Dubstep?

Dubstep?

• Eg wel dick ende vet

Stemmen: 57 40,1%
  • Flikkah op met die zooi

Stemmen: 56 39,4%
  • Kweenie...

Stemmen: 29 20,4%

• Totaal aantal stemmers
    142
En tokkies mogen ook naar muziek luisteren.

menigeen hier is denk gewoon jaloers op wat de toppers bereikt hebben met hun carrière.
Zij verdienen wel hun brood met muziek maken terwijl de meesten hier gewoon zolderkamer artiesten zijn.

( gaat alvast brandhout halen voor t vuurtje dat ie aangestoken heeft ):walker:

Oja super jaloers haha, been there didn't like it so I've done that....

Ik heb eerder medelijden met gasten die hun brood moeten verdienen met het vermaken van een dronken massa ongewassen mensen/pubers die ook keer op keer met elkaar op de vuist gaan, oh oh wat ben ik jaloers op "echte artiesten" :)

Ja, en als je vandaag de dag dubstep zegt of naar zo'n feestje gaat is het vaak meer deze stijl:

..en dat vind ik niks.

Die van Burial is zeker een stuk beter.. en zo zijn er nog wel meer die niet zo'n bass on speed hebben..

Ja die ''feestjes Dubstep'' is echt om te huilen.. Ik kom zelf nog uit die 2005 scene toen het allemaal nog nieuw en eigenlijk compleet anders was..
Dubstep was rustig. Ingredienten waren wat pads, wat drums, piepjes en subs.. Af en toe een verdwaalde vocal stab.
Een beetje minimalistische aanpak had het toen nog..

Tegenwoordig lijkt het wel het tegenovergestelde.. Het is allemaal keihard overdreven, geen enkele sub meer, zowat alleen maar midrange bass met dezelfde formule steeds.. Die relaxte spacey vibe is er helemaal af. Het is nu gewoon beuken geworden..
Van IDM naar hersenloos..

Ik vind het heel erg zonde.

Ja die ''feestjes Dubstep'' is echt om te huilen.. Ik kom zelf nog uit die 2005 scene toen het allemaal nog nieuw en eigenlijk compleet anders was..
Dubstep was rustig. Ingredienten waren wat pads, wat drums, piepjes en subs.. Af en toe een verdwaalde vocal stab.
Een beetje minimalistische aanpak had het toen nog..

Tegenwoordig lijkt het wel het tegenovergestelde.. Het is allemaal keihard overdreven, geen enkele sub meer, zowat alleen maar midrange bass met dezelfde formule steeds.. Die relaxte spacey vibe is er helemaal af. Het is nu gewoon beuken geworden..

Ach, zodra het ontdekt wordt bij het grote of een groter publiek wordt een genre altijd helemaal verkracht, kijk maar naar trance of house dat was vroeger leuk totdat "bekende artiesten" ermee aan de haal gingen. Dat heb je te danken aan de geldende consumptie maatschappij, nothing is sacred anymore...

Hier in Haarlem wordt het veel gedraaid en een vriend van me beweegt zich veel in die scene. Dat wil zeggen dat hij op van die feestjes draait hier en op Ruigoord enzo. Tja, via hem ken ik dat spul dan ook. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er een gruwelijke hekel aan heb. Ergens klinkt het vreselijk kinderachtig met al die kermisgeluiden en het gaat veel te traag om lekker op te dansen, maar is weer te opgefokt om op te relaxen. Ik kan er echt niets mee.

als je al de misvatting hebt dat vroeger alles beter was en je je alleen de goede dingen wil herinneren, zit je ook nog s met een probleem
je ken niet terug he
alles is in ontwikkeling, altijd
behalve een paar sf-gassies :D
jouw vroeger kwam ook weer na iemand anders zn vroeger
hou je ogen s open en zie waar mogelijkheden liggen ipv de deur dichtgooien en blind door de wereld mopperen met je lullebek

Waarom doe jij het ons niet even voor fjoesz? Ipv op "ons" te mopperen met je "lullebek", kan je die paar onderontwikkelde SF-gassies mischien wel eens even laten zien hoe het dan wel moet en wat de "mogelijkheden" zijn?

Waar mensen klagen over "vroeger" klaag jij weer over die mensen, pot verwijt de ketel.

ik had t nergens over onderontwikkeld
jij hebt t over dat mensen steeds dommer worden
ik vind t vooral dom als je door je lullebekkerij je ogen dicht houdt voor nieuwe mooie dingen

ik had t nergens over onderontwikkeld
jij hebt t over dat mensen steeds dommer worden
ik vind t vooral dom als je door je lullebekkerij je ogen dicht houdt voor nieuwe mooie dingen

Oh is dat zo ?

alles is in ontwikkeling, altijd
behalve een paar sf-gassies

Voorderest heb je wel gelijk hoor, het is zonde om alsmaar klagend door het leven te gaan en daardoor al het moois te missen, feit is echter wel, dat dubstep gewoon niet leuk (meer) is. Mischien moeten we maar "doorlopen en doen alsof er niets gebeurd is" ;)

Van hardcore/gabber naar ''Daar is Gabbertje'' is ook een ontwikkeling..
Ontwikkeling is niet perse goed dus haha8o)

Voor de rest ben ik het ermee eens dat ontwikkeling wel goed is. Ik sta zelf heel erg open voor nieuwe stromingen en hou ervan om nieuwe muziek te ontdekken..
Zonder ontwikkeling zou de oude dubstep er ook nooit zijn geweest, maar ik bedoelde gewoon dat ik die Ragbeukstep niet leuk vind. Dat was gewoon een mening.

Ik hou echt heel erg van Dubstep maar niet die uitgemolken standaard herrie wobbles die je bij artiesten als Doctor P en Borgore hoort..:r
Ik vind het jammer dat juist die sound nu is waar dubstep in de mainstream onder bekend staat:(

Gelukkig zijn er nog producers die de oude sound nog maken!

Laatst gewijzigd:
Wel, wat ik van deze discussie geleerd heb is dat voor een genre dat zogezegd allemaal hetzelfde klinkt er wel zeer veel subgenres zijn. En als ik eens zonder enige kennis van zaken naar dit alles luister (en gelukkig moet ik op mijn leeftijd niet meer naar clubs of feestjes) blijkt er toch erg veel verschillende muziek onder de noemer "dubstep" geplaatst worden. Maar nu ik hoor dat James Blake ook al dubstep is ben ik toch blij met anti stem - ik heb me aan geen een nummer dit jaar meer geërgered dan dat gezeur van limit to your love. Joris

Wel, wat ik van deze discussie geleerd heb is dat voor een genre dat zogezegd allemaal hetzelfde klinkt er wel zeer veel subgenres zijn. En als ik eens zonder enige kennis van zaken naar dit alles luister (en gelukkig moet ik op mijn leeftijd niet meer naar clubs of feestjes) blijkt er toch erg veel verschillende muziek onder de noemer "dubstep" geplaatst worden.

Goed punt. Toevallig had ik gisteren die gedachte ook. Dan is dubstep "geen" genre opzich, maar een "state of mind" of "tijdperk".

Wat mij betreft is dubstep gewoon een 80's downtempo lied met electronische geluiden, alleen de "wobble" bassen maken dit wat onrustig en vrij onangenaam om naar te beluisteren.

Ik had toch positief gestemd: er zijn goede nummers binnen het dubstep "state of mind" (ik noem het zelf "geen" genre dan maar een tempo-variatie binnen de trance muziek, zoals ooit het D'n'B was) :)

Toch grappig dat iedereen er wat anders in hoort, downtempo 80s nummer is nieuw voor mij. :D

Doe maar zelf een experimentje... Een 80's ballad met dubstep ritmes erbij. Natuurlijk krijg je wel een geschikte nummer voor het K thread maar toch... :D

Nee, even serieus, er is toch een conceptuele verwarring over dubstep. Voor mij, is dit een "state of mind", "tijdperk", "sign of the times", maar geen genre. Is gewoon pop een min of meer een variatie van de trance muziek. Om commerciëler te maken noem men dit "dubstep"; zo horen popmassacultuurconsumenten erbij (ik hou van "neologisme" lol). Die mensen binnen een paar jaar weten niets meer van dit.

De enige oplossing is om met zn alle in een klap te stoppen met het maken van muziek, dan kunnen de "hipsters" ook niets meer verkrachten.

Er is een soort patroon, zodra iets komt bovendrijven in de "mainstream" vanuit de gekrochten van de "underground scene" gaan hippe mannetjes met het iq van een baviaan er meteen mee aan de haal (lees: buttons bashen om samples en loops te triggeren in ableton) om het vervolgens te misbruiken om zo "zelf" hogerop (haha waar op eigenlijk??) te komen.

Ik stel voor om ze gewoon niet meer te "voeden", dan houd het wel op met al die ellendige kut muziek van vandaag de dag, of het wordt tot in het oneindige herhaald op de radio waardoor iedereen zo gek wordt dat er een grote collectieve zelfmoord plaatsvindt

Laatst gewijzigd:

Op zich wel interessant om te zien dat met dubstep PRECIES hetzelfde gebeurt als met D&B zeg 10 jaar geleden. Ik hoorde ook net wat 'commerciele' dubstep met vocals en shit.

Het grootste probleem met dubstep vind ik niet eens de muziek zelf, maar de dj's die met crappy mp3's over nog crappier PA's afspelen. schel, scheller, schellst. Echt, die shit doet pijn aan je oren.

Over een goede PA met vinyl zou het vast wel beter zijn, maar die mp3 dj's hebben voor mij bij voorbaat het genre tot prullenbak verwezen.

het is gewoon ook de techniek

vroeger moest je moeite doen om (electronische) muziek te kunnen maken, tegenwoordig kan je alles met de PC en wat (goedkope) software doen in principe

Back