Wat is jouw leeftijd?

Wat is jouw leeftijd?

• <15 jaar

Stemmen: 6 4,4%
  • 15 <20 jaar

Stemmen: 4 3,0%
  • 20 < 25 jaar

Stemmen: 12 8,9%
  • 25 < 30 jaar

Stemmen: 19 14,1%
  • 30 < 40 jaar

Stemmen: 47 34,8%
  • 40 < 45 jaar

Stemmen: 25 18,5%
  • 45 < 50 jaar

Stemmen: 9 6,7%
  • 50 < 55 jaar

Stemmen: 2 1,5%
  • 55 < 60 jaar

Stemmen: 5 3,7%
  • 60 < 65 jaar

Stemmen: 3 2,2%
  • 65+

Stemmen: 3 2,2%

• Totaal aantal stemmers
    135
Ik tusen 40-45... groot voordeel van toendertijd begonnen zijn is de overgang van analoog naar digitaal. Ik weet nog heeld goed dat de analoge en dco bakken voor weinig werden aangeboden.
Toch wel mn voordeel mee gedaan. Juno 106 voor 150 gulden gekocht, JX8 voor eenzelfde bedrag. Tape echos, bbd's voor weinig. En het voordeel dat je goed hebt kunnen leren doordat je echt niet 10 synths/compressors/FX tegelijk kon kopen zoals dat nu met plugins het geval is. Met samplers is het nu ook simpel maar een Akai S900 kostte in der tijd toch wel een stevige duit en was onbereikbaar voor de gewone zolderkamer producert. Multitracken ? Zo echt niet in die die tijd. 24 sporen 2" recorder. Prijs van een huis...
De benadering van hoe te produceren door de nieuwe generatie is heel anders dan de generatie ervoor ook al werk je met de computer.

De groep 30 - 40 speelt vals :(

Hoewel ik van humor houd... Zie ik het gebeuren... De leeftijd nu zeggen is volgend jaar weer anders...

:slotje:

Misschien kunnen we ook een 'woonplaats' topic maken om zo een beetje overzicht te krijgen waar iedereen woont.
En dan ook een apart huisnummer en postcode topic er achteraan doen.

Superhandig gewoon!

Ik had wel verwacht dat 30-40 de grootste groep zou zijn maar met zo'n poll is dat natuurlijk al helemaal verzekerd! :o:

Dan moet je toch wat ouder zijn. Ik ben 40+ en ik was nog maar 13 toen de DX7 uit kwam en iedereen digitaal wilde. Ik ben zelf ook begonnen op de homecomputer. Bliepjes en 1-bit samples op de Acorn Atom.

ik had al 8bit samples op de acorn atom....:D

geweldige computer was dat.

lekker 6502 code proggen.,.:okdan:

:mega:

Ik had wel verwacht dat 30-40 de grootste groep zou zijn maar met zo'n poll is dat natuurlijk al helemaal verzekerd! :o:

Het is ook de enige groep met een 10 jaar leeftijdsverschil. Als je dat aantal door twee zou delen zou het weer netjes gelijk zijn. =)

Ook maar gestemd 40-45
In 1986 begonnen met een mooi goudkleurig Yamaha keyboard die ik toen echt veeel liever wilde dan die lelijke oude onbegrijpbare Minimoog (volgens mij) die toen ik dat kleine aftandse 2e handswinkeltje in Rotterdam stond (Feedback, vlak bij ''de bieb''...)
Wist ik toen maar.... :stupid

Toen omstreeks dezelfde tijd een vriend z´n Juno verkocht om zo´n waaaanzinnige Kawai K1 te kopen met die mooie voicepads.... :Z

Gelukkig later alsnog goedgemaakt en een minimoog gekocht.... van Arturia weliswaar :D

Niet gestemd in de poll, volgend jaar schuif ik namelijk een groep op, maar wel bereid om mijn adres te geven.......
Degene die het probeert zal dan wel mijn visie op een black-op unthinkable behandeling tegemoet zien....

30 - 40. Begin jaren 90 begonnen. Was toen wat aanhangsel in de demo-scene en toen met trackers begonnen (screamtracker).

Software was het probleem niet, maar vond maar eens samples! Meeste ripte ik van bestaande modjes, of ging die dan remixen oid. Helaas helaas ben ik al die vroege shit door een HD crash kwijtgeraakt, spullen daarna moet ik nog wel ergens op DCC hebben liggen.

Ik vind het niet heel vreemd dat er zo weinig jongeren op synthforum zitten. De stijl waar ze mee opgroeien en die ze vervolgens proberen te maken wordt door 80% van synthforum uitgekotst.

Daar heb je wel een punt in.
De jeugd van tegenwoordig heeft geen smaak meer.. :kont:

En hier hoor ik veel muziek die ik inderdaad niet zelf zou maken maar dat is nog geen rede om naar dat soort muziek niet te luisteren.
Hoe meer je weet des te beter :okdan:

Back