teluur
Te|
maar burials eerste is ook inmiddels wel x jaar oud, net zoals het debuut van vex'd (2005) bijvoorbeeldDit is bijvoorbeeld naar mijn mening wel heeel tof
http://youtu.be/ul5FXfD9cEg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
maar burials eerste is ook inmiddels wel x jaar oud, net zoals het debuut van vex'd (2005) bijvoorbeeldDit is bijvoorbeeld naar mijn mening wel heeel tof
En tokkies mogen ook naar muziek luisteren.
menigeen hier is denk gewoon jaloers op wat de toppers bereikt hebben met hun carrière.
Zij verdienen wel hun brood met muziek maken terwijl de meesten hier gewoon zolderkamer artiesten zijn.
( gaat alvast brandhout halen voor t vuurtje dat ie aangestoken heeft )![]()

Ja, en als je vandaag de dag dubstep zegt of naar zo'n feestje gaat is het vaak meer deze stijl:
http://www.youtube.com/watch?v=IVDPQsINWuk&annotation_id=annotation_821403&feature=iv
..en dat vind ik niks.
Die van Burial is zeker een stuk beter.. en zo zijn er nog wel meer die niet zo'n bass on speed hebben..

Ja die ''feestjes Dubstep'' is echt om te huilen.. Ik kom zelf nog uit die 2005 scene toen het allemaal nog nieuw en eigenlijk compleet anders was..
Dubstep was rustig. Ingredienten waren wat pads, wat drums, piepjes en subs.. Af en toe een verdwaalde vocal stab.
Een beetje minimalistische aanpak had het toen nog..
Tegenwoordig lijkt het wel het tegenovergestelde.. Het is allemaal keihard overdreven, geen enkele sub meer, zowat alleen maar midrange bass met dezelfde formule steeds.. Die relaxte spacey vibe is er helemaal af. Het is nu gewoon beuken geworden..
Van IDM naar hersenloos..
Ik vind het heel erg zonde.

ik had t nergens over onderontwikkeld
jij hebt t over dat mensen steeds dommer worden
ik vind t vooral dom als je door je lullebekkerij je ogen dicht houdt voor nieuwe mooie dingen
alles is in ontwikkeling, altijd
behalve een paar sf-gassies

Wel, wat ik van deze discussie geleerd heb is dat voor een genre dat zogezegd allemaal hetzelfde klinkt er wel zeer veel subgenres zijn. En als ik eens zonder enige kennis van zaken naar dit alles luister (en gelukkig moet ik op mijn leeftijd niet meer naar clubs of feestjes) blijkt er toch erg veel verschillende muziek onder de noemer "dubstep" geplaatst worden.

Toch grappig dat iedereen er wat anders in hoort, downtempo 80s nummer is nieuw voor mij.![]()

PabloDeMode schreef:gewoon pop... een variatie van de trance muziek

Tegenwoordig lijkt het wel het tegenovergestelde.. Het is allemaal keihard overdreven, geen enkele sub meer, zowat alleen maar midrange bass met dezelfde formule steeds.. Die relaxte spacey vibe is er helemaal af. Het is nu gewoon beuken geworden..
Van IDM naar hersenloos..
Ik vind het heel erg zonde.