Arturia MiniBrute analog synthesizer

ik hou wel van een aantal kleine "one trick ponys" en wees eerlijk hoeveel NIEUWs kan je nu eigenlijk nog in een analoge bak stoppen, daarnaast ik het crisis dus 500 euro bakjes zullen het misschien wel beter doen dan 5000 EURO bakken

Dit is een beetje het CS01, een beetje Bass-Station KB, een beetje SH101 - en dat in een nieuw jasje.
Ik krijg er een heel erg hebbe-hebbe-hebbe gevoel van. Er komt zoveel leuks (klein analoog etc.) uit deze tijd.....

Ik voorspel dat ze als warme broodjes zullen gaan....hoop dat de Japanse bouwers een beetje opletten en we van RoYaOrg óók weer 's dit soort leuke dingen gaan zien.

Ben ik de enige die tevergeefs naar de oscillator octave switch en tune knoppen zoekt?
Kan je de oscillators niet t.o.v. elkaar verstemmen dan? (bijv. 5en). Ik hoop dat ik erover heen kijk want 3 oscillators die allemaal verplicht in dezelfde pitch spelen is toch een beetje zonde van het potentieel...

(ja, ik heb gezien dat er een keyboard transpose op zit, da's toch net wat anders)

Er zit maar 1 vco in dacht ik.

En ik wil ipv het keyboard een uitgebreide 3x 8 step sequencer

hij hij heeft 1 vco en en nog een sub osc. de sub osc heeft volgens mij een octave switch met twee standen. je hebt geen detune of semitones enz (voor zover ik weet).

wat ik wel raar vind is: Hij is 100% analoog signal path ! Maar de lfo's en arpeggiator zijn digitaal...

hmmm

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T2sfz8KFuiY

hij hij heeft 1 vco en en nog een sub osc. de sub osc heeft volgens mij een octave switch met twee standen. je hebt geen detune of semitones enz (voor zover ik weet).

wat ik wel raar vindt is: Hij is 100% analoog signal path ! Maar de lfo's en arpeggiator zijn digitaal...

hmmm

Dat hebben veel nieuwe analoge synths tegenwoordig. Alle audio analoog, modulatie digitaal. Scheelt in de centen, en maakt voor het geluid niet uit. Alleen uber-puristen zullen zeggen dat een analoge envelope of LFO echt een stuk warmer klinkt...

Vette synth verder, 2012 is het jaar van de analoog monofoontjes!

Gaaf ding!

Jammer dat je je sounds niet op kan slaan.. Moet ik nu elke keer als ik een bepaalde gave sound heb gemaakt die handmatig opnieuw in gaan stellen??? Da's toch niet handig?

Op basis van de filmpjes vind ik 'm tot nu toe niet echt lekker klinken (scheurbakkie). Ook jammer dat hij geen presetgeheugen/librarian heeft. Als ik zou moeten kiezen neig ik op dit moment meer naar de Moog Minitaur.

doe mij i.d.d. ook maar lekker sticky moog na al dat VA/VSTi geweld van de afgelopen jaren

Wat een gaaf bakkie!

digitale control? boeiend... control signaal maakt (in dit geval) geen geluid.

Geen patches? heeft de analoog-freaks er nooit van weerhouden lijkt me, de minimoog heeft ook geen patches.. maar links laten liggen dan?? :P Maak anders een patch-sheet > opgelost

Hoe meer mensen zo'n bakje kopen, des te meer de kans dat ze hierna met een grotere/betere/heftige synth komen..

Hahaha, die gast zegt VCO = Vintage Controled Oscilator!..

Ik heb sinds twee dagen een miniKORG 700 en het werd me weer duidelijk dat verreweg het meest belangrijke van een synth de klank is. Deze heeft mij nog niet kunnen bekoren bij de Brute, toegegeven heb ik hem ook nog niet goed kunnen horen.
Maar een VCO, VCF, VCA synth voor 500 euro vind ik een goede stap in de richting. (Nu maar wachten tot KORG de PS-3100 weer op de markt brengt...)

ach dit ding is zo simpel, patches zijn echt niet nodig....

Net zoals een juno60 bv...

Als ik synths aan het programmeren ben dan ben ik meestal geen tracks aan het maken. Die klanken worden opgeslagen en pas later gebruikt in tracks (na wat tweaks). Zelf op een simpele synth (bijvoorbeeld de Juno-106) kun je al zoveel klanken maken dat het zonde is als je ze niet op zou kunnen slaan. Eerst maar eens de MIDI implementaie afwachten van deze synth.

Dit ding is om op en mee te spelen......tweaken en freaken.

De knoppen zijn volledig analoge potmetrs, via midi NIET aan te sturen, zij een van de arturia mensen.

Denk sh101, kawai 100f, Moog rogue etc......maar dan nieuwer en uitgebreider.

Is toch wel verdomd handig (lijkt mij, mijn Juno heeft het niet :) ) als je hem in producties wil gebruiken. Met sysex bijvoorbeeld en een mooie editor? Dat moet toch lukken bij Arturia...

+1

Het woordje 'preset' heeft natuurlijk een negatieve bijklank hier, laten we het usergeheugen noemen dan...;)

Back