geen talent? en dan?

Origineel geplaatst door cloudman
synths openvijzen en kijken of er nog pakjes inliggen van de vorige eigenaar :D

over drugs gesproken... sommigen denken maar te kunnen muzikaal presteren onder de invloed van drugs.
Volgens mij zijn er al een buts topics over dit geweest, met het anti-drugs volk dat in de haren vloog met "een jointje op z'n tijd is wel lekker"-volk ;).

Je hebt gewoon 2 scholen - zij die beweren dat drugs de geest openstelt voor andere mogelijkheden en zij die beweren dat ze geen drugs nodig hebben om goede muziek te maken, en dat hun muziek daarom beter is. Als ik mezelf moet geloven is een jointje goed te pruimen, maar niet als ik in de studio zit; het werk gaat dan nergens meer naartoe, ik word trager en het klinkt er ook niet beter op.

sommige deden dat ook. Wat is hier het verband met talent? (niets misschien, maar sommigen leggen toch de link?)
Drugs en talent hebben het verband dat het eerste het laatste behoorlijk schijnt te kunnen vern**ken, en dat het laatste het eerste neemt uit angst voor een writer's block. IMHO natuurlijk.

De chemische broertjes bijvoorbeeld... ik las dat ze ooit een karrevracht aan heroine of zo naar binnen gooiden wanneer ze hun platen maakten.
En dan nog met 2 in de studio kunnen zitten? Dan moet je toch echt wel op dezelfde golflengte liggen, anders gaat het goed hard fout, denk ik zo. Drugs is in de eerste plaats een versterker van emoties, en als je niet allebei hetzelfde voelt kun je versterken wat je wilt, maar dan kom je alleen maar verder uit elkaar te liggen.

Ik spreek niet uit ervaring, maar ik denk dat als je een shotje hero neemt dat je dan lekker gaat liggen en later weer eens wakker wordt... lijkt me dus een fabeltje..

Talent.
Mijn woordenboek zegt 'natuurlijke begaafdheid'.

Kortom, met je geboorte meegekregen.

Het lijkt me zinvol dat opvoeders het talent herkennen in degenen die ze opvoeden en die mogelijkheden aanbieden om het te ontwikkelen.

Aan al diegenen waarbij dit herkennen en ontwikkelen is misgegaan, probeer er zelf achter te komen waar jouw talent in schuilt en eenmaal gevonden, ontwikkel.

Je talent herken je aan wat je makkelijk afgaat om tot mooie resultaten te komen, waar je zichtbaar plezier aan beleeft, wat je een goed gevoel geeft, waar je zonder slag of stoot andere dingen voor opzij zet, wat je bezig houdt, wat wellicht al als een rode draad door al je bezigheden in je korte of al langere leventje heen loopt.

Zonder talent muziek maken? Waarom zou je?
Jezelf jarenlang treiteren met geforceerd te leren nootjes achter elkaar te zetten? Zoek je talent, ontwikkel, beleef er plezier aan en voldoening wordt jouw deel. (Misschien krijg je zelfs financieel of maatschappelijk succes, al is dit van andere factoren afhankelijk).

Overigens, niet-getalenteerden voor muziek mogen natuurlijk muziek maken. Maar niet klagen als ze gefrustreerd en moe niet die muziek kunnen maken die ze zouden willen maken.

Dan is dit misschien de oplossing...

Dan is dit misschien de oplossing...

Vet handig...

Attachments

• the talent plugin klein.bmp.jpg
    the talent plugin klein.bmp.jpg
    231,3 KB · Bekeken: 73
heeft ook een hoop met wilskracht te maken.
er loopt een hoop onontdekt talent rond die geen zin hebben om de moeite te nemen om een instrument te leren beheersen.
ik heb ook als ik in een soort dip zit, dan komt er totaal niets uit! alle geluiden klinken suf of lelijk, niks is dan leuk enz.

Er is een verschil in:

- maken van geluiden(de een kan het heel goed, de ander minder)
- en beheersen van speeltechnieken(de ene weet simpele loops, de andere kan ingewikkelde ritmesoorten spelen)
- snelheid waarmee je het allemaal onder de knie krijgt(als je talent hebt, dan pak je dingen sneller op)
- en belangrijkst de wil om het te willen! DISCIPLINE!!!!

Als je dit allemaal combineert, heb je naar mijn mening talent. :erm:

en belangrijkst de wil om het te willen! DISCIPLINE!!!!

Inderdaad, je kunt nog

* zo getalenteerd zijn als Wibi
* zoveel gear hebben als [vul hier de naam in van de #^!#* die alle spul heeft die jij helemaal ten onrechte NIET hebt, terwijl jij er zoveel meeeeer mee zou kunnen doen]
* zo goed bewegen als Usher
* zovaak mee doen aan Idols/ Popstars/ Sterrenjacht/1000 Sterren Stralen [kies zelf je favo show]

maar zonder DICIPLINE om dwars door alles en iedereen heen te gaan en de wereld te laten zien dat JIJ de :dj: of musicalster of weetikveelwatofwie bent waar iedereen op wacht......

gebeurt er helemaal n-i-e-t-s. Talent is volgens mij gewoon alle sterke kanten van jezelf ten volle benutten (en oja,om je heen mensen verzamelen die de dingen voor je kunnen doen waar je niet zo sterk in bent) :engel:

Hay

talent =0

lol =1
------------------
lol en talent = 1

moet er niet aan denken een leven zonder lol
nee alleen talent lijkt me niet leuk

ps waar kan je die talentplugin downloaden:peukie:

Turtels rekensom klopt!

Maar goed. Muzikaliteit, timing, etc. zijn deels aangeboren, net als IQ. Hoe je vervolgens gebruikt wat je hebt meegekregen hangt van je omgeving af.

Dus: heb je geen talent, heeft het dan zin om met muziek door te gaan? Tuurlijk, als je d'r lol aan hebt, waarom niet. Je moet alleen niet de illusie hebben een nummer-1 hit te scoren (nou ja, talent heb je daar niet voor nodig, wel een goeie PR en marketing) of het aanzien van de muziek van de 21e eeuw voorgoed te veranderen.

Overigens, als je echt bigtime suckt in het maken van muziek, kan ik me niet voorstellen dat je er ook lol aan beleeft.

Re: geen talent? en dan?

Origineel geplaatst door cloudman
Je hebt dus geen talent, en weet het van jezelf. Toch heb je een comfortabel studiootje bijeengespaard.

Daar hebben ze de Top 40 toch voor uitgevonden?

Origineel geplaatst door Triphonius Z

Overigens, als je echt bigtime suckt in het maken van muziek, kan ik me niet voorstellen dat je er ook lol aan beleeft.

:)

je kan natuurlijk hier en daar een mooi loopje maken, maar het niet kunnen uitwerken tot een track he :)
dan beleef je er ook nog plezier aan. en soms kan je nog een mooie loop per toeval maken.

Maar goed, bij mij persoonlijk... is het zo erg nog niet. het is ergens tussenin :)
en lol beleef ik er wel aan, of het is een uitlaatklep, of het is gearfetisjisme ;)
in ieder geval "heb ik er iets aan".

VWO rap. das een term waar mijn zusje mee aankwam toen ze nog op de havo zat. Dr waren toen in de VWO klassen van die hiphop tiepjes die brainpower luisterden. En aangezien brainpower met die bijdehandte, taalkundig verantwoorde, intelligente en Algemeen Beschaafd Nederlands raps kwam was het al gauw bestempeld als VWO rap.

maar goed, nu weten jullie het ;)

-C-

Back