Gear waar je een afkeer van hebt ?

Heb je enig idee hoe dit bericht overkomt op mensen die wel van draaiorgels houden, van de muziek, de techniek, of het vakmanschap waarmee ze gemaakt worden?

Hou zou je het vinden als iemand anders iets dergelijks schreef over een instrument waar jij zelf wel van houdt?

Ik begrijp dat je bericht deels als grapje bedoeld is, maar persoonlijk vind ik de toon ervan dusdanig hard dat het hier op synth forum eigenlijk niet thuishoort.
je kan me rapporteren

Volgens mij heb ik weleens Avicii uit een draaiorgel horen komen. Was vooral blij dat hij dat niet meer mee hoefde te maken.
Stel je nou eens voor dat ie wist dat iemand zijn muziek op draaiorgel ging uitbrengen en dat ie vervolgens tot een conclusie kwam....

Hip Hop waarbij in een hoog tempo van alles wordt opgedreund, terwijl er een baslijntje achterop speelt.

gear die van die plakkerige knobs, faders of mod/pitch wheels krijgt, waarvan het materiaal dus vergaat en je de chemicalien aan de vingers hebt. Zoals daar waren de microbrute, m-audio code (mod/pitchwheel) en vast nog meer.

gear die van die plakkerige knobs, faders of mod/pitch wheels krijgt, waarvan het materiaal dus vergaat en je de chemicalien aan de vingers hebt. Zoals daar waren de microbrute, m-audio code (mod/pitchwheel) en vast nog meer.
En helaas ook mijn elektron rytm

Vernietigen is leuk...
Maar als je je ongewenste gear echt tot in het onmenselijke wilt onteren moet je mij er een beetje muziek op laten maken.
Van die onzaligmakende actie komt echt geen enkel stukje gear normaal terug.

Gear waarbij men vergeten is dat het door mensen gebruikt moet worden, oftewel gear waarbij ik continu uit mijn flow wordt gehaald omdat ik bijvoorbeeld een parameter niet kan vinden of weer per ongeluk van patch wissel terwijl ik dat niet wilde. Ik betaal graag wat meer voor synths met zo veel mogelijk één knop per functie of een degelijke UI voor complexere synths zoals de Iridium.

En natuurlijk draaiorgels. In mijn studentenhuis stond ie vroeger iedere zaterdag om het uur onder mijn raam, kater of niet. Het is compleet onacceptabele geluidsoverlast voor de commerciële noden van een individu. Ze zijn net zo ongevraagd, opdringerig en irritant als iedere andere straatverkoper, maar dan met een hoop takkeherrie erbij. En los van smaak en vakmanschap – een metalband staat ook niet de hele dag bedelend op straat met een bakje te rammelen. Als je van draaiorgels houdt ga je maar naar een Draaiorgel Festival.

Laatst gewijzigd:
Het lijkt me verstandig dat je hier een praatgroep voor inricht, want nu je dit lekker bij iedereen loopt te activeren voel ik direct weer die intense woede van toen opkomen. Het is duidelijk nog niet verwerkt.

Draaiorgel is de basis van mechanische / machinale dansmuziek. En verdient meer respect. Het zou helpen als ze wat ander muziek ermee speelden.
Er is een Vlaamse docu over Dansorgel. Heel interessant. De draaiorganist (?) draaier (?) als voorloper van de DJ.

Ik vind de muziek vaak niks maar de apparaten zelf fascineren me. Zeker als ze ook violen hebben.

Al die gear zijn onschuldige dingen op zich, het zijn de producers die er 💩 mee maken.

Back