Wat is het meest waardeloze apparaat wat je ooit hebt aangeschaft?

Een, jawel, YAMAHA SU 10.
Een dijk van een sampler met alleen van die kleine jacks ins en outs, en natuurlijk wel
384KB aan geheugen. Voorzien van het wereldberoemde en succesvolle'MIDISampleDump' protocol zodat je de samples voor een bepaald nummer via Cubase kon opslaan en terug zetten!
(384KB is overigens nog te doen. 4MB aan samples op deze wijze overpompen naar mijn SY85 koste echter al gauw anderhalf uur. En dan kon achteraf blijken dat er een byte scheef was gaan zitten zodat alle samples gingen kraken)

Aldus...

Een MSX computer met MIDI

Ik dacht hier leuk mee te componeren als een soort cheap Atari. Ik kwam er binnen een dag achter dat ik hier helemaal niks mee kon. De MIDI kon niets, de sequencer stelde niets voor en de geluiden waren 3x niks. Dus weer verkocht op dag nr 2.

en die vond je waardeloos? anders staat ie in het verkeerde draadje!

Ik heb ook een quadrasynth module gehad. Vond het echt een onding. Heb hem toen met een huisgenoot geruild tegen een O3R, daar kon ik beter mee uit de voeten. Heden ten dage zie ik sowieso het nut niet van digitale synths, dat kun je net zo goed met een softsynth doen.

Zo wat? Ik weet nog goed toen ik mijn eerste soundcanvasje kocht, ergens 1994 ofzo... Ik heb dat ding echt figuurlijk tot op het bot uitgemolken.
Je kon er stiekem best veel mee qua edit mogelijkheden, maar dan moest je wel even heel goed zoeken...

Met de juiste midi control changes kon je spelen met de filter freq / resonance. Niet dat het daarmee ineens in een vette minimoog veranderde, maar voor een relatief zeer goedkoop bakje, in zijn tijd geplaatst, was de SoundCanvas familie best een goede deal.

Ik denk dat mijn grootste miskoop de Alesis Quadraverb is. Pleekoker-reverbs en een S/N-ratio van 8dB. Ik heb hem nog ergens liggen, ik wil niemand er mee opzadelen, als ik hem zou verkopen voelde ik me een oplichter.

Laatst gewijzigd:
Met de juiste midi control changes kon je spelen met de filter freq / resonance. Niet dat het daarmee ineens in een vette minimoog veranderde, maar voor een relatief zeer goedkoop bakje, in zijn tijd geplaatst, was de SoundCanvas familie best een goede deal.

Niet alleen dat hoor. Als je een rare handeling deed, iets in de trant van dubbelklikken op ALL en MUTE tegelijk vanuit het edit schermpje, kwam je in een of ander onbegrijpbaar SYSEX menu terecht. Als je daar de juiste parameters veranderde, kon je het bakje echt helemaal over zijn nek laten gaan! Dat klonkt geweldig!

Paar dingetjes die ik nog wel uit mijn hoofd weet: filter onder je modwheel plaatsen, filter gaat nu veel verder open dan normaal, waar door je vreemde harmonischen kreeg. Chorus feedback to reverb en reverb feedback to chorus, waardoor er een soort ringmodulatie ontstond als je deze beide open zette. Als je ze te ver open zette liep ie vast (waarschijnlijk door een of andere division by zero ofzo). Ehhm... oh ja, delay's i.p.v. reverbs kon je instellen. En nog een hele hoop meer.
Is echt lang geleden zeg! :okdan:

Luister maar eens naar dit voorbeeldje. Dit is enkel de SC55. Geen externe fx of iets...

Attachments

• SC55.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 119
gaaf, ik heb nog de pcmcia versie in mijn laptop, ga ik uitproberen..

:koffie:

Niet alleen dat hoor. Als je een rare handeling deed, iets in de trant van dubbelklikken op ALL en MUTE tegelijk vanuit het edit schermpje, kwam je in een of ander onbegrijpbaar SYSEX menu terecht. Als je daar de juiste parameters veranderde, kon je het bakje echt helemaal over zijn nek laten gaan! Dat klonkt geweldig!

Paar dingetjes die ik nog wel uit mijn hoofd weet: filter onder je modwheel plaatsen, filter gaat nu veel verder open dan normaal, waar door je vreemde harmonischen kreeg. Chorus feedback to reverb en reverb feedback to chorus, waardoor er een soort ringmodulatie ontstond als je deze beide open zette. Als je ze te ver open zette liep ie vast (waarschijnlijk door een of andere division by zero ofzo). Ehhm... oh ja, delay's i.p.v. reverbs kon je instellen. En nog een hele hoop meer.
Is echt lang geleden zeg! :okdan:

Luister maar eens naar dit voorbeeldje. Dit is enkel de SC55. Geen externe fx of iets...

Op het gevaar af dat ik voor antisemiet word uitgemaakt:
Kramer distribution Amplifier
Waardeloos ding, omdat er geen aansluitkabels voor te krijgen zijn.

Sorry, ik word daar dus niet vrolijk van ofzo. zit totaal geen body in.

Je hoeft er ook niet vrolijk van te worden.
Het is dan ook vrij melodramatische muziek... :P

Nee, maar het is ook geen wonder apparaat dat ik nu elke dag gebruik. Sterker nog, ik gebruik hem nooit meer in m'n setup. Maar het is even om aan te geven dat dit apparaat dus veel meer kan dan men gemiddeld denkt. Vandaar dus voor mij absoluut geen waardeloos apparaat!

Cheetah MK5 master keyboard :kont:. Zo slecht maken ze ze niet meer. Ik heb 'm trouwens nog ergens liggen, maar dat ding raak je niet kwijt al doe je er geld bij.

een novation zero sl mkII

wat een waardeloos kutding

Ja die heb ik ook direct geretourneerd en vervolgens maar een bcf2000 en nocturn voor hetzelfde bedrag ervoor in de plaats. Die nocturn is wel ok vind ik.

Voor mij het meest waardeloze was een Hammond XM1 met drawbarcontroller. Klonk nergens naar.

Ik heb een Mc303, maar daar is niks mis mee. De roland MKS100 is pas een rot ding.
Hij heeft weinig gehuegen, verschrikkelijke opslagschijfjes(AKA Quickdisks). Heel erg sloom.

presonus DPC-8 dat was echt huilen met de pet op meterbrug steeds stuk en zo.
mackie 24/8 meterbrug was ook kut..

ik heb een keer een vespa gekocht ....das zo een brommer autootje.....

ja best nog wel een duur ding dus ik helemaal zo naar tokio toe om hem op te halen.....

ben ik net drie minuten onderweg met het ding : loopt ie opeens helemaal vast

dus ik terug naar de verkoper maar het was een kloetzak dus hij geeft me van de 1500 maar 500 terug

ja ik in paniek helemaal maar ja ik kon hem ook niet gaan beroven van mijn eigen geld

dus ja dat was mijn kutste koop allertijden

maar ja is al heel lang geleden

vespa.......ciao!.......dus...

Ook eentje gehad, tot op het laatste tandwieletje op gereden..

Nu heb ik er weer eentje, maar dan 'n Piaggio. Hoop dat ie net zo lang me gaat. Loopt alleen maar 40 km/h top. Maar na met 50 'n bord te hebben geraakt met snowboardn is da wel efkes hard zat :engel:

Nord Wave, niet echt een waardeloos apparaat maar voor mij echt een miskoop geweest! Heb deze toen geruild voor een Korg ms20 + lexican mx300. Goede deal lijkt mij zo! Mx300 had daarna meteen weer verkocht!

Back