@Leo: bedankt voor die opmerking over die belgenmoppen

Ik zie jullie nederlanders ook graag
Nee, ik vind analoog-digitaal discussies toch altijd weer boeiend, en soms grappig.
Les goûtes et les couleurs, on ne discute pas,
smaak is smaak natuurlijk,
maar ik moet toegeven, dat ik mijn alpha juno, hybride synth, zeer vet vind klinken.
En ook een paar vroege house-vinyls zoals deze van Toxic Waste/Toxic generation.
En daar hoor je gewoon de oude analoge "brol" die in die tijd gebruikt werd, wegens afgezeken.
Anderzijds zal ik ook nooit commentaren vergeten van bvb smackos, die ergens op het forum eens beweerde,
en ik kan hier goed inkomen, een jupiter na te bootsen met een DX7!!
Hij ging die dan wel multitracken en stapelen, maar het resultaat is nagenoeg hetzelfde.
Nu, volgens mij WAS er alleszins een zeer intense hype.
en volgens mij leeft die bij sommigen ook nog steeds lekker voort.
Hoewel de prijzen van hardware synths in het algemeen dalen, blijven deze van bepaalde analoge bakken
lekker hoog. En toch, sommige, zelfs degelijke analoge synths krijgen maar lage prijsjes toegewezen...
Veel hangt er gewoon af van de specifieke gebruiker. De één verkiest gebruiksgemak, de ander minder,
de één verkiest specifiek die analoge klank, de ander gaat er voor met digitaal.
Er valt altijd wel wat voor te zeggen.
Persoonlijk hou ik van een studio waar beiden vertegenwoordigd staan: iets digitaals, iets analoogs.
En ook mijn speeksel druipt van de mondhoeken bij het horen van de 909 of die andere analoge ritmebak
bij daft punks tracks... maar daar laat ik me niet aan vangen.