Wat is jouw leeftijd?

Wat is jouw leeftijd?

• <15 jaar

Stemmen: 6 4,4%
  • 15 <20 jaar

Stemmen: 4 3,0%
  • 20 < 25 jaar

Stemmen: 12 8,9%
  • 25 < 30 jaar

Stemmen: 19 14,1%
  • 30 < 40 jaar

Stemmen: 47 34,8%
  • 40 < 45 jaar

Stemmen: 25 18,5%
  • 45 < 50 jaar

Stemmen: 9 6,7%
  • 50 < 55 jaar

Stemmen: 2 1,5%
  • 55 < 60 jaar

Stemmen: 5 3,7%
  • 60 < 65 jaar

Stemmen: 3 2,2%
  • 65+

Stemmen: 3 2,2%

• Totaal aantal stemmers
    135
Ik vind het niet heel vreemd dat er zo weinig jongeren op synthforum zitten. De stijl waar ze mee opgroeien en die ze vervolgens proberen te maken wordt door 80% van synthforum uitgekotst.

Die zitten allemaal op het blablastyle forum in threads zoals "welke vst's heb jij allemaal gedownload?" net zoals tien jaar geleden

Ik vind het niet heel vreemd dat er zo weinig jongeren op synthforum zitten. De stijl waar ze mee opgroeien en die ze vervolgens proberen te maken wordt door 80% van synthforum uitgekotst.

Leg is uit? Wat voor stijl bedoel je dan? Dubstep/hardstyle? Verder gaat het hier toch m.n. om synths en studio dingen, dus zolang iemand de jusite vragen stelt en daarmee ook een beetje inzet toont krijgt hij meer dan genoeg antwoord op zijn vragen. En dat geldt trouwens voor jong EN oud.

edit, en idd, forums zijn een beetje achterhaald, maar dat SF nog levendig is zegt op zich ook wel wat over de community

Veel jongeren onder de 25?
"Hebben die dan geld bij d'r?", zoals de ouwe Nico Servaas dat zo mooi kon zeggen, in de jaren 60 van de vorige eeuw.
Eerst wat geld verdienen, dan een gezinnetje met een hobby erbij en wanneer je tegen de 50 bent moeten de kinderen gaan studeren, dus 'dag!' hobby...

Een tijdje geleden nog gedacht om met oude vrienden (60-70) weer een groepje te formeren: : "Chiastic Electric" leek ons een goede naam! :D

Wout

Ik denk inderdaad dat veel jongeren te weinig geld hebben om echt actief met 'gear' bezig te zijn. Ik had dat in ieder geval niet, vandaar dat ik jaaaaaaren met mijn JV-30 heb gedaan :P

Of misschien hebben ze het synthforum gewoon nog niet ontdekt!

Ik denk inderdaad dat veel jongeren te weinig geld hebben om echt actief met 'gear' bezig te zijn. Ik had dat in ieder geval niet, vandaar dat ik jaaaaaaren met mijn JV-30 heb gedaan :P

Of misschien hebben ze het synthforum gewoon nog niet ontdekt!

True story..
Synths zijn schandalig duur.. De oude bakken dan toch.
Mijn geld gaat de laatste 3 jaar alleen naar muziek en eigenlijk is mijn collectie nog altijd heel klein. (Zelfs met geld van verschillende vakantiejobs)
Ik kijk nu al uit naar een vaste job later.. :P

True story..
Synths zijn schandalig duur.. De oude bakken dan toch.
Mijn geld gaat de laatste 3 jaar alleen naar muziek en eigenlijk is mijn collectie nog altijd heel klein. (Zelfs met geld van verschillende vakantiejobs)
Ik kijk nu al uit naar een vaste job later.. :P

huh? jongeren zijn nu rijker dan jongeren ooit geweest zijn. Lijkt me dan meer een kwestie van prioriteiten. Afgezien nog van het feit dat je met software tegenwoordig al klaar kan zijn en dat dat met een paar muisklikken binnen te halen is.
Wat dan overblijft eventueel is een controllertje/toetsen...

Was het niet de bedoeling om over de leeftijdsgroepen te spreken? De discussie geld-gear moet ergens anders naartoe en dat is niet leeftijdsverbonden.

Ik ben op weg naar de 40 en heb geen bak hardware behalve mijn lieve mac en een masterkeyboard, de rest doe ik het in de box. In min of meer 2 jaar de tijd heb ik een globale kennis over hardware/vintage synths verzameld. Als ik het prioritair zou bekijken, voor de muziek wat ik doe, oude bakken kopen gaat in tegenstrijd met mijn inkomen/andere prioriteiten. Voorheen, loops plakken (4 jaar geleden).

Duuuusssss.... :)

Was het niet de bedoeling om over de leeftijdsgroepen te spreken? De discussie geld-gear moet ergens anders naartoe en dat is niet leeftijdsverbonden.

Het is enigsinds wel relevant, want als jongeren minder geld voor gear hebben, en het hier m.n. om gear gaat is het dus logisch dat SF minder relevant is voor jongeren. Zie hier de link met dit topic :)

Het is enigsinds wel relevant, want als jongeren minder geld voor gear hebben, en het hier m.n. om gear gaat is het dus logisch dat SF minder relevant is voor jongeren. Zie hier de link met dit topic :)

Als jonge Drag Queens geen geld voor make up en pruik hebben dan de oudere dames dan hebben ze toch een probleem ja ze kunnen geen drag queens worden... jammer :D

Ach ja ik ben off-topic gegaan zorry! :luv:

lachen weer

ik vind het best een goed idee - leuk om een beetje indruk te krijgen van de leeftijdverdeling en dat voorzichtig een beetje los te laten op discussies over hard vs soft oud vs nieuw analoog vs digitaal of allerlei muziekgenres

Ik vraag me af of die discussies leeftijds-gebonden zijn. De suggestie zou dan (denk ik) zijn dat de ouwe rotten meer in de hardware zitten, maar ik zie hier hardware-fanaten die 10-20 jaar jonger zijn dan ik ;)

Ik heb zelf eigenlijk altijd een mix gebruikt en ik zou ook niet weten waarom dat niet zou kunnen. Heb hier zowel analoog als digitaal, zowel hard als soft, zowel Mac als PC. Ik zou niet weten waarom je een van de twee zou moeten kiezen en dan het andere niet zou mogen gebruiken.

precies, ik ook - en daarom misschien leuk om eens te zien hoe de verhoudingen liggen, hoewel er natuurlijk geen wetenschappelijke conclusies te trekken zijn ;)

Zo... Dit dus :W

Leg is uit? Wat voor stijl bedoel je dan? Dubstep/hardstyle? Verder gaat het hier toch m.n. om synths en studio dingen, dus zolang iemand de jusite vragen stelt en daarmee ook een beetje inzet toont krijgt hij meer dan genoeg antwoord op zijn vragen. En dat geldt trouwens voor jong EN oud.
Ik was niet bezig met populaire muziek toen ik jong was, en nu nog steeds niet. Een minderheid van een grote populatie is nog steeds veel volk :)

Er zijn trouwens een hoop 'muzikanten' die ook geen interesse hebben in hun gear (raar maar waar :D )

Wat moet je aanvinken als je 30 bent?

25-30 of 30-40 ?

:D (enne, 'k ga ff mee met de grootste groep: check )

Wat moet je aanvinken als je 30 bent?

25-30 of 30-40 ?

:D (enne, 'k ga ff mee met de grootste groep: check )

Het is een "groter dan of kleiner dan" teken niet een groter of gelijk aan teken, deze heeft namelijk nog een extra streepje.......

Ik tussen de 30 en 40, en begonnen met FastTracker 2 in MsDOS... maar dat inspireerde mij toen niet echt :(

fasttracker-1.jpg

Yeaaaaaaahaw!!! Fastracker en ScreamTracker!!! De goede oude tijd van Purple Motion, Lizard King, Skaven etc etc!
Lekker met samples van de Korg Wavestation klooien!

:okdan: :halleluja

Ik denk dat jongeren meer bezig zijn met het op een genre/carriëre richten dan het bij het aftrekken op hun synth collectie.

Wat boeit het mij als jongere, ik ben 25 dus schaar me daar voor het gemak even onder, of ik mijn platen nu met een CS 80 maak of met een plugin van Native Instruments?

Back