mijne ;)

Fantastische muziek, ooit begonnen als pianoleraar.
Ik dacht dat hij de melkboer was. (serieus)

Maar idd een synth-held van mij in de 80ies. Jongens heb ik zitten kwijlen op die hoes van één van z'n singles waar die voor mij onbereikbare Jupiter op stond. Zijn knijpstem (gewoon totaal foute zangtechniek eigenlijk) nam ik er bij maar het was wel zeer genant op een bepaald moment toen hij samen met Joe Cocker op het podium stond. Ouwe Joe zong de pannen van het dak en baby Howard stond te piepen als een geile muis.

Back