deejays can't dance?

cloudman

ex nihilo creatum ens
Hoidie,

kunnen deejays dansen???

ik vond nog niet echt een thread die het deftig behandelde. (misschien moet ik beter zoeken)
ik weet ook niet of dit de goeie plaats is om deze thread te starten, maar bon, hier komtie :)

er is altijd een mythe geweest dat deejays niet kunnen dansen. Ik vraag me af of dat ook zo is met diegenen
die muziek maken (producen, na-apen, ontwerpen, de ganse reutemeteut).

Zelf maak ik een klein beetje muziek. Ik zit in mijn tweede jaar dansschool (stijldansen/klassieke dansen)
en met enige bescheidenheid kan ik zeggen dat dat zo slecht nog niet gaat. (het dansen dan toch :D )

wat met anderen? wel, gisteren werd een mythe bevestigd :r
ik zag ons aller teergeliefde thijs (aka dj tiesto) met de videoclip van zijn nieuwste "traffic".
Best een leuk ding, die track. de videoclip sucks major ass!!

die vent stond daar wat te springen op het podium :stupid en dan nog niet eens op de maat van zijn eigen muziek :bekdicht:

kijk, qua muziek heb ik alle respect voor die mens. smaken verschillen natuurlijk, maar ik ga er geen slecht woord over
reppen. op gebied van, eum, "dansen" kan ik zeggen: "he made a royal arse of himself"

owkee. dit gezegd zijnde, hebben jullie gelijkaardige voorbeelden? tegenvoorbeelden? en hoe zit het met jullie zelf? kunnen jullie dansen? of een beetje doen alsof dat er toch nog goed uitziet? en doen jullie dat uberhaupt ook graag, of gaat al de passie naar het producen zelf?

ik ben benieuwd...

-cloudy

:doei:

Vandaar dat Liam Howlett een paar kamaraden op het podium liet springen. en nog ground-breaking ook!

Iemand DJ Paul wel eens zien hakkuh? 8o)

Zullen dr idd weinig zijn die echt goed los op hun eigen muziek kunnen, of ze kunnen niet dansen, of ze verdienen er liever hun brood mee.

Dj'en doe ik al jaren niet meer, misschien maar goed ook want dansen op verschillende stylen heb ik geen moeite mee.

wel of niet *kunnen* dansen is een kwalitatief iets..subjectief dus..... wat de een goed dansen vindt vindt de ander maar achterlijk, en andersom..vrije zelfexpressie he.... maar wat ik wel verdacht vindt: DJ's die *niet* dansen!

Als je iemand bij een live optreden ziet springen, dan moet je wel met de snelheid van het geluid rekening houden. Zeker als het 'live' op televisie is.

Mij viel het ook altijd op dat drummers op Wrechter zo slecht playbacken. Altijd slaan ze te vroeg op de bekkens.

Hier is zelfs ooit 'n hele cd over verschenen: Muzikanten dansen niet. (volgens mij van de Dijk)

Dit kan ik alleen maar beamen. Zowel m'n smaak wat betreft luisteren als spelen (band of alleen) is idioot breed, maar verder als 'n suffig kop-geknik kom ik ook niet.... (hoewel dit bij sommige nrs nog wel is wil ontaarden in 'n heftig head-bangen)

Dit wordt door vele (podium)muzikanten als smoes opgevoerd om dan maar op 'n barkruk te kunnen gaan zitten achter de toetsen of zelfs met 'n gitaar op schoot. Dit gaat me dan weer veel te ver ! Bij ieder bandlid waarmee ik speel dat het lef heeft om langer als 5 min op 'n kruk te gaan zitten, begin ik dan ook aan de poten te zagen.

over hoe dat zit met DJ's, kan ik me niet uitlaten...... (wegens geen ervaring)

Ik ben al jaren DJ en ik dans inderdaad nooit. Vroeger, toen ik nog dronk, waagde ik nog wel eens een dansje, als ik echt goed los kwam van de booze, maar dat gebeurt nu dus niet meer. Eerlijk gezegd vind ik dansen nogal een raar iets. Hoewel ik wel mee swing als ik zelf met muziek bezig ben (Hetzij draaien, hetzij live spelen), maar zelf op de dansvloer? Nope.

ok. ik ben ook geen echte d.j.
maar dansen doe ik wel er staan dan meestal een dame of 4 om me heen gelukkig is mijn vriendin niet jaloers
wou dat ik dat over de andere heren op de dansvloer ook kon zeggen :(
die komen dan allemaal toevallig langs en krijg dan een por of een zetje 'per ongeluk "" "

en dan te bedenken dat ik eingelijk helemaal voor mezelf aan het dansen ben muziek en dansen zijn voor mij de beste uitlaat klep

ik ben dan gelukkig ook geen dj.. als t funkt kan ik al niet meer stil blijven staan.. :walker:

ow ik dans niet ik 'stamp'. lijkt wel op dansen en is geen hakken ofzo. gewoon lekker met je voeten de grond proberen te laten schudden, net als die mafkezen laatst op tv die een aardbeving wouden teweeg brengen met een paar honderd of duizend man (geen idee meer). heerlijk!

waar ik wel een gruwlijke hekel aan heb is met je handjes klappen en MC's of TMC's... 'clap your hands yooh of kick in da bass...bullshit' ik denk dan liever "bek houden en laat me die muziek nou gewoon lekker luistern".

:dj:

Origineel geplaatst door Fatar
waar ik wel een gruwlijke hekel aan heb is met je handjes klappen en MC's of TMC's... 'clap your hands yooh of kick in da bass...bullshit' ik denk dan liever "bek houden en laat me die muziek nou gewoon lekker luistern".

:halleluja

Laatst poste hier iemand een link naar een liveoptreden van Molokko, je zou die eerste synthdude met het hoedje eens moeten zien los barsten. ik vondt het zwaar grappig. maar alle respect voor de sounds die hij creerde (al springend op zn orgel).

Kan het ook niet zo zijn dat dj's of muzikanten niet snel dansen omdat ze van mening zijn dat wanneer ze een nummer niet heel erg leuk vinden, het tegen hun principe ingaat om daar dmv dansen van te genieten en dat te laten merken?

Merk het bij mezelf namelijk ook wel dat ik niet snel in een kroeg of discotheek ga dansen wanneer ik de muziek niet echt kickuh vind.

Origineel geplaatst door Sly Dog
...wanneer ze een nummer niet heel erg leuk vinden, het tegen hun principe ingaat om daar dmv dansen van te genieten...

Klopt in mijn geval. Meestal moet er veel drank in voordat ik me over die ergernis heen kan zetten.
Of dan sta je (in zeldzame gevallen) los te gaan en dan meent iemand 'Even aan m'n moeder vragen' op te moeten zetten... :bekdicht:
Maar dat kan natuurlijk ook aan de locaties liggen waar ik (soms) heenga... :D

Ben geen dj en ken niet dansen, toch als ik uitga beweeg ik op de muziek wat in theorie dansen schijnt te heten....8o)

Origineel geplaatst door Sly Dog
Kan het ook niet zo zijn dat dj's of muzikanten niet snel dansen omdat ze van mening zijn dat wanneer ze een nummer niet heel erg leuk vinden, het tegen hun principe ingaat om daar dmv dansen van te genieten en dat te laten merken?

Merk het bij mezelf namelijk ook wel dat ik niet snel in een kroeg of discotheek ga dansen wanneer ik de muziek niet echt kickuh vind.

als de muziek zuigt, dan heb ik ook wel niet veel behoefte tot bewegen. Of als ze in de dansschool weer eens dezelfde grijsgedraaide quick-step draaien... dan steekt het soms ook wel eens een keertje tegen.

hmm, ik hoor/lees hier eigenlijk van velen dat jullie net wel nog vrij veel "dansen" wat je daar ook onder mag verstaan (meebewegen met de muziek in de omgeving van de dansvloef :D)

tof dat er zoveel reacties al waren. kwas nu toch eens benieuwd wat de meningen zijn van jullie :)

:okdan:

cloudy

Ik, tevens DJ, betreedt ook zelden de dansvloer als er weinig liquor in het spel is en goede muziek schittert door afwezigheid. Als de muziek tof is en goed gemixt wordt, dan kan ik best uit mijn dak gaan. En dan valt het nog best mee met mijn motoriek btw. Maar het klopt wel dat ik niet zo snel de dancefloor opga als mn maatjes. En natuurlijk draai ik liever; op mijn eigen muziek zou ik uiteraard goed kunnen dansen, maar ja, dan sta je zelf achter the wheels of steel...

sja... muzikanten dansen niet... dat is denk beter verwoord door De Dijk dan dat ze/we het niet kunnen...

Ik heb ritmegevoel, dus ik kan wel bewegen op de maat, dus in theorie zou ik moeten kunnen dansen... daar je eigenlijk om te dansen een soort van passie moet hebben om het ook te doen en goed te kunnen... die mis ik totaal, ik kan me niet verliezen (zoals sommigen) in de dans...

ik kan me weer wel verliezen in de muziek, terwijl ik gewoon een beetje relaxt beweeg...

ieder z'n ding, ik denk dat het ook iets met exhibisionisme te maken heeft, en ik denk dat muzikanten dat minder op lichamelijke wijze hebben maar meer door middel van hun muziek zich uiten...

zoiets?

Back