Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Origineel geplaatst door Ralf T
De TerraTec EWS64/XL. Man, wat een rampzalige kaart was dat, zeg! Ik kreeg wel veel software en update's van TerraTec, maar er kwamen alleen maar vreemdere dingen van.

Nee, nooit meer een TerraTec...

Nou inderdaad! Op de EWS64 hadden ze er nog zo'n ruisCodec opgeplaatst...Waarom?? Dan kan je er ooik nog DOS games mee spelen... goed maar daardoor direct 30 bugs vanwege conflicten met andere onderdelen op de kaart.
Maargoed...er was gelukkig nog een tooltje om die uit te schakelen :)

Denk dat de nieuwe kaarten van terratec ook niet al te best zijn.. ze zijn wat mij betreft ook wat teveel op de 'Algemene' markt gestort.. (Tuurlijk...ga creative beconcureren :kont: )

Mijn meest rampzalige aankoop was in 1997: de SoundBlaster AWE64 in combinatie met Cubase VST 3.5, op mijn toen spikspinternieuwe Pentium 166 MMX 32MB.

Het meest waardeloze dat ik ooit heb gekocht, was de Creative 12MB memory expansion voor de AWE64, in de ijdele hoop mijn PC als een professionele sampler te kunnen gebruiken...

Origineel geplaatst door spdk
Ik had een ms10 gekocht, "ja die kun je zo aan je 303 hangen hoor!" zij die gast, maar mooi niet, moet je een converter kopen die niet bestaat volgens music house. Ze zag er prachtig uit, maar ik heb em niet kunnen sequencen :( dus verkocht

Je kan gewoon een midi/cv converter kopen of een midi/sync en andersom... de ms10 is zeker te sequencen, doe ik nu ook met mijn ms20

Uhhh... mc-303?

Voor mij is de mc-303 nog steeds het hart van al mijn creaties. Ik heb hem toen gekocht, omdat het een alles in één bak was en aan een DX-7 alleen heb je ook niks.
Momenteel vind ik mijn psr-1700 het meest waardeloos, maar ik heb er wel op leren spelen, dus daarom is ie weer het meest waardevol.

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Hé hé hé! Niet zo naar doen tegen de MSQ, hè? Als MIDI en DCB sequencer is ie misschien waardeloos, maar als sync machine werkt ie prima. MIDI, DIN, Tape Sync, het maakt niet uit, de MSQ kan het. En hij ziet er inderdaad erg sexy uit. :{

Oh ja, dat piepje van de metronome is natuurlijk ook ganz geil. :P
Live hebben we hem ook gebruikt om de 303 live van bank te kunnen verwisselen zodat je 32 patterns hebt en nog steeds sync. (via de stop/start knop)

tony2_dark.jpg
Hier staat ie naast CraZ op zijn kant tegen de flightcase.

En inderdaad... Dat bliepje hebben we in onze sampler zitten. :) Live alleen met een 909 kick gebruikt. Was lachen.

Ik heb ooit een Jimi Hendrix "Cry Baby" wahwahpedaal gekocht om als resonance-filter voor mijn DX7 te gebruiken...i.p.v. voor een gitaar.. Vond ik op zich heel handig gevonden.

Het probleem was alleen dat er een oorverdovend portie ruis uit kwam en zelfs bij bepaalde standen van het pedaal hoorde je een (russische??)radiozender er doorheen......

Sommige mensen noemen dat "nostalgie" en "charme" maar ik vond het maar wat irritant!!

Hatsa, verkocht aan een vriend die gitaar speelde.

en die russisch verstond! ;)

O.

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Ik heb ooit een Jimi Hendrix "Cry Baby" wahwahpedaal gekocht om als resonance-filter voor mijn DX7 te gebruiken...i.p.v. voor een gitaar.. Vond ik op zich heel handig gevonden.

Het probleem was alleen dat er een oorverdovend portie ruis uit kwam en zelfs bij bepaalde standen van het pedaal hoorde je een (russische??)radiozender er doorheen......

Sommige mensen noemen dat "nostalgie" en "charme" maar ik vond het maar wat irritant!!

Hatsa, verkocht aan een vriend die gitaar speelde.

Ik heb ook ooit van die Boss pedalen gekocht om een hardcore bassdrum te maken, maar ik kreeg inderdaad ook alleen maar KRKRKRKRKRKRKRKRKR SHSHSHSHSHSHSHS!!

*RUIS*

En ik heb ook ooit eens een DI-box gekocht die ik nog nooit heb gebruikt.... (of dat het een waardeloos apparaat maakt...nee, maar voor mij wel waardeloos! ;) )

Ik had een TB303.. Wat een waardeloos ding zeg! Ik gebruikte hem eigenlijk alleen maar als metronoom. En dan die filters, veel te schel man!

..zoals NickNova het altijd zegt: vat het vorige met enige ironie op!

Novation BassStation keyboard, hij ziet er echt supergaar uit met al dat plastic :( en ja om er een goede bassline uit te halen ben je toch toch alweer een uurtje verder

Offtopic

Hey Sander, wat een gear heb jij zeg... en supermooi ingebouwd! erg gaaf!!!
Ik zou alleen andere monitors aanschaffen, ik heb mijn Spirit 2's ingeruild voor Mackie HR824's en dat is echt een MEGAverschil!!
Je kunt nog zoveel coole gear en synths hebben, maar je luistert ze keer op keer door dezelfde monitors!

Origineel geplaatst door Ralf T
De TerraTec EWS64/XL. Man, wat een rampzalige kaart was dat, zeg! Ik kreeg wel veel software en update's van TerraTec, maar er kwamen alleen maar vreemdere dingen van.

Nee, nooit meer een TerraTec...

De EWS64 was een ISA kaart en eigenlijk al een beetje verouderd toen hij uitkwam. Ik gebruik een Terratec EWS88 MT ... echt een fantastische kaart. Vrijwel geen ruis, goede dynamiek en super-stabiele drivers (compleet met ASIO). Ik gebruik de S/PDIF ingang samen met mijn Bass Pod Pro om mijn basgitaar mee op te nemen en dat gaat prima.

Ik snap de mensen niet die bijna het dubbele uitgeven voor een kaart van mindere kwaliteit. Geef mij maar een Terratec :okdan:

Om weer bij de topic te blijven: het meest waardeloze apparaat dat ik heb is de Boss SP-505 phrase sampler. Het is niet eens zozeer dat hij niet deugt, maar ik heb hem nu al een paar maanden en heb er heel weinig mee gedaan.

Origineel geplaatst door DJ41

maar ik kreeg inderdaad ook alleen maar KRKRKRKRKRKRKRKRKR SHSHSHSHSHSHSHS!!

*RUIS*

Lekkerrr!8D

Misschien klopt de redenering wel :

'Elk toestel is waardeloos totdat het van pas komt in uw nr !!!'

Iets om over na te denken .... >:|

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door Beatbrothers
Misschien klopt de redenering wel :

'Elk toestel is waardeloos totdat het van pas komt in uw nr !!!'

Iets om over na te denken .... >:|

Greetz Bart !

Maar tot die tijd is het waardeloos! ;)

Origineel geplaatst door Sander W
Novation BassStation keyboard, hij ziet er echt supergaar uit met al dat plastic :( en ja om er een goede bassline uit te halen ben je toch toch alweer een uurtje verder

Hey Sander, die link die je gebruikt wijst naar AMP. Werk je daar voor je brood ofzo? Just curious..

Arv

Nee hoor momenteel nog puur voor de hobby :) maar mocht er iets moois uit rollen ik sta overal voor open :D enne die spirits zijn vandeweek overleden tweatertje dood :( dus nu staan er tijdelijk JBL monitors opzich ook niet verkeerd maarja

Back