Manic
Ouwe rot
Volgens de Roland Cloud pagina gaat de cloud de hele content store op den duur vervangen. Nieuwe plug-outs komen straks enkel in de cloud..
gelukkig hebben ze wel bedacht dat je na elke 12 maanden membership 1 plug-out mag houden. Dus als je eigenlijk slechts 3 plug-outs wil, moet je 3 jaar member worden (dacht voor 240 euro per jaar) en dan kun je stoppen. Voordeel is wel dat je ondertussen ook gebruik kan maken van alle andere content (wat steeds meer gaat worden).
Ik denk dat het uiteindelijk ook nog wel eens spektaculair kan worden wat je ervoor terug krijgt. Ze zijn namelijk van plan om iedere vintage synth na te maken, incl drumcomputers en effecten etc. Dus straks heb je enkel een membership nodig voor 2 tientjes in de maand en je hebt gelijk een volledige software studio.
En volgens mij hebben ze nog heel veel meer wilde plannen, las ook iets over rendering service wat er aan zit te komen, maar moet nog zien hoe ze dat gaan doen..
Daarnaast zullen ze ook veel langer support bieden voor die software en dus ook voor de plug-out synthesizers.
Maar ik blijf het jammer vinden om afhankelijk te moeten zijn van een abonnement, en van een internet verbinding.. Begreep dat het straks wel mogelijk is om een aantal dagen je system-8 standalone te gebruiken met die cloud based plug-outs, maar dat je na een tijdje die plug-outs weer moet activeren via internet oid... Dat zuigt echt.
gelukkig hebben ze wel bedacht dat je na elke 12 maanden membership 1 plug-out mag houden. Dus als je eigenlijk slechts 3 plug-outs wil, moet je 3 jaar member worden (dacht voor 240 euro per jaar) en dan kun je stoppen. Voordeel is wel dat je ondertussen ook gebruik kan maken van alle andere content (wat steeds meer gaat worden). Ik denk dat het uiteindelijk ook nog wel eens spektaculair kan worden wat je ervoor terug krijgt. Ze zijn namelijk van plan om iedere vintage synth na te maken, incl drumcomputers en effecten etc. Dus straks heb je enkel een membership nodig voor 2 tientjes in de maand en je hebt gelijk een volledige software studio.
En volgens mij hebben ze nog heel veel meer wilde plannen, las ook iets over rendering service wat er aan zit te komen, maar moet nog zien hoe ze dat gaan doen..
Daarnaast zullen ze ook veel langer support bieden voor die software en dus ook voor de plug-out synthesizers.
Maar ik blijf het jammer vinden om afhankelijk te moeten zijn van een abonnement, en van een internet verbinding.. Begreep dat het straks wel mogelijk is om een aantal dagen je system-8 standalone te gebruiken met die cloud based plug-outs, maar dat je na een tijdje die plug-outs weer moet activeren via internet oid... Dat zuigt echt.