Dubstep?

Dubstep?

• Eg wel dick ende vet

Stemmen: 57 40,1%
  • Flikkah op met die zooi

Stemmen: 56 39,4%
  • Kweenie...

Stemmen: 29 20,4%

• Totaal aantal stemmers
    142
Met goed geluid over een dik PA kan ik wel van de sound genieten. Nou zitten er wel wat gedrochten tussen die dubstep nummers, sommige zijn best okee. Kan het iig beter hebben dan die zogenaamde sfeer muziek als noise en drones. Dat naar mijn idee vaak uit muziekale unkunde wordt gemaakt.:D

Ik luister e ging best veel naar dubstep feestjes maar dit is gewoon dikke onzin. Merendeel van die dubstep gasten kijken het truukje af op een youtube filmpje. De zoveelste lfo op een bass programmeren vind ik minder muzikaal dan hele middagen electronische verbindingen leggen op een modulair systeem.

Ik vind het typisch een opmerking van iemand die weinig kaas heeft gegeten van modulaire synthese.

Van Sktillex heb ik 1 album (Bangarang) vaam verder hoeft dubstep niet voor mij.
Dit album vind ik al hard zat. :walker:

Vernieuwing begint met het afdoen van je oogkleppen!

blinkers1-300x300.jpg

Spieken ook.. :D

in me vrienden groepje hebben we een aantal namen voor dubstep

flutstep
K*tstep
dubdrep

Dubstep word steeds slechter, over een jaar of 5 zijn de mensen die dubstep leuk vinden het ook wel weer vergeten hoop ik tenzij ze geen gevoel voor muziek hebben, ik vond de eerste cd van Benga wel geinig maar wat ik nu hoor is gillende bassen en weinig tot zo min mogelijk structuur, zo kan ik het ook! geen kunst aan, en elke dubstep producer probeert een andere producer weer te over treffen met nog meer gesnauw aan samples (in hun opinie hoe gekker hoe beter) maar ik vind het tegenwoordig een wedstrijd kut herrie maken. Jammer dat het zich zo voort plant.

Het woordje "dub" in dubstep heeft erg totaal geen verband meer mee tegenwoordig met het gegil aan bassen wat er nu in voort komt.

Dubstep word steeds slechter, over een jaar of 5 zijn de mensen die dubstep leuk vinden het ook wel weer vergeten hoop ik tenzij ze geen gevoel voor muziek hebben, ik vond de eerste cd van Benga wel geinig maar wat ik nu hoor is gillende bassen en weinig tot zo min mogelijk structuur, zo kan ik het ook! geen kunst aan, en elke dubstep producer probeert een andere producer weer te over treffen met nog meer gesnauw aan samples (in hun opinie hoe gekker hoe beter) maar ik vind het tegenwoordig een wedstrijd kut herrie maken. Jammer dat het zich zo voort plant.

Het woordje "dub" in dubstep heeft erg totaal geen verband meer mee tegenwoordig met het gegil aan bassen wat er nu in voort komt.

Slechter dan jumpstyle of hardcore of jungle en alle aanverwanten kan het mijns inziens niet worden. Dus het valt allemaal wel mee. Wat heeft iedereen toch tegen dubstep...... Er is veel ergere zooi/teringherrie, die sommigen ook muziek noemen. Dus waar gaat dit over......:?

Slechter dan jumpstyle of hardcore of jungle en alle aanverwanten kan het mijns inziens niet worden. Dus het valt allemaal wel mee. Wat heeft iedereen toch tegen dubstep...... Er is veel ergere zooi/teringherrie, die sommigen ook muziek noemen. Dus waar gaat dit over......:?

Goh zeg. Die stromen was ik alweer vergeten. En inderdaad jumpstyle heeft het (gelukkig) niet lang volgehouden. Hardcore op zich bestaat toch niet meer? Dat is nu o.a. toch hardstyle e.d.? Tot op zekere hoogte vond ik Jungle soms nog wel leuk. :mega:

Ik vind het onrustbarend dat oude mensen die de muziekscene niet volgen meer openstaan voor dubstep dan de 'moderne' forummers hier. Ik snap écht het gekap op dat genre totaal niet.
In elk genre zijn er 'uitwassen' die misschien op het belachelijke af zijn, maar moeten we daarmee echt altijd een heel genre afbreken ? Ik vond gabber een redelijk belachelijke uitwas van techno, maar ik vond dit nooit een reden om house/techno als geheel af te kraken.
99 % hier vereenzelvigt Dubstep met Skrillex terwijl er in het genre stilaan al zovéél subgenres zijn dat iedereen zn gading kan vinden

Van Sktillex heb ik 1 album (Bangarang) vaam verder hoeft dubstep niet voor mij.
Dit album vind ik al hard zat. :walker:

Ga gerust wat dubstep van 10 jaar geleden opspitten, had niks te maken met wat jij nu aanhaalt als 'het' voorbeeld van dubstep.
Een beetje als 'ik heb de plaat van POING gekocht en voor mij hoeft geen house/techno meer'

Goh zeg. Die stromen was ik alweer vergeten. En inderdaad jumpstyle heeft het (gelukkig) niet lang volgehouden. Hardcore op zich bestaat toch niet meer? Dat is nu o.a. toch hardstyle e.d.? Tot op zekere hoogte vond ik Jungle soms nog wel leuk. :mega:
kijkt aan :okdan:
Ik vind het onrustbarend dat oude mensen die de muziekscene niet volgen meer openstaan voor dubstep dan de 'moderne' forummers hier.
en dat zijn dan ook DE doorsnee ouderen zeker :P

Hoezo hardcore bestaat niet meer??????

Even niet om het één of ander, maar een paar weken geleden was er nog een puur hardcore festival waar tegen de 30.000 mensen op afkwamen. Een ander groot feest in de brabant hallen trekt ook per keer 25.000 bezoekers. Of de hardcore evengoed is als toen laat ik in het midden. Wordt mij te poppy allemaal en ben meer van het rauwere werk.

but well......

OT: Ik vind dubstep heerlijk, vind het lieve underground hiphop achtige met zich meebrengen als je naar zo een party toe gaat. alleen dan nu met meer alternativelingen. Als je bijvoorbeeld broken note luistert, dat is kwaliteit dubstep, in mijn ogen. Wat bv skrillex maakt vind ik even grappig, maar dan heb ik het wel gehad. (net zoals hardcore, het wordt te poppy, maar goed, hij moet ook geld verdienden)

Een echte dubstep liefhebber zoekt het verhaal erin, de duistere meeslepende sounds en het vertagende door de sub's en de snares.
Heerlijk om met een biertje op te luisteren en te genieten.

Ik heb het gewoon niet zo met dubstep, jammer dat het zo snoei hard is geworden, komt misschien ook door mijn leeftijd hoor ;) ik geef meer om melodieuze muziek als snoeiharde falende slijptol muziek :D

Het begon leuk maar eindigt nergens is mijn mening. Nja wat er wel meer mensen zeggen. Ieder zijn meug, toch??? Jaaaaaah:D

Ik heb het gewoon niet zo met dubstep, jammer dat het zo snoei hard is geworden, komt misschien ook door mijn leeftijd hoor ;) ik geef meer om melodieuze muziek als snoeiharde falende slijptol muziek :D

Het begon leuk maar eindigt nergens is mijn mening. Nja wat er wel meer mensen zeggen. Ieder zijn meug, toch??? Jaaaaaah:D

Tuurlijk! Ieder zijn smaak, en in elk genre heb je betere en slechtere.
Maar er is nu alleen een topic over wat we vinden van Dubstep. En het lijkt door de meningen hier alsof dat de allerslechtste muziekstijl is die ooit langs is gekomen. Ligt er natuurlijk mede aan omdat er geen topics zijn over andere stijlen, en omdat vele 'wannabe producers' meeliften op wat op een bepaald moment succesvol is. En er zijn hier vele liefhebbers van de ene stijl, en minder van de andere.
Maar nu lijkt het dus net of Dubstep heel slecht zou zijn, en al het andere op de wereld beter dan dat. En da's wat cru gezegd vind ik.

Maar goed, ik ken weinig Dubstep. Enkel Skrillex en degenen die meededen op de dubstep crossover style CD van Korn. En dat is een hele geslaagde combinatie geworden vind ik zelf, metal met dubstep.
En van Skrillex heb ik ook alleen Bangarang. Leren kennen door mijn dochter van toen 14. Een week nadat ik concertkaartjes voor haar (en mezelf) had gekocht voor Skrillex won hij 3 Grammys. Echt grote bagger ben je dan toch echt niet. Ik schreef al eerder, er is volgens mij ook een flinke portie jalouzie in het spel hier........:D

wat de supersaw is voor trance is de formant bass voor dubstep.

Back