Dubstep?

Dubstep?

• Eg wel dick ende vet

Stemmen: 57 40,1%
  • Flikkah op met die zooi

Stemmen: 56 39,4%
  • Kweenie...

Stemmen: 29 20,4%

• Totaal aantal stemmers
    142
Wat is dit eigenlijk voor een onzin topic?
Je gaat toch niet een poll beginnen of mensen een muziekstroming wel of niet leuk vinden?
Dat noemen ze smaak en dat is voor ieder persoonlijk en ik vind inderdaad dat je daar niet over kan discussiëren.
Kijk, als je een dubstep topic wil dan is dat helemaal prima. Maar een poll???
Of moeten we nu van iedere muziekstroming een leuk/niet leuk/geen mening poll gaan maken en er dan honderden posts aan gaan wijden?

Ha, ik heb lekker niet gestemd 6 trak ;)
Maar kan sommige dubstep erg goed vinden. Maar ja, binnen de stroming zitten weer zoveel verschillende varianten dat ik geen eenduidig antwoord kan geven. Maar geldt dat niet voor alle stromingen in de muziek?...

Ach wat kan mij het schelen wat een ander ervan vindt!

Ik luister nu naar het album van Nero - Welcome Reality! Dit is het eerste dub-step albumwaar ik naar luister en ik vind het super vet! Misschien komt het omdat ik vroeger naar Aphex Twin, Prodigy, FSOL, Aphrodite etc. luisterde.

Muziek is een kwestie van smaak, en die verschillen gewoon!

hmmm, tja,dubstep...
Toen het net begon had ik zoiets van, hehe, eindelijk een paar mensen die weten wat een vette bass is.. en toen ging ik wachten.... wanneer gaan ze nou eens over op een verfrissend stuk? Iets snellers, of de andere geluiden net zo'n rauw randje mee gaan geven..maar nee..

Op zich komt het denk ik op neer waar elke stroming mee te maken heeft..
Hoe laat je ruimte voor alle andere geluiden om je belangrijkste publiekstrekker heen? En hoe blijf je binnen de 'stroming'?
Bij sommige stromingen maakt het weinig uit, gezien er maar een paar accenten binnen de geluiden-reeks zijn waar het allemaal om draait (een frans bauer of een aantal lekkere wijven/gasten in de popmuziek die een leuk meezingbaar deuntje ten gehore brengen, vette kicks voor tekno, vette bass voor dubstep etc etc). De oplossing is meestal gewoon: datgene waar het bij jou om draait, draai je helemaal naar voren en werk je uit, de rest laat je lekker simpel zodat het de aandacht niet afleidt (oftewel, je zorgt voor vette voorgrond met een saaie achtergrond). Tja, dat kan... helaas is die achtergrond vaak toch een stukkie belangrijker dan mensen denken.. Maar met een saaie achtergrond, haal je alleen maar je voorgrond naar beneden..hoe vet die ook klinkt..

Uiteindelijk, wat mij simpelweg algemeen tegen de borst stoot is: van wie moet ik in hemelsnaam binnen een stroming blijven?!? Flikker op met je stromingen! :D Ik ben gewoon bezig met geluiden en die geluiden vragen erom dat daarna andere geluiden ten gehoren komen en dat allemaal op een bepaald ritme. Ik zie wel aan het einde hoe anderen mijn muziek gaan indelen in 'een stroming' (je zal trouwens wel enkel een hele rare, vragende, onbegrijpende kop van mij terug kunnen verwachten..)

oja, ps, dit is allemaal bullshit, behalve de laatste alinea.... heb niet kunnen slapen en zit hier te trippen van de buik-griep (zoiets ofzo, of de net gekochte kip was al bedorven...of mijn biologische ritme is naar de getver van de nieuwjaars-tekno...)

Je kunt het van alles noemen, maar je gaat daarmee dan voorbij aan wat dubstep in essentie is: een unieke kruisbestuiving van allerlei stijlen muziek.

Nergens komen dance, hiphop, pop, jazz, reggae, rock, techno etc. zo samen als bij dubstep. Wat mij betreft is het één van de meest interessante ontwikkelingen van de afgelopen jaren, en het is niet voor niets dat zowel Candy Dulfer als Korn elementen ervan in hun muziek kunnen verwerken. Als je dat niet doorhebt omdat je je slechts kunt focussen op één aspect van de muziek, dan mis je wel wat denk ik.

Ga toch weg man, probeer je dubstep nu salonfalig te maken? Kruisbestuiving? LOL dubstep is niets meer en minder dan een vervolg op de grime en d&b scene uit engeland, je kan het wel mooi proberen te maken door aan te komen met candy dulfer maar dubstep is gewoon harde bonkende beats en scheurende basslines. De rest is voor homo's.

1746166_460s.jpg

Back