Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Als je de tanden aan het poetsen bent met je elektrische tandenborstel moet je eens naar een digitale klok kijken. Dat trillen kan toch niet goed zijn? Maar goed ik kan niet meer zonder. Sinds ik mijn tanden met die tandenborstel poets heb ik geen gaatjes meer :okdan:
Even hoor: moet jij eens naar een TV of een digitale klok kijken terwijl je kauwt. Precies hetzelfde effect. Dat kauwen, dat kan niet goed zijn!

De reden dat een digitale klok (een led-klok, naar ik aanneem) zo gek doet terwijl je een electrische tandenborstel gebruikt, is dat je ogen door die tandenborstel snel heen en weer gaan, terwijl die klok op 50Hz staat te flikkeren. Van die interferentie kunnen je hersens geen chocola maken...

niet waardeloos maar wel overschat :

heb ooit een korg dss1 gehad, als sampler halfbakken, te groot, te zwaar.
enige leuke was het filter maar zonder unison aan te zetten klonk ie gewoon dun
voor 200 euro leuk, maar ik zie soms prijzen pffff

niet waardeloos maar wel overschat :

heb ooit een korg dss1 gehad, als sampler halfbakken, te groot, te zwaar.
enige leuke was het filter maar zonder unison aan te zetten klonk ie gewoon dun
voor 200 euro leuk, maar ik zie soms prijzen pffff

Tip: je moet hem niet als sampler zien maar meer als sampling synthesizer
.ik vind het een zeer gave bak en zeker niet overschat in ieder geval :halleluja Beats of iets dergelijks samplen doe ik wel met een Akai.

Maar ik weet dat het persoonlijk is en kan ook niet echt zeggen wat een normale prijs zou zijn voor een DSS-1.

Korg Nanopad! Ligt hier trouwens nog zo goed als nieuw in een doos :stupid
misschien toch maar eens op 2dehands.be gooien...

Als ik even apparaten waar ik weinig van verwachtte buiten beschouwing laat, was mijn grootste teleurstelling denk ik toch de Juno 106. Wat een lamzak van een synth vind ik dat.

Korg PSS60: leuk, een begeleidingsmodule met wat extra synthklankjes. De begeleidingen zijn waardeloos en zitten vol met softwarefouten. Zo kun je de tempo tijdens het spelen niet veranderen en de FM-klanken xijn van het niveau Yamaha PSS, maar dan met fabricagefiouten. Een Yamaha PSS-keyboard is goedkoper, heeft betere klanken, ritmes en is beter doordacht. De Korg PSS is echt Software versie Beta 0.001: een mislukt prototype..

Verder heb ik hier nog een werkeloos Midimaster-Plus Midiklaviiertje staan. Het heeft toetsen, maar verder kan het niets. Mijn kat heeft hem volgezeken, dus of hij nog werkt, is een vraag. Qua waardeloosheid; wat kan zo'n slachtoffer nog opleveren?

Nachtje over moeten slapen, maar ben er uit: meest waardeloos aangeschaft, is mijn vrouw.
Verloren functies en niemand neemt ze over voor een prikje...

terug ON TOPIC zeker :D
Ik voeg bij de lijst 'Koassilator pro' toe. Niet m'n ding... en staat bij deze ook te koop 8o)

Ik herinner me nog de Roland G800. Dat was destijds het beste keyboard ooit en hij leek mij wel geschikt voor de betere GeneralMidi-producties. Het apparaat was echter speciaal gemaakt voor de entertainer op de bĂŒhne, dus alles wat ik ermee wilde was niet mogelijk, of slechts met heel moeilijke omwegen.
Als klankmodule: waardeloos. Als keyboard: stijlen willen programmeren kost je een jaar een een psychiatriche opname. Als klankbron: op het podium werd mij vermeld dat hij niet hoorbaar was.
Ik had die 5000 gulden dus beter aan iets anders kunnen besteden...

wat zijn de betere generalmidi producties?
klinkt me niet echt sexy in de oren

wat zijn de betere generalmidi producties?
klinkt me niet echt sexy in de oren

Ik denk dat hij bedoelt in perspectief van midi in die tijd naar -> GM

ik zie zelf het nut er niet van..

Roland SC-55 en D-5, alhoewel er een 0 mist die ik nu wel heb staan achter de 5, kan ik als huidige D-50 bezitter zeggen dat ze verder compeet verschillen.
Helaas had ik eind jaren tachtig geen geld voor een D-50 en moest het maar met de D-5 doen :?.

Ik denk dat hij bedoelt in perspectief van midi in die tijd naar -> GM

ik zie zelf het nut er niet van..

Met de G800 is het mogelijk om de standaard GM-klanken te vervangen door betere, zonder de oorspronkelijke midifile te hoeven veranderen. Dat was midden jaren 90 nog vrij bijzonder..

Back