Subforum moderator

verder moet je er goed uitzien, minimaal 56% van je bruto inkomen uitgeven aan gear, zaken wat minder persoonlijk opvatten, gitaren en amps eigenlijk cooler vinden dan synths en minimaal 2 apparaten van elektron hebben.

Hey....sneak je hier nou even wat gemiemel over gitaren en amps naar binnen. FOEI!
Dat stukje over Elektron kan ik me dan wel weer in vinden...... :P

Kortom: Het forum leefbaar houden voor de gehele verzameling leden. Dat is niet altijd een schone taak en zo nu en dan zal dat leiden tot discussie of conflict. Niet veel anders dan de echte wereld dus en de kunst is om een modus te vinden waar iedereen tevreden is.
Ook zal dit inhouden dat je niet iedereen te vriend kunt houden en dat er af en toe afscheid genomen zal moeten worden. That's life....... :)

ik ook als het democratisch gebeurd zeker :okdan:

Laten we voorop stellen dat synthforum geen democtratie is. Democratie is ook zeker niet altijd de meest effectieve methode om een voor iedereen leefbare omgeving te behouden.

Democratie zou inhouden dat "het volk" inspraak heeft op wet en regelgeving en dat is op dit forum niet aan de orde. Uiteraard kan men idee of voorstel aanbrengen maar uiteindelijk is de Stichting Synthforum de entiteit die beleid maakt en handhaaft.

Wat wel weer democratisch is het recht om weer te vertrekken als iets je niet bevalt. Dat is niet bedoelt als dreigement maar als benoemen van de opties. Niemand dwingt een iemand om op dit forum aanwezig te zijn en net zo goed als aanmelden een optie is en geen verplichting is weer vertrekken dat ook.

Hoe dan ook historisch en vooral huidig gedrag zullen altijd een rol spelen in de beslissing van een moderator. Je zou het forum dus in zoverre democratisch kunnen noemen dat de spelregels 100% bekend zijn en je dus ook 100% weet wat je kunt verwachten. Sancties komen dan ook nooit zomaar uit de lucht vallen en zijn op voorhand altijd bij wijze van dialoog en daarna (bij uitblijven van verandering van gedrag) d.m.v. waarschuwing(en) gecommuniceerd met de persoon in kwestie. :)

Hoe dan ook, de taak van moderator kan zowel erg dankbaar als ondankbaar zijn. Gelukkig heeft dankbaar de overhand. :mega:

je moet ook binnen het team vallen natuurlijk. dat vind ik het meest ondoorzichtige stuk .begeeft zich al gauw op het niveau van lichte kwetsbaarheden en persoonlijke l(r)ancunes. onbespreekbaar omdat het grotendeels achter de gordijnen plaatsvind. denk niet dat bass veel kans maakt en met hem nog enkelen. wat dat betreft is het synthforum wel een goede afspiegeling van de normale wereld tmho.

los daarvan :
fijn dat er zo'n betrokken moderatoren zijn , en zo'n leuke leden , anders was er niet zo'n prettig en al lang goed functionerende forumsite !

mensen die derde persoon enkelvoud met een 'd' schrijven maken sowieso al minder kans natuurlijk :D

welnee ik maak ook geen kans, ben ik te eigenzinnig voor

Oke , dank weerom voor de opvoedkundige inzet , een kleine correctie mjnerszijds:
los daarvan :
fijn dat er zo'n betrokken moderatoren zijn ,die ook nog eens helemaal taalkundig correct zijn en niet te mierenneukerig maar gewoon fideel volwassen gedrag vertonen en zo'n leuke leden , anders was er niet zo'n prettig en al lang goed functionerende forumsite !

:mega:

Vond de orginele versie eigenlijk beter maar dees is misschien sociaal adequater ?

fijn dat er zo'n betrokken moderatoren zijn ,die ook nog eens helemaal taalkundig correct zijn en niet te mierenneukerig maar gewoon fideel volwassen gedrag vertonen en zo'n leuke leden , anders was er niet zo'n prettig en al lang goed functionerende forumsite !?
Door leuk medelid gecorrigeerde versie:

Fijn dat er zulke betrokken moderatoren zijn, die ook nog eens helemaal taalkundig correct zijn en niet te mierenneukerig maar gewoon fideel volwassen gedrag vertonen en zulke leuke leden, anders was er niet zo'n prettig en al lang goed functionerende forumsite!

Ik heb eigenlijk geen tijd voor dit soort zaken , maar stel me voor dat geïnteresseerde in hun sollicitatiebrief o.a. het volgende vermelden:

Welk Nederlands boek heb ik recent gelezen en geef de idee kort weer ?
Met wie ben ik bevriend op het forum ?
Het Groene Boekje vind ik erg inspirerend want.....
Een moderator heeft een sociale voorbeeldfunctie: ja/ nee/ soms
Ik vind deze synthesizer het mooist:

Lijkt me dat het dan wel goed komt. ;)

Vertel gewoon wie je bent , een soort van c.v is altijd wel makkelijk voor een allereerste indruk.
Minimaal 18 [ ivm eventuele juridische kwesties ]
En je moet sterk in schoenen staan .
Er is op dit moment behoefte aan versterking in de vorm van een webbeheerder [ cms , database, enz ] maar ook iemand voor een eventuele functie als [ aspirant] moderator.

Een "verleden" hebben op SF, hoeft niet negatief te zijn.
Wel moet je hart voor de zaak hebben ,je prioriteiten kunnen stellen , en er soms wat tijd in kunnen steken.
Het hoeft geen dagtaak te zijn , zelfs wij hebben wel eens geen tijd .
Dit word dan opgevangen door de rest van de moderatoren die wel aanwezig zijn op dat moment.

Bedenk dat alles uit het gewone leven, ook allemaal op SF plaatsvind.
Denk aan verbaal geweld, oplichting, bedreigingen, ongewenst of ziekelijk gedrag , enzovoort...
En bij "enzovoort " is het lijstje echt een groot stuk langer.

Maar er is ook ruimte voor humor [ we lachen ons soms een breuk bij sommige modacties ]
Je doet mee achter de schermen, en het is mooi om te zien als iemand geholpen word , en als alles op rolletjes loopt.
En je moet natuurlijk in het team passen.

Dus heb je interesse, stuur me dan een p.b
Ik bekijk het ,en leg het voor aan de andere moderatoren .

Een reactie of antwoord duurt meestal even .
We hebben bijna allemaal een baan naast het SF natuurlijk.
Behalve fjoesz,....... die heeft in zijn leven nog nooit een volledig uur gewerkt imho
Ow.. voor ik het vergeet , een gitaar bezitten is een pre [ kunnen spelen is niet nodig] ;)

Back