Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Ik had ooit een Yamaha RY30 Drumcomputer.

Wat een kutding! Klonk als een geit die constant staat te ruften en daarbij met hoofd op zijn voederbak mept..

De filters erop waren de slechtste die ik OOIT gehoord heb.

Origineel geplaatst door Nolet
Ik had ooit een Yamaha RY30 Drumcomputer.

Wat een kutding! Klonk als een geit die constant staat te ruften en daarbij met hoofd op zijn voederbak mept..

leuk geformuleerd... Maar misschien is daar juist een markt voor?!?! hahaha! :geslaagd:

en dat terwijl mensen duizenden dollars uitgeven voor exclusieve sample CD's waar die ene sample opstaat van die ruftende japanse midget-geit na een copieuze sushi-maaltijd terwijl hij met z'n hoofd op de voederbak mept!

Origineel geplaatst door olafmol
en dat terwijl mensen duizenden dollars uitgeven voor exclusieve sample CD's waar die ene sample opstaat van die ruftende japanse midget-geit na een copieuze sushi-maaltijd terwijl hij met z'n hoofd op de voederbak mept!

WHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHH.....HAHAHAAHAHHA!!!

Owkay, ff zonder dolle, zelfs de piano's op mijn psr scheeuren je trommelvliezen....

En de audio outs hebben zoveel ruis dat de white noise van mijn korg daar jarlours op is geworden *D

ja...extern filter en effecten erdoor/over-heen en dan ben ik ervan overtuigd dat je er heel vette dingen uit kunt toveren

Origineel geplaatst door Pjotr G
ja...extern filter en effecten erdoor/over-heen en dan ben ik ervan overtuigd dat je er heel vette dingen uit kunt toveren

hehe jij zegt 't!

Trouwens ik zou idd de ruis door een envelope kunnen smijten en dan een hihat creeren *D

Zoom 1201
Te weinig gebruikt mede vanwege het ontbreken van teveel bussen. Hopelijk heeft degene die hem overgekocht heeft er meer aan.

Qua software Sounddiver want het werkt maar half en gebruik het te weinig.

Heb ooit 'n JV-1080 gehad. Prachtige bak, maar niet als je niet echt toetsen kan spelen en 'n hekel hebt aan ROMplers. Volstrekt nutteloos voor mij.

waardelooste bak was de RA-50 haha
en daarna toch wel de MC-303 hoor

hmmm... voor mij zou het een spannende race worden tussen de deep bass nine (wat een kutgeluid kwam daar uit zeg...) of de zoom 9000 (ruis-o-matic)...

gelukkig heb ik ze beide niet meer...

Het voor mij meest waardeloze apparaat was de Joemeek C2 compressor. Het apparaat is absoluut niet slecht, maar in mijn setup komt (kwam) een compressor niet tot z'n recht. Na een paar dagen spelen heb ik het ding maar weer terug gebracht en er een exciter voor in de plaats gezet (dat was dus een effect wat meer op z'n plaats was).

Origineel geplaatst door MSXUser
Het voor mij meest waardeloze apparaat was de Joemeek C2 compressor. Het apparaat is absoluut niet slecht, maar in mijn setup komt (kwam) een compressor niet tot z'n recht. Na een paar dagen spelen heb ik het ding maar weer terug gebracht en er een exciter voor in de plaats gezet (dat was dus een effect wat meer op z'n plaats was).

Hmm... in de sfeer van compressors zijn voor mietjes of gebruik je op een ander manier een compressor(s)?

De compressor zelf kwam niet tot z'n recht, dat was het probleem. Bassdrums ed. werden absoluut niet strakker, geen extra punch, helemaal niets. Dit was dus gewoon zonde van de 600 gulden die ik er voor had betaald.
Verder was het ook m'n enige effectapparaat (heb (nog) geen reverbs of wat dan ook).

Een compressor komt er wel weer bij, zodra ik m'n setup een beetje beter voor elkaar heb.

Origineel geplaatst door MSXUser
De compressor zelf kwam niet tot z'n recht, dat was het probleem. Bassdrums ed. werden absoluut niet strakker, geen extra punch, helemaal niets.

Sorry dat ik het zeg, maar stond die SC2 wel aan?

Nou ja, in ieder geval is de MC303 toch wel #1 van nutteloze apparaten schijnbaar.

ja die MC-303 gaat het winnen omdat dat nogal 'n beginners bak is. Iedereen die 'm heeft gehad is 'm vroeg of laat ontgroeid (ik ook) en is 'serieuze' hardware gaan kopen. Opvallend is dat dat blijkbaar niet geldt voor de RM1x. Die is dan toch wat meer 'sophisticated' denk ik.

De andere dingen zijn heel persoonlijk. Sommige mensen kunnen niet zonder 'n JV(1080) in hun rack, maar voor Boost en mij was het dus niks. Sommigen zijn niet te spreken over de Zoom 1201, maar ik heb 'm nog steeds in m'n rack zitten (lekker ranzig).

Back