Thuis ! Met het gevaar dat je op ieder moment van de dag denkt, o shit.. toch nog even proberen de kick wat harder in de mix of toch de zang wat harder of ..... Het mooie is dat het resultaat er beter van wordt, dat constante checken en opnieuw uit proberen. Bovendien heb ik al mijn spulletjes/instrumenten het liefst toch thuis en zou ik niet kunnen slapen als het een nachtje ergens anders zou staan.
Hier kan ik wel in meegaan MAAR: Kinderen..

Neem maar van mij aan dat deze filosofie van ieder moment van inspiratie je studio in kunnen duiken toch niet meer opgaat als je 2 kleine kinderen hebt.
Dan wordt het meer een kwestie van planning, structuur, afspraken met partner, opa's en oma's, werkgevers, opdrachtgevers en noem het maar op. Als je dan heel graag wil en opkomt voor jezelf houd je nog een klein beetje tijd over voor jezelf. De kunst is om die tijd ook weer zo effectief mogelijk te benutten.
In mijn geval wil ik daarvoor graag een losse studio bij het huis, zoals een omgebouwde garage of schuur, zoiets. Da's echt best of both worlds zo'n beetje. Toevallig heb ik de afgelopen dagen zelf zitten broeden op een plan voor een nieuwe schuur met studio er aan vast, maar dat wordt niks helaas,

teveel kosten en moeite, ik zou een ruimte van 3x3m als studio overhouden, te klein.
Nu zijn er nog 2 opties over.
1. Een ander huis kopen met garage of degelijk tuinhuis. Eigenlijk geen heel reële optie vanwege de huidige huizenmarkt...
2. Of, simpeler, 1 dag minder gaan werken op een dag dat de kids naar school / crèche gaan.

Dan heb ik het huis voor mezelf, dus kan ik herrie maken en de studio kan gewoon op zolder blijven waar die nu al is. Spaar ik gewoon al m'n inspiratie de hele week op voor die ene dag en gaan. Pluspunt is ook dat ik dan minder moeite heb om bvb op een doordeweekse avond een film te kijken met m'n partner, ik heb dan altijd zoiets van fuck, ik ben m'n tijd aan het vergooien.. Minpunt is dat het onze hypotheekmogelijkheden drastisch verminderd, en dat was nou eigenlijk ook weer niet de bedoeling.
Dilemma's...