Wat was je eerste track ooit online?

Helaas, mijn myspace is niet meer bereikbaar. Nog effe en ze gooien Hyves plat 😱

Dat moet dit topic zijn geweest.. Music (mijn eerste track met zanglijn van oud disconummer)

Jammer dat de eerste poging in de OP niet meer te beluisteren is maar na wat tips en wat sleutelen klonk het als in de bijlage hieronder *op 24-06-2009*
De zang doe ik zelf maar is bekend van een track van D-train.. ;)

Laatst gewijzigd:
Dat moet ergens rond 1999 of 2000 geweest.
Had toen een paar tracks gemaakt die veel werden gedownload van mp3.com en werd benaderd door een Engels label. Het was een sublabel van Sony. Netjes een contractje getekend voor een aantal tracks en daarna hoorde ik een tijdlang niks.
Het zal allemaal wel dacht ik, weer wat geleerd,......totdat er ineens een enveloppe in de bus lag met daarin een cheque voor een paar honderd engelse ponden.
Bleek dat die tracks het online heel aardig hadden gedaan.

Laatst gewijzigd:
Dat moet ergens rond 1999 of 2000 geweest.
Had toen een paar tracks gemaakt die veel werden gedownload van mp3.com en werd benaderd door een Engels label. Het was een sublabel van Sony. Netjes een contractje getekend voor een aantal tracks en daarna hoorde ik een tijdlang niks.
Het zal allemaal wel dacht ik, weer wat geleerd,......totdat er ineens een enveloppe in de bus lag met daarin een cheque voor een paar honderd engelse ponden.
Bleek dat die tracks het online heel aardig hadden gedaan.
goed verhaal

Dat was denk ik in 1998 of 1999, toen we nog moesten inbellen. De site heette IUMA en ik weet nog goed dat ik fysieke post kreeg uit Amerika met een cheque voor royalties van the bank of America, ik heb de cheque nog. Helaas had de site geen lang leven meer. Ik had er een paar tracks op staan maar deze die ik toegevoegd heb had ook nog een klein verhaaltje, ik kreeg een mailtje uit Amerika met de vraag of ze de track mochten gebruiken voor hun bedrijf, waarschijnlijk vanwege de sample "welcome to tomorrow". Ik vermoed dat ze er een promo filmpje of iets dergelijks van hebben gemaakt.

Attachments

• Jason - Tommorrow.mp3
    5,3 MB
Dat was denk ik in 1998 of 1999, toen we nog moesten inbellen. De site heette IUMA en ik weet nog goed dat ik fysieke post kreeg uit Amerika met een cheque voor royalties van the bank of America, ik heb de cheque nog. Helaas had de site geen lang leven meer. Ik had er een paar tracks op staan maar deze die ik toegevoegd heb had ook nog een klein verhaaltje, ik kreeg een mailtje uit Amerika met de vraag of ze de track mochten gebruiken voor hun bedrijf, waarschijnlijk vanwege de sample "welcome to tomorrow". Ik vermoed dat ze er een promo filmpje of iets dergelijks van hebben gemaakt.

Leuk om te horen man, perfect voor op de radio. Eerste tracks.
Wordt gedraaid op woensdag 3 december ook :)

:dj:

Dat zal in mijn geval ergens in 2002 zijn geweest, toen ik stopte met cd's branden en alles via mijn eigen website verspreidde. Welk nummer ik als eerste had weet ik niet echt meer.

Mijn eerste youtube video van 17 jaar geleden staat nog online, daarvoor zat ik bij acid music of iets in die trant maar dat bestaat niet meer dus dan blijft deze over

Lekker chill, amai je deed dat goed :)

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Back