Korg D888 ofzoiets

Stel dat je een nummer wil maken van 5 minuten met 7 drumsporen ( bassdrum, snare, open en closed hats, cymbal en twee toms) hoe wil je dat doen zonder midi te gebruiken?
Dit komt nooit voor. Ik ben een 100% live muzikant. Als ik aan drums denk, denk ik aan een drummer, bel een drummer en neem 'm akoestisch op met hooguit een guide die ik zelf heb ingespeeld. Of doe het nummer zonder drums. Ik synchroniseer helemaal niks. Ik neem bijvoorbeeld een eerste spoor op (zonder klik) en dan nog een. Mijn eerste spoor is de guide, en de rest volgt, reageert daar op.
Er loopt niks, en synct niks (ik weet niet hoe dat allemaal heet, midi klok ofzo (ik dacht altijd dat dat de tijdzone in zuid frankrijk was)), er stuurt niets wat voor timing-informatie dan ook, behalve van mens tot mens. Geen tempospoor, geen mechanische ritmiek, niks van dat alles. Alleen maar mensenwerk.

Dat is alleszins nu mijn bedoeling. Daarop selecteer ik de apparatuur die ik nu wil aanschaffen.

En nog steeds geen antwoord.
Teleurstellend.
Ik ben verbijsterd. Hoezo is het teleurstellend dat ik niet weet hoeveel geld ik wil uitgeven en wanneer? Ik weet een heleboel niet in het leven. Weet jij alles? Sorry maar in welke realiteit is dit teleurstellend? Ik krijg al een heleboel tips van lieve mensen die me willen helpen. Wat wil je met deze opmerking bereiken?

Ik ben best blij met mijn Tascam Model 12. Ik gebruik die overigens alleen als soort veredeld schetsboek. Ben vooral hobbyprutser ;-)
Ik heb m'n flexibele Mackie mixer ervoor ingeruild. Dit soort dingen vraagt wel aanpassingen. Wil je midi (en sync), dan kom je uit bij de Model 12 of Model 2400. Inserts zitten er niet op. Aux'en en 6 rijen 19 inch effecten gaat je ook niet lukken. Wel krijg je een makkelijke workflow. Als ik keertje een ouwe compressor wil gebruiken moet ie er dus voor. Zelfde geldt voor effect pedalen. En ik accepteer dat ik maar 8 instrumenten / inputs kwijt kan (of iets extra met klein submixertje), maar dat dwingt me ook om mn GAS onder controle te houden ;-)

jah ik was al blij dat model 16 en 24 geen midi hadden, haha! Maar ze zijn vooralsnog te duur, wellicht als ik meer gespaard heb.
Schetsboek klinkt goed! Dat is ook mijn hoofdtoepassing, en ook voor hobbygepruts. Vooralsnog...

Ik ben verbijsterd. Hoezo is het teleurstellend dat ik niet weet hoeveel geld ik wil uitgeven en wanneer? Ik weet een heleboel niet in het leven. Weet jij alles? Sorry maar in welke realiteit is dit teleurstellend? Ik krijg al een heleboel tips van lieve mensen die me willen helpen. Wat wil je met deze opmerking bereiken?
Ik begreep deze opmerking juist heel goed. Je komt naar een forum om advies, velen willen je helpen bij je zoektocht en steken daar tijd en moeite in. Dan is het fijn om de randvoorwaarden te weten, de lijntjes waar binnen te kleuren. Dat zijn enerzijds je eisen aan een apparaat, maar ook het bedrag om er aan uit te geven. En wanneer: heeft het zin je aan te raden te wachten op apparaat X dat perfect aan je wensen voldoet maar over zes maanden op de markt komt? Of nu custom gebouwd kan worden maar dan wel een miljoen kost? Anders krijg je een hoog gehalte luchtfietserij, mensen zitten nutteloos tijd te verstoken. Een beetje zoals op auto sites de vraag "wat komt er in je droomgarage als je morgen de loterij wint". Kan leuk zijn, maar dan weet je meteen dat het dromerij is en hoe je er in gaat staan. Als je vraagt wat een goede gebruikte familie auto is voor een gezin met twee kinderen en een hond onder de 15.000 Euro dan krijg je heel andere maar ook veel beter gerichte antwoorden.

Vergeet niet dat tijd het enige werkelijk waardevolle is wat een mens bezit in zijn leven - en het is verhoudingsgewijs weinig ook.

Kan het niet meer verwijderen helaas. Maar: dank. Zodra ik iets duidelijk heb over mijn budget ben jij de eerste die het hoort. Tot die tijd staat alles nog open, of ja:lang niet alles. Volgens mij heb ik zo hard gekaderd dat een budget helemaal niet echt nodig is. Er zijn niet zo veel apparaten die binnen al mijn eisen vallen en ook echt praktisch handig zijn. Ik ben in ieder geval al erg blij met alle input, heb prettige onderbuikgevoelens bij de Akai DPS maar zie de bezwaren. En goed te weten dat 20 jaat oude HD's vaak nog wel functioneren, maar gemotoriseerde faders misschien niet. Dat is goeie info uit de praktijk en neem ik mee. Als ik over een jaar iets koop laat ik het jullie weten, en als er nog tips zijn of dingen waar ik niet aan gedacht heb, schroom niet om ze hier te posten.

Back