Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik ga het gewoon nog een keer proberen.
Ik werd gek van een JV2080, omdat ik alleen maar door complete patches moest lopen. Ik wil leuke muziek maken doordat ik leuke geluiden kan maken, niet doordat ik ze toevallig kan vinden. Als ik tijd over heb dan ga ik wel wat spelden in een hooiberg zoeken. Dit is natuurlijk een beetje overdreven, maar voor mij zit er wel een kern van waarheid in, voor mij. Als ik het nu opnieuw zou moeten doen, dan zou ik een kleiner modular systeem hebben van 1 merk in 1 duidelijke kast in combinatie met een Nord G2.
Als je maar 1 draaiknop hebt en die is om door de patches te lopen, dan is dat niet echt handig om geluiden te maken. Maar het kunnen opslaan en snel kunnen terughalen van patches is verdomd handig.
Als je geen patches wilt laden, maar alleen maar veranderingen wilt maken door je huidige patch aan te passen: ok, moet je doen als dat jouw manier van werken is.
Toch denk ik dat er vroeger of later een moment komt waarop je even snel een oudere versie wilt kunnen laden om te kijken of de veranderingen die je gemaakt hebt nou echt een grote verbetering zijn of dat je eigenlijk het geluid vergald hebt. Of dat je een aan een bepaalde track wilt werken, en dat je ineens het goede geluid voor wilt hebben staan.
Om dit soort redenen zul je maar zelden een analoog modulair systeem in productie studio's vinden. Ze zijn leuk om mee te spelen, maar voor productie schiet het eigenlijk niet echt op.
Als hobbyist hoef je je daar natuurlijk niet door tegen te laten houden. Gewoon lekker spelen met het speelgoed waar je het meeste plezier aan beleeft. Dat kan best een analoog modulair systeem zijn.
Wouter

Heb ik ook wel eens gehad, gewoon ff je tekst copy (ctrl + c)