cynical_circle

cyan_circle

_beware of perverts_
hallo.

tijdens een discussie in een vorige thread ben ik erachter gekomen dat men mij minder liefheeft dan ikzelf dacht :)
nadat ik zelf enkele PB's heb ontvangen en ik leerde dat de moderators ook bericht kregen van een paar van mijn posts die niet in goede aard vielen, voelde ik mij gedwongen om eens na te denken over hoe ik overkom op jullie.

een aantal van mijn posts blijken nogal wat animositeit teweeg te brengen omdat ze cynisch of aanvallend overkomen en ik voel dat er een sfeer hangt waarin men mij liever ziet gaan dan komen.
vanwege deze situatie heb ik eens nagedacht over mijn lidmaatschap van en bijdrage aan dit forum. bijna stond ik op het punt om op te stappen, maar ik heb toch besloten om te blijven na een goed gesprek met enkele vrienden (T., H. en C.).

allereest wil ik mijzelf even voorstellen:

hallo, ik ben rik en ik ben vijfentwintig jaar oud. in het dagelijks leven studeer ik Sound Design aan de HKU en ben ik tevens part-time professioneel cabaretier (ik krijg er voor betaald, C ;)).
in deze realiteit mag ik vaak een goede grap maken. omdat ikzelf een erg groot fan ben van ongelimiteerde, grove en sarcastische humor maak ik soms redelijk arrogante, beledigende en/of gemene opmerkingen. in mijn omgeving word dit doorgaans aanvaard omdat de opmerkingen gepaard gaan met een verder normaal gesprek / een gepantenteerde cyan_circle glimlach (tm), of misschien wel omdat ik in het echte leven twee meter hoog ben en vrij breed... ook iets om ooit eens over na te denken.
maar goed; wellicht dat ik die stijl van communiceren dusdanig gewend ben dat ik hem ook toepas in mijn berichten. ook heb ik vaak een enorm ochtendhumeur, helaas.

omdat ik niet graag gezien word als een verbitterde ouwe zeikerd ben ik voornemens in de toekomst op mijn schrijfstijl te gaan letten en mijn humeur niet al te veel invloed laten uitoefenen op mijn posts. of misschien gewoon iets vaker me bek houwen.
of dit lukt is natuurlijk vooralsnog onzeker...

als laatste wil ik nog even zeggen dat het nooit mijn bedoeling is geweest om iemand te beledigen of te intimideren.
vaak is het humoristisch bedoeld of als een duwtje in de rug om muziek wat serieuzer te nemen. alles wat ik doe voorzie ik van een nodige dosis humor maar muziek neem ik heel serieus en soms probeer ik mensen te veel te pushen om ze intensiever te laten nadenken en werken aan hun muziek.
dit is natuurlijk de achterliggende gedachte, maar mocht iemand zich ooit gestoord hebben of zich beledigd gevoeld hebben vanwege iets dat ik heb geschreven, dan zeg ik nu: sorry.

ik ben niet op zoek naar acceptatie-berichten of raad, als je hier op wil reageren, positief of negatief, dan lees ik dat, maar je kan ook niet reageren, dat maakt mij niet uit. zolang ik het maar even uit heb kunnen leggen.

Het vervelende met internet is dat je geen intonatie kan gebruiken, je geen mimiek kan zien enzovoorts. Het is dan erg moeilijk te weten of iemand het kwetsend bedoelt of eerder als grap. Ik kan me best inbeelden dat sommigen dan de verkeerde conclusie trekken en zich ten onrechte aangevallen voelen. Ik denk dat niet alleen jij daar last van hebt, hoor. Niet iedereen apprecieert de ziens- en handelswijzen van anderen ... dus er moeten haast wel andere leden hebben die hetzelfde 'imago' meetrekken. Wie weet heb ik het image wel van een arrogante zagevent :dubbel: (gelieve hier NIET op te reageren ... het is soms onbeleefd om openlijk de waarheid te zeggen :) ).

Toch vind ik het cool dat je het openlijk verklaart, zodat alle leden weten waaraan en waaraf. Het makkelijkste had inderdaad geweest om het gewoon af te trappen ... maar dat heb je niet gedaan :okdan: .

Gegroet, stand-up comedian :doei:

Laatst gewijzigd:
Het was me wel opgevallen, maar ik irriteerde me er niet echt aan. Ben zelf ook redelijk bot vaak.

Jeeezzz!

Ik irriteer me suf aan degene die zich irriteerd aan anderen die zich ergeren aan het ergerlijke gedrag van forumleden die zich stoten aan opmerkingen van leden die scinische opmerkingen maken. Zo! ;)

Arv

Me dunkt dat ik altijd wel tegengas heb gegeven als ik het niet altijd met je eens was. Maar ik ken je (een beetje) dus ik weet best wel hoe het bedoeld is.

Maar dat je erover na hebt gedacht om weg te gaan is wel een verrassing. Want met zoveel leden kun je er vanuit gaan dat er altijd wel mensen zijn die jouw niet mogen (en omgekeerd) maar dat hoef niet te betekenen dat jij jouw 'ding' niet kan doen. :)
En ik heb al vaak zat meegemaakt dat nadat je de persoon in kwestie in het 'echt' ontmoet had je toch een heel ander beeld van die persoon krijgt.

Trouwens heb ik een pesthekel aan caberetiers die ongelimiteerd hun gal spuwen om te shockeren. Want die wapenwedloop om grofheid gaat helemaal nergens over. Dan kijk ik nog liever naar een comedy show van Andre van Duin.
(Ha, zo die zit!) Maar dat wist je denk ik al wel. :)

geheel duidelijk.....ik ken het maar al te goed....uberhaupt heb ik het gevoel dat stijlvormen cynisme en ironie niet meer echt begrepen worden.....

Origineel geplaatst door Arv
Jeeezzz!

Ik irriteer me suf aan degene die zich irriteerd aan anderen die zich ergeren aan het ergerlijke gedrag van forumleden die zich stoten aan opmerkingen van leden die scinische opmerkingen maken. Zo! ;)

Arv

applaus voor Arv !! :halleluja

Danny heeft 'n goed punt over het gebrek aan intonatie bij het posten. Dit is iets wat de schrijver idd in gedachte moet houden, maar zeker ook de lezer ! Ik denk dat we hier met z'n allen er gerust vanuit mogen gaan dat we hier met 'n klubje mensen bivakkeren die in de basis alleen de liefde voor muziek delen, en hier niet zijn om anderen af te zeiken oid. Discusseren op het scherpst van de snede is 'n goei ding, goed om zelf je eigen standpunten te bepalen enz. Helaas zijn er mensen die dit zien als rechtstreekse aanval op hun persoontje, hoewel daar (meestal) geen sprake van zal zijn. Misschien dat dit meer zegt over de zich aangesproken voelende lezer, als over de schrijver.
Wat meer verdraagzaamheid op dit mooie forum zou erg nuttig zijn, alleen zal dat wel ijdele hoop zijn, net zoals in de rest van de wereld (sprak hij verbitterd na het zien van rtl-nieuws vanmorgen).
Cynisme is 'n stijlvorm (door mij ook vaak gebruikt), maar ook niet meer dan DAT ! Cynisme is NIET het persoonlijk aanvallen van 'n ander, en het is dus ook onzinnig om 'n cynische opmerking van iemand zo op te nemen.
Het lijkt idd wel ooit alsof er hier mensen zijn met chronisch wantrouwens t.o.v. alles & iedereen...

piez on urf, vriendjes !

De wereld is mooi, er lopen alleen veel eikels op rond ! (maar die houden meestal niet van muziek)

In close relaties kan je jezelf zijn. Bij vreemden (bv prof. realties) moet je je woorden wikken en wegen. Vergt veel aanpassing die je al dan niet toepast. Arrogant gedrag wordt als jonge kerel niet getolereerd, zolang je in die mensen hun ogen nog niks hebt verwezenlijkt. Internet wekt de illusie van nabijheid en zelfs het gezamenlijk synth-gevoel op dit forum kan de regels van het sociaal gedrag onder mensen niet onderdrukken.
Een paar keer heb ik gedacht: "Eigenlijk kan die Cyan wel serieus zagen. Als je dat via internet al merkt, wat moet dat dan in het echt zijn..." Die keren worden echter overschaduwt door jouw doorgedrevenheid, het streven naar perfectie, het raken van de juiste snaar en je gevoel voor humor.

Ik lijk wel een ouwe gast als ik dit teruglees.

Je mist hier op het synthforum gewoon je non-verbale communicatie. En dat is voor goede communicatie vaak belangrijk.

Je kan hier natuurlijk wel een beetje rekening mee houden. Lees je bericht nog eens na voordat je het plaatst of probeer je eens in de situatie van de threadstarter te plaatsen.

Of ik me aan bepaalde post irriteer weet ik niet , maar ik leg er wel altijd een bepaalde associatie mee en dat heeft wel te maken met of ik wel/niet reageer.
Soms leidt een gewaagde uitspraak wel tot hele leuke discussies.

Al met al de moraal van het verhaal: We moeten elkaar meer knuffelen (ruud - Big Brother).

Origineel geplaatst door BananaWorld
Al met al de moraal van het verhaal: We moeten elkaar meer knuffelen (ruud - Big Brother).

ja daar is het goed mee afgelopen ;)

Het blijft moeilijk om op dit soort forums correct te blijven. Snel verval je in korte gecomprimeerde zinnen (altans, ik wel) die vaak heel bot overkomen als je er snel doorheen leest. Ik ken moderators op forums die altijd en overal correct reageren (correct in de zin van, niet meteen de huid volschelden) en kritiek altijd opbouwend brengen. Dat is natuurlijk ook wel het andere uiterste (je moet het kunnen), maar ik wil ermee zeggen dat sommige opmerkingen vaak helemaal verkeerd worden opgevat, terwijl dat niet zo bedoeld is.

R

Het blijft moeilijk om op dit soort forums correct te blijven. Snel verval je in korte gecomprimeerde zinnen (altans, ik wel) die vaak heel bot overkomen als je er snel doorheen leest. Ik ken moderators op forums die altijd en overal correct reageren (correct in de zin van, niet meteen de huid volschelden) en kritiek altijd opbouwend brengen. Dat is natuurlijk ook wel het andere uiterste (je moet het kunnen), maar ik wil ermee zeggen dat sommige opmerkingen vaak helemaal verkeerd worden opgevat, terwijl dat niet zo bedoeld is.

R

Klopt helemaal arv !
En hoewel de schrijver natuurlijk altijd verantwoordelijk is voor z'n post, zegt dat "verkeerd opvatten" mijns inziens ook vaak veel over de lezer. Waarom moeten mensen altijd op alle slakken zout leggen ?!?

Vanavond in Eindhoven:
Grote vredespijp-rook-manifestatie !
Alle synthforumleden zijn uitgenodigd (vooral diegenen die het hard nodig hebben....)

:peukie:

Re: cynical_circle

Origineel geplaatst door cyan_circle
hallo.

tijdens een discussie in een vorige thread ben ik erachter gekomen dat men mij minder liefheeft dan ikzelf dacht :)
nadat ik zelf enkele PB's heb ontvangen en ik leerde dat de moderators ook bericht kregen van een paar van mijn posts die niet in goede aard vielen, voelde ik mij gedwongen om eens na te denken over hoe ik overkom op jullie.

een aantal van mijn posts blijken nogal wat animositeit teweeg te brengen omdat ze cynisch of aanvallend overkomen en ik voel dat er een sfeer hangt waarin men mij liever ziet gaan dan komen.
vanwege deze situatie heb ik eens nagedacht over mijn lidmaatschap van en bijdrage aan dit forum. bijna stond ik op het punt om op te stappen, maar ik heb toch besloten om te blijven na een goed gesprek met enkele vrienden (T., H. en C.).

allereest wil ik mijzelf even voorstellen:

hallo, ik ben rik en ik ben vijfentwintig jaar oud. in het dagelijks leven studeer ik Sound Design aan de HKU en ben ik tevens part-time professioneel cabaretier (ik krijg er voor betaald, C ;)).
in deze realiteit mag ik vaak een goede grap maken. omdat ikzelf een erg groot fan ben van ongelimiteerde, grove en sarcastische humor maak ik soms redelijk arrogante, beledigende en/of gemene opmerkingen. in mijn omgeving word dit doorgaans aanvaard omdat de opmerkingen gepaard gaan met een verder normaal gesprek / een gepantenteerde cyan_circle glimlach (tm), of misschien wel omdat ik in het echte leven twee meter hoog ben en vrij breed... ook iets om ooit eens over na te denken.
maar goed; wellicht dat ik die stijl van communiceren dusdanig gewend ben dat ik hem ook toepas in mijn berichten. ook heb ik vaak een enorm ochtendhumeur, helaas.

omdat ik niet graag gezien word als een verbitterde ouwe zeikerd ben ik voornemens in de toekomst op mijn schrijfstijl te gaan letten en mijn humeur niet al te veel invloed laten uitoefenen op mijn posts. of misschien gewoon iets vaker me bek houwen.
of dit lukt is natuurlijk vooralsnog onzeker...

als laatste wil ik nog even zeggen dat het nooit mijn bedoeling is geweest om iemand te beledigen of te intimideren.
vaak is het humoristisch bedoeld of als een duwtje in de rug om muziek wat serieuzer te nemen. alles wat ik doe voorzie ik van een nodige dosis humor maar muziek neem ik heel serieus en soms probeer ik mensen te veel te pushen om ze intensiever te laten nadenken en werken aan hun muziek.
dit is natuurlijk de achterliggende gedachte, maar mocht iemand zich ooit gestoord hebben of zich beledigd gevoeld hebben vanwege iets dat ik heb geschreven, dan zeg ik nu: sorry.

ik ben niet op zoek naar acceptatie-berichten of raad, als je hier op wil reageren, positief of negatief, dan lees ik dat, maar je kan ook niet reageren, dat maakt mij niet uit. zolang ik het maar even uit heb kunnen leggen.

Kijk Rik,
je bent echt niet de enige op het forum die sarcastisch of cynisch uit de hoek komt.

MAARRR!!! Je gaat net effe dat ene stapje verder waardoor het vaak behoorlijk serieus overkomt.
Inderdaad, de gepatenteerde Cyan glimlach zou hier alles kunnen verklaren en verzchten, maar helaas -zoals al eerder gepost- is dat een beetje lastig als alles op tekst gebaseerd is en een paar smilies.

Als je caberetier bent (ik zal het A-woord niet meer gebruiken ;)) dan weet je dat mensen (je publiek) er rekening mee houden dat er behoorlijk grove, cynische en soms zelfs kwetsende dingen gezegd kunnen worden. Om Hans Teeuwen dr es aan zijn halflange haar bij te sleuren bijvoorbeeld, daar kun je verwachten dat je als publiek dr ook bij betrokken wordt en dat je dan ook lekker afgezeken wordt.
Forumleden zijn daar iets minder op verdacht en dan kan je post wel errug hard aankomen. Ik wil je toch wat raad geven. Leef je in in je publiek hier op het forum. Je hoeft niet mee te gaan lullen enzo. Geef je mening en verpak het zo dat het je mede synthfreak wel raakt, maar niet verwondt.

Robin

Origineel geplaatst door gemmetje
Vanavond in Eindhoven:
Grote vredespijp-rook-manifestatie !
Alle synthforumleden zijn uitgenodigd (vooral diegenen die het hard nodig hebben....)

:peukie:

Shittt... das 3 uur rijden man :(

-C-

Origineel geplaatst door gemmetje
Ik zal hard uitblazen voor je, C.
Zeg maar welke richting in !

We kunnen wel een gezamelijke cyber-vredespijp sessie houden! Moeten we in de chat room afspreken haha ;)
Ik zal alvast wel effe een paar spliffs draaien, zal Rik ook wel appricieren.

We kunnen wel een gezamelijke cyber-vredespijp sessie houden! Moeten we in de chat room afspreken haha ;)
Ik zal alvast wel effe een paar spliffs draaien, zal Rik ook wel appricieren.

Gaat nie goed komen arv, helaas, helaas....
Vanavond ben ik thuis, geen internet dus.
En om nou op het werk met 'n blow in de hand te gaan zitten........mwah, vind 't baasje vast nie leuk.....

:eureka: misschien jaagt ie me dan wel weg !!

Back